EEN BIJZONDERE KERST

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Lucky Eye » zo 20 dec 2015, 06:24

Vandaag begin ik met een verhaal waarvan ik de hoofdstukken in de komende dagen zal publiceren.

Elke dag tot en met eerste kerstdag iets te lezen dus.

Reacties op dit verhaal kun je hier kwijt.

Ik wens alle lezers en schrijvers op dit prachtige Forum heel fijne feestdagen en het allerbeste voor het nieuwe jaar!

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Sjack013 » zo 20 dec 2015, 15:23

Wat een verrassing, Lucky Eye. Een Kerstverhaal dat jij rondom Kerst ook nog plaatst. Met elke dag één of meer hoofdstukken. Dit is een ware Kerstcadeau, voor mij en ik denk ook voor anderen.

Weer een sterk begin, waarin de karakters mooi zijn neergezet. Ik krijg wel een idee, hoe het verhaal zal verlopen, maar ik ken de schrijver ook goed om te weten dat hij van verrassende ontwikkelingen houdt en ons vaak op het verkeerde been zet. Dus ik laat me verrassen.

Nu niet 2 weken wachten op het vervolg en een dagelijkse soap rondom Kerstmis. Heerlijk!!!!

Sjack

yogay
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 15:43
Vul het getal in: 0
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door yogay » zo 20 dec 2015, 17:30

Hallo Lucky Eye,
Wat een heerlijke verrassing: een kerstverhaal van jou!
Ik wens je van harte een fijne kerst en alle goeds (vooral je gezondheid) in het komende jaar.
Dikke kus,
Johan

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Lucky Eye » zo 20 dec 2015, 19:33

Hoi Sjack en Johan!

Heel leuk dat jullie er meteen bij zijn om een reactie te plaatsen. Heel erg bedankt daarvoor.

Ja, eens iets anders dan anders. Geen week of langer tussen de hoofdstukken maar meteen vlot achter elkaar. Voor mij iets heel nieuws. En dat ... gewoon omdat het zo heel erg mooi past dit keer: Een kerstverhaal en dat dan ook plaatsen rond de kerst.

Het begin van het verhaal is er. En of er een verrassing gaat komen ... tja ... lees maar verder morgen.

Groeten,
Lucky Eye

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Oliver » ma 21 dec 2015, 08:10

Lucky! Dank je wel!
Wat een leuk idee, om ons een kerstverhaal te geven naar de kerstdagen toe.

Dank je wel, voor jou ook fijne dagen alvast!

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Sjack013 » ma 21 dec 2015, 10:59

Nou Lucky Eye, ik voel dat er iets mooist gaat ontwikkelen tussen Jem en Henri. Henri hoeft gelukkig niet in z'n eentje de kerst door te brengen en Jem heeft een leuke aanspraak voor in z'n slaapkamer. Eerst maar even het gesprek tussen Jem en Tinie afwachten. Toch blijf ik met een paar vragen zitten, maar ja, dat is standaard bij mij, zal ik maar zeggen.

Lucky Eye bedankt voor dit deel en gelukkig tot morgen,

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Lucky Eye » ma 21 dec 2015, 17:13

Hoi Oliver en Sjack!

Zo - als een kerstcadeau - had ik het zelf nog niet eens bekeken, Oliver maar ... het is inderdaad een heel mooi idee van je.

Inspiratie - en dat zul jij zelf, Oliver, ook wel weten - is iets heel bijzonders. Ik was druk bezig met een verhaal. Had iemand al laten weten dat ik in de afrondende fase bezig was en dus dat er iets aan zat te komen. En ... heel plotsklaps was er inspiratie voor een heel ander verhaal: een kerstverhaal! Ook nog nooit gedaan. En dat liep allemaal zo lekker vlot dat ik er mee bezig bleef. Het had eigenlijk iets eerder klaar moeten zijn maar ja ... dat ben ik dan weer. Net niet perfect maar ... daar is helemaal niets mis mee. Twee hoofdstukken tegelijkertijd vinden de lezers vast niet erg.

Vragen, Sjack? Roept mijn verhaal vragen op? Hé, hoe kan dat nou? Volgens mij is het allemaal heel duidelijk :D

En het mooi met vragen is, dat ze allemaal opgelost zijn - waarschijnlijk - aan het eind van het verhaal. En dat ... is al op eerste kerstdag.

Groeten en bedankt voor jullie reactie!
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Sjack013 » di 22 dec 2015, 10:47

De vragen die ik had hadden betrekking op oom Jacob. Hij wist dan Jem de kerstdagen bij hem zou doorbrengen en toch was hij levensmoe. Dat het met zijn medicijnen te maken had, begreep ik wel, maar niet de achterliggende gedachten. Dit is nu door dit hoofdstuk verduidelijkt. Nu begrijp ik waarom hij zo neerslachtig was en waardoor dat kwam. Opgelost :D

Over het gesprek tussen Tinie en Jem is nog niets duidelijk geworden, maar ik heb wel een sterk vermoeden waarover dit ging. Dat Henri de tuin inloopt, begrijp ik ook en ook dat je hem die ruimte moet geven. Het is een kerstverhaal, dus alles komt op z'n pootjes terecht. Daar ga ik van uit.

Lucky Eye, weer bedankt voor dit deel en tot morgen,

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Lucky Eye » di 22 dec 2015, 17:49

Hoi Sjack!

Leuk dat je er weer bent met een reactie, Sjack!

Ik ben blij dat ik je met dit hoofdstuk wat meer duidelijkheid heb gegeven.

En morgenvroeg (ik heb de laatste tijd een heel vreemd slaappatroon) staat het verhaal weer vroeg online.

Groeten,
Lucky Eye

Dionysos
Berichten: 46
Lid geworden op: do 20 aug 2015, 23:41
Vul het getal in: 123

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Dionysos » wo 23 dec 2015, 00:55

Leuk verhaal. Ik ben benieuwd hoe deze nieuwe vriendschap zijn loop krijgt.

Plaats reactie