Het leven van Niek

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Dionysos
Berichten: 46
Lid geworden op: do 20 aug 2015, 23:41
Vul het getal in: 123

Re: Het leven van Niek. Deel 5/10

Bericht door Dionysos » wo 02 dec 2015, 19:07

Hoi Rientje. Bedankt voor je reactie. Maar kijk het forum even na, behalve de verhalen, er is een speciaal gedeelte voor reacties op verhalen.
Jouw eerder reacties zijn daar ook heen verplaatst (voor het geval je ze kwijt was), en dat zal met deze ook gebeuren.

Maar blijf vooral reageren. Reacties moedigt schrijvers aan om door te gaan en meer leuke verhalen te schrijven.

*Noot van Oliver: ik heb de berichten inderdaad even samengevoegd, voor het overzicht.
Komt goed!

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Het leven van Niek

Bericht door Sjack013 » do 03 dec 2015, 14:16

Ik ben het met Michael eens. Het drankgebruik ligt wel heel erg hoog. Vaak is drankgebruik een vorm van een vlucht. Maar dat heb ik in dit verhaal nog niet kunnen ontdekken. Maar ja, we staan (hopelijk) aan een begin van een mooi lang verhaal, dus zoals je al zei, kan er nog veel veranderen en inderdaad iedereen verdient een tweede kans. Maar een aanklacht wegens seksueel gedrag met een minderjarige is niet niets. Wie wordt er geloofd? De ouders of de "dader"? Dat is vaak het grote probleem bij dit soort zaken.

Ik wacht wel af en lees hopelijk in deel 6 het vervolg hierop.

Dionysos, bedankt voor dit deel,

Sjack

Dionysos
Berichten: 46
Lid geworden op: do 20 aug 2015, 23:41
Vul het getal in: 123

Re: Het leven van Niek

Bericht door Dionysos » di 08 dec 2015, 17:18

Ah. Een nieuw deel. En bedankt Micheal voor je berichtje. Dat maakt het inderdaad eens stukje makkelijker.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Het leven van Niek

Bericht door Sjack013 » di 08 dec 2015, 17:44

Ik blijf toch moeite houden met dit verhaal. Het gaat uitsluitend over drank en seks. Niet bepaalt mijn ding. Ik kijk nog even aan, maar ik weet niet of ik dit verhaal blijf volgen.

Sjack

Dionysos
Berichten: 46
Lid geworden op: do 20 aug 2015, 23:41
Vul het getal in: 123

Re: Het leven van Niek

Bericht door Dionysos » di 08 dec 2015, 18:48

Ieder zijn eigen ding.

Dionysos
Berichten: 46
Lid geworden op: do 20 aug 2015, 23:41
Vul het getal in: 123

Re: Het leven van Niek

Bericht door Dionysos » di 08 dec 2015, 18:48

Ieder zijn eigen ding. Ene verhaal is wel interssant. En de ander niet.

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Het leven van Niek

Bericht door Michael87 » di 08 dec 2015, 20:56

@ Sjack: Sorry, ik ben het niet met je eens. Dit verhaal gaat volgens mij over veel meer dan drank en seks.

Zoals ik het lees, is Niek al een hele tijd bezig zichzelf ten gronde te richten. Hij zuipt zichzelf zo lam dat hij zich hele delen van zijn leven gewoon niet herinnert. Stomdronken heeft hij zo ongeveer seks met iedereen die zich aanbiedt en, logisch, want daar is hij te zat voor, staat hij totaal niet stil bij de consequenties. Het zal hem worst wezen, hij vindt het allemaal wel prima zo. 'Stik er allemaal maar in, ik neem er nog eentje!'
En dan wandelt er plotseling een jongen van zeventien zijn leven binnen waardoor alles veranderd. Dat is verrekte lastig als je een drankprobleem hebt want dan komen de gevolgen daarvan ineens aan de oppervlakte. En dus irriteert hij zich mateloos aan AJ, want dat is degene die alles overhoop heeft gegooid.

Ik ben heel benieuwd welke kant Dionysos opgaat met dit verhaal. Gooit Niek AJ eruit zodat hij zijn oude leventje weer op kan pakken of gooit hij het roer om en pakt hij zichzelf eens flink aan?

Nogmaals, Dionysos, mijn complimenten hoe je dit neerzet.
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Het leven van Niek

Bericht door Oliver » vr 11 dec 2015, 00:33

Ik vind het ondertussen wel vermakelijk worden hoe Niek zichzelf steeds weer beklaagt "hoe het toch komt dat hij dit weer mee moet maken". Gevolgd door een diepe zucht.

Het feit Sjack, dat jij je er mateloos aan ergert is eigenlijk een compliment aan de schrijver. Inderdaad knap hoe hij het neerzet. Het is zeker ook irritatiewekkend, hoe Niek met de dingen omgaat. Voor ons ligt het er duimendik bovenop dat hij het zelf allemaal niet in de hand heeft, maar de vraag is wanneer hij het zelf gaat zien.
Ik ben zeer benieuwd wanneer er een keerpunt komt in het verhaal, op wat voor manier dan ook.

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: Het leven van Niek

Bericht door DomiNiC » zo 13 dec 2015, 17:50

Hallo Dio,


Ik beken: Ik was jouw verhaal niet aan het volgen.
Tot vanochtend. Ik heb je 7 delen van "Niek" gelezen. Je belooft dat het snel zal gaan, en bij momenten rare sprongen.

Het gaat heel snel. Heel erg snel.
Mede doordat je het verhaal beperkt tot Niek's vrije tijd, wat samenhangt met weinig variatie: Drank. Uitgaan. Thuis. Werk. Drank. Overal.
Dit kan niet goed gaan.
Je zet heel kort en krachtig neer hoe Niek het niet allemaal aan kan. En hoe Niek het wel ergens aanvoelt of ziet.

Ik mis de beloofde rare sprongen.
Voor mij zijn er geen vreemde of verrassende wendingen. Ik herken het uit een vorig leven. Levensecht.
Maar je hoeft het gemis niet te compenseren, want je verhaal zit goed in elkaar.

Benieuwd hoe het verder gaat.
Schrijf ze,

DomiNiC

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Het leven van Niek

Bericht door Michael87 » ma 14 dec 2015, 09:43

Dag Dionysos,

Heftig om te lezen dat AJ zich zo vanzelfsprekend aanpast aan het drankgebruik van Niek. Ik krijg sterk het gevoel dat dit niet de eerste keer is dat hij zoiets doet. Op mij komt het over alsof AJ exact weet hoe hij met een alcoholist om moet gaan zonder er zelf al te veel last van te hebben. Op tijd zorgen voor Niek’s natje en droogje, zijn rotzooi achter zijn kont opruimen en zorgen dat hij beschikbaar is als Niek geil is. Daar bovenop moet hij incasseren of zorgen dat hij uit de buurt is als Niek weer eens een klote humeur heeft en dat op hem afreageert.
Wetende dat AJ thuis fikse problemen en heeft en gezien zijn houding t.o.v. Niek, kan het bijna niet anders dan dat (één van) zijn ouders ook ernstige drankproblemen hebben (heeft). Dan heeft hij namelijk van jongs af aan geleerd hoe hij het ‘spook Alcohol’ te vriend moet houden en/of moet omzeilen en dat is precies wat hij bij Niek doet.

Dionysos, ik vind het echt ongelooflijk knap hoe jij de effecten van alcoholisme weet neer te zetten. Je laat niet alleen zien hoe een alcoholist de controle over zijn leven helemaal kwijt is en geleefd wordt door drank, maar ook hoe huisgenoten zich plooien rondom het probleem van een alcoholist om het een beetje leefbaar te houden.

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Plaats reactie