MISJA

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MISJA

Bericht door Lucky Eye » za 28 nov 2015, 17:13

Hoi Rientje!

Leuk dat je reageert op mijn verhaal.

Ben blij met je compliment. Bedankt daarvoor.

Groeten,
Lucky Eye

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: MISJA

Bericht door Michael87 » vr 04 dec 2015, 10:03

Dag Lucky Eye,

Met plezier heb ik dit verhaal nog een keer gelezen. Hoewel ik al wist hoe het af ging lopen, bleef het toch opnieuw boeien. Ik vind het een bijzonder verhaal met vooral ook een heel verrassend einde. Persoonlijk hou ik hier wel van.
Bedankt dat je het hier ook hebt geplaatst.

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MISJA

Bericht door Lucky Eye » vr 04 dec 2015, 16:57

Hoi Michael87!

Leuk dat je ook aan het eind van het verhaal weer iets laat horen.

Je kende het verhaal al, zo schreef je al eerder. Voor velen is dat het geval. Dat het blijft boeien, is voor mij een goed teken. Het is inderdaad een bijzonder verhaal. Een uitzondering in de reeks verhalen die ik geschreven heb. En ook het einde is bijzonder. Meestal komt het allemaal wel goed in mijn verhalen maar dit keer ... was het toch anders.

Plaatsing hier vond ik gewoon leuk om te doen. Ben hier ooit begonnen met publiceren (weet al niet meer precies wanneer) maar heel veel oude verhalen er nooit op gezet en dat vond ik jammer. Dus nu af en toe een oudje erbij zetten.

Groeten,
Lucky Eye

Louis
Berichten: 1
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 23:04
Vul het getal in: 123

Re: MISJA

Bericht door Louis » za 05 dec 2015, 01:19

Hoi, ik ben geen nederlandstalige - daarom vergeeft me mijn menigte taalfouten. Ik had al je verhalen op deze site geleesd. Deze commentaar is vanuit de oogpunt van een lezer en niet van een medeschrijver. Wat mij dringt om een commentaar te leveren is dat de Misja verhaal voor mij uitstaande is tussen al je verhalen op deze site. Vaak is dat zo, dat de spanning in een homo verhaal moet komen vanuit de coming out, twee jongens die elkaar cruisen vanwege onzekerheid, de eerste sexspel en vaak een verassende ommekeer van omstandigheden (een zoort 'feel good' gebeurtenis) in een verhaal. Hier was daar weinig van ter spraken. Daarom vondt ik dit een verfrissend en ook heel aparte verhaal. Ik las de verhaal nu voor't eerst.

Je andere verhalen - Blanco en de vakantie-trio - hebben allemaal toevallig een welgestelde figuur wat alles kan goedmaken. Daar is ook de leeftijdsverschillen wat belangrik is, terwijl ikzelf denkt dat de verschil tussen 17 en 26 niet ongewoon is. Dus begon ik te denken dat je voorspelbaar is - niet onleesbaar, maar voorspelbaar - als je dat goed begrijpen.

Daarom vondt ik die Misja verhaal bijzonder. De ontmoeting van twee jongens van dezelfde leeftijd, rustig bouwend aan een verhouding (niet oversexd), geeneen is stinkend rijk of bijzonder wijs. Gewoon normale jongens, of zo denkt de lezer, tot aan de eind van de voorlaaste hoofdstuk. Dan volgde de sprong naar surrealiteit, met een voet in de geloofswereld. Ik vindt dit heel goed dat je de onbekende niet proberen, uit te leggen. Zo blijft de surrealiteiten staande en de lesers kunnen eigen verbeelding gebruiken.

Gefeliciteerd met een heel goeie verhaal.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MISJA

Bericht door Lucky Eye » ma 07 dec 2015, 12:00

Hoi Louis!

Ik wil je bedanken dat je een reactie op het Forum hebt achtergelaten naar aanleiding van mijn verhaal.

Dat wat je schrijft, kan ik prima volgen. Een compliment voor jou dus, want het Nederlands schijnt voor niet-Nederlanders een heel moeilijk te leren taal te zijn en ik kan me daar iets bij voorstellen. De taal is namelijk behoorlijk ingewikkeld. Diverse regels kennen diverse uitzonderingsregels en dat maakt het er niet gemakkelijker op.

'Misja' is een bijzonder verhaal. Alleen al het feit dat ik het verhaal in 5 dagen op papier heb gezet(later nog wel heel veel aangepast en herschreven) is voor mij bijzonder. Maar ook vanwege de inhoud is het bijzonder. Anders dan andere verhalen, zo schrijf je terecht.

De meeste van mijn verhalen hebben een goede afloop. 'Misja' niet. Maar … misschien ook weer wel. Want is het niet zo dat Misja's allergrootste wens wordt vervuld? Heeft het voor hem niet een goede afloop?

Mijn andere verhalen die je noemt hebben overeenkomsten. In de drie vakantieverhalen is er het verschil in leeftijd tussen de twee hoofdpersonen bijvoorbeeld. In 'Blanco' is dat er ook. Maar dit zijn niet al mijn verhalen. Op deze site staat bijvoorbeeld ook 'Echte Liefde'. Een verhaal met twee hoofdpersonen van dezelfde leeftijd. Ook in de trilogie 'Zweden … ' zijn de hoofdpersonen van dezelfde leeftijd en speelt de relatie tussen Edward en Timothy – een behoorlijk leeftijdsverschil tussen beiden –een bijrol.

Misschien ben ik voorspelbaar in mijn schrijven. Ik weet het niet. Ik hoop het in elk geval van niet. Maar, het gaat natuurlijk niet alleen om de afloop van een verhaal. De weg tussen begin en eind is naar mijn mening heel erg belangrijk. Het begin kan zijn dat twee hoofdpersonen elkaar ontmoeten en het einde dat ze samen gelukkig gaan worden maar alle woorden er tussen in beschrijven de hoofdpersonen zelf. Hoe ze in het leven staan, wat ze hebben meegemaakt en meemaken, hoe ze daarmee omgaan, enzovoorts, enzovoorts.

Ik hoop met mijn reactie je iets duidelijk gemaakt te hebben. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag van je.

Met vriendelijke groet,
Lucky Eye

JanJC
Berichten: 17
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 19:51
Vul het getal in: 123

Re: MISJA

Bericht door JanJC » do 17 mar 2016, 19:58

Hallo Lucky Eye,

vandaag Misja gelezen - voor mij was het nieuw, want ik had het niet eerder gelezen.
Een bijzonder verhaal en wondermooi en liefdevol geschreven.
Zeer van genoten - dank je wel
vriendelijke groet / JanJC

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MISJA

Bericht door Lucky Eye » zo 17 apr 2016, 08:16

Hoi JanJC!

Mijn oudere verhalen - die ik hier van plan ben nog allemaal te publiceren - zijn voor sommige lezers helemaal nieuw. Niet verwonderlijk natuurlijk. Er komt steeds een nieuwe generatie en sommige mensen komen hier pas voor het eerst en zien het dan.

Bedankt voor je mooie reactie JanJC. De door jou gebruikte woorden "bijzonder" om het verhaal, "wondermooi" en "liefdevol" om mijn manier van schrijven te typeren vind ik erg mooi.

Groeten,
Lucky Eye

Plaats reactie