Van de hel naar de hemel

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Van de hel naar de hemel

Bericht door Sjack013 » di 13 okt 2015, 17:14

Ik ben het met Oliver eens. Het vergt wel extra werk, maar dan heb je ook iets. Een ander aspect is, dat je het verhaal ook eerst helemaal uitschrijft, alvorens het gaat plaatsen. Zo kun je eventueel in de loop van het verhaal het begin aanpassen, waardoor het ook voor jou overzichtelijk blijft. Als je eenmaal een deel geplaatst hebt, kun je moeilijk het verhaal corrigeren. Het is maar een tip, hoor.

Verder vond ik het een meeslepend verhaal met af en toe emotionele raakvlakken. Ik dat kan ik echt waarderen. Dat soort elementen houden de lezers vast. Toch heb ik nog een minpuntje gevonden. In hoofdstuk 6 (dacht ik) had je over pillengebruik van Evert, onder begeleiding van Sjoerd. Dat aspect is verder niet meer aan bod gekomen in het verhaal. Ik kan wel gissen dat Evert dat niet meer nodig had, omdat hij met Joost herenigd is, maar het had mooier gestaan als dit in het verhaal ook afgerond was geworden. Verder alle lof voor dit verhaal,

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Van de hel naar de hemel

Bericht door Michael87 » di 13 okt 2015, 17:17

Hoi Tom,

Ik vond het een heel erg leuk verhaal. Je hebt een aparte schrijfstijl, een beetje cartoon-achtig. Althans, zo komt het op mij over. Lekker vlot geschreven, spannend en inderdaad, bij tijd en wijlen meeslepend. Ik ben dan ook razend benieuwd naar je volgende verhaal. Succes!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Oliver
Beheerder
Berichten: 822
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Van de hel naar de hemel

Bericht door Oliver » zo 18 okt 2015, 12:27

Ik kan me wel in de reactie van Sjack vinden, er zijn wat losse eindjes, die me nieuwsgierig houden.

Hoe dan ook, een mooi debuut!
Je groeide ook met de nieuwe delen mee. Robuuster, ieder deel weer.
Ik word hier vrolijk van, daar is deze speeltuin voor!

Meteen ook weer een nieuw verhaal, zag ik. Bekenden, maar een nieuw verhaal. Ik heb er alle vertrouwen in.

Plaats reactie