Ronald en Ruben

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
grensgeval
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 21:29
Vul het getal in: 123
Locatie: De Nederlands Duitse grens (dus ben ik nu Nederlander of Duitser??)

Re: Ronald en Ruben

Bericht door grensgeval » do 23 jul 2015, 23:21

Vooral deze cliffhanger is duidelijk en goed
Als het mij was overkomen had ik direct contact opgenomen met iemand van de directie en had geëist dat Klaus per direct ontslagen zou worden of ik en (mijn eventuele vriend ) zouden dan per direct vertrekken en geld terug eisen
Zonder enige toestemming mijn huisje inkomen en zeker de slaapkamer

Ik heb ooit op een attractiepark gewerkt met omliggende camping als technisch medewerker
Maar als wij het waagde onze sleutel te misbruiken om een deur te openen zonder eerst te kloppen / bellen /bekend maken ,konden we direct vertrekken
Alles inleveren en nooit meer terug komen
Juist het binnen gaan van een bezette /bewoond huisje caravan of wat dan ook doe je niet zonder toestemming

Dus ja ik maak me op die gronden erg druk over
Maar ga gerust door met dit verhaal op deze toer
Ik geniet er toch van
Laat ieder in zijn waarde,
Groot of klein,
Iedereen mag er zijn

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Ronald en Ruben

Bericht door Oliver » do 23 jul 2015, 23:47

Een erg opdringerig typje ja.... :D
Zet goed de toon voor dit verhaal.

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Ronald en Ruben

Bericht door Torenvalk » zo 02 aug 2015, 07:03

Bedankt voor alle lieve reacties.
Wat zal een museumbezoek voor onze vrienden in petto hebben?
Benieuwd?
Lezen dan maar!

Torenvalk

morning
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 27 jan 2012, 01:30
Vul het getal in: 123

Re: Ronald en Ruben

Bericht door morning » zo 02 aug 2015, 21:31

Sinds ik het deel gelezen heb blijf ik met devraag zitten wat er met het getal 17 is. Het antwoord daarop zal in volgende delen wel naar voren gaan komen hoop ik anders blijf ik met de vraag zitten :P.

Zal Klaus nog beter op zijn nummer gezet worden? Ik denk het wel. En waarom zakt Ronald zo ver weg dat hij nat gegooid moet worden om weer bij zijn positieven te komen? Nog een vraag waarop het antwoord nog wel zal komen denk ik.

Ik ben benieuwd naar het volgende deel.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Ronald en Ruben

Bericht door Oliver » ma 03 aug 2015, 00:31

Ik ben nu in verwarring, en begin me steeds meer af te vragen wat realiteit is in dit verhaal en wat niet.
Wat is Ro's droom en wat is werkelijkheid...

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Ronald en Ruben

Bericht door Torenvalk » ma 03 aug 2015, 06:27

Morning en Oliver,
Ik kan me jullie verwarring en vragen goed voorstellen.
In een magisch realistische wereld liggen werkelijkheid en fantasie dicht bij elkaar.
Jullie hebben beslist al gemerkt dat Ro een gevoelig karakter heeft en al dagdromend
vat op de werkelijkheid probeert te krijgen. Neem daarbij zijn jaloezie, die hem dingen
laat zien die er in werkelijkheid niet zijn. Neem bv. het getal 17. Is het niet zo dat zo'n getal
alleen in Rolands brein meer betekenis krijgt dan het verdient en toevallig op een dag meermalen
naar voren komt. Zetten wij niet allemaal soms de werkelijkheid naar onze hand?

Torenvalk

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Ronald en Ruben

Bericht door Sjack013 » wo 05 aug 2015, 15:50

Een verhaal vol mystiek. En Torenvalk kan wel verklaren dat werkelijkheid en fantasie dicht bij elkaar liggen, maar daar houd ik mijn twijfels wel bij. Uiteraard geef ik toe dat fantasie vaak gebaseerd is op de werkelijkheid, maar dat is geen wet van Meden en Perzen. Fantasie speelt af in je onderbewuste. Vaak kan dan de werkelijkheid de basis zijn van je fantasie, maar vaak ook je hoop en verlangen, dat losstaat van de werkelijkheid. Kortom, ik verwacht dat het getal 17 en de black outs van Ronald nog wel eens terug zullen komen in dit verhaal.

Torenvalk, het is je weer gelukt mij aan het piekeren te krijgen. En dat op zo'n zonnige dag. Enfin, bedankt en nieuwsgierig kijk ik uit naar het vervolg.

Sjack

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Ronald en Ruben

Bericht door Torenvalk » zo 16 aug 2015, 06:32

Alweer deel 5.
Ik hoop dat je het met plezier leest.
In ieder geval krijgt Klaus zijn trekken thuis!

Torenvalk.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Ronald en Ruben

Bericht door Sjack013 » zo 16 aug 2015, 15:22

En terecht. Ongevraagd een vakantiehuisje binnengaan is not done. En daarna nog die handtastelijkheid bij de receptie is gewoon de druppel. Daar staat maar één sanctie op: Ontslag op staande voet. Logisch dat de manager het in een doofpot wil stoppen. Dit is pure anti-reclame voor het park. Het feit dat hij zelf homo is, is nog geen vrijbrief om homoseksuele campingbezoekers lastig te vallen.
Getal 17 blijft als mystiek telkens terugkomen. Alleen kassa 17? Dat moet wel een enorm grote supermarkt zijn, lijkt me. Ben benieuwd hoe dit verhaal verder gaat.

Torenvalk bedankt voor het plaatsen,

Sjack

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Ronald en Ruben

Bericht door Torenvalk » zo 13 sep 2015, 06:59

Sorry, mijn vakantie heeft roet in het eten gestrooid, vandaar dat deel zes nu pas geplaatst is.

Lees ze!

Torenvalk.

Plaats reactie