Aan de andere kant...

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Sjack013 » zo 10 jan 2016, 21:31

Om met Manuels woorden te spreken: "Jemig, wat een ontwikkeling!" Dat Harro iets uitspookte, was wel duidelijk. Maar geld jatten van de kerk om een vriendin te verwennen omdat je vrouw lesbisch is? Nee, zo ver ging mijn fantasie niet. Toch wederom weer verbaast door jou, Michael.

Maar nu de consequenties. Michael wil alles vertellen tegen Ciska. Dan breekt echt de hel los en wordt het heel stil in de kerk. Victor zal niet meer mogen spelen, Harro is ontslagen en ze zullen echt niet aan Manuel vragen om organist te worden. Maar ja, dat is nog maar 'n bijkomstigheid. Wat zullen Victor en Ciska beslissen? Krijgt Victor de kinderen nog te zien? Valt Victor in een groot diep zwart gat, of wordt er een hypocriet toneelspel van "alles pais en vree" opgevoerd voor de buitenwacht? De spanning stijgt voor het onoverkoombare. Helaas weer 2 weken wachten.........

Michael, weer bedankt voor dit deel en veel succes met het vervolg,

Sjack

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: Aan de andere kant...

Bericht door DomiNiC » ma 11 jan 2016, 00:23

@ Sjack: Wat gaat Michael aan Ciska vertellen? Michael is 'slechts' de schrijver, hij doet niet mee in het verhaal... ;-)

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Oliver » ma 11 jan 2016, 01:33

Michael wil het haar misschien wel vertellen, maar Victor niet. ;)

Even alle gekheid terzijde, het kan twee kanten op.
Nu, met Manuel aan zijn zijde, wil hij wel verder. Maar wat als hij weer oog in oog staat met Cisca thuis? Dan komt alles wat hem jaren gestuurd heeft toch weer knalhard naar voren...
Zeker nu de gemeenschap al is opgeschrikt door het verhaal rond Harro.

Ik blijf het een heerlijk verhaal met plotse wendingen vinden. :)

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Thomas » vr 15 jan 2016, 19:35

Ja Oliver,

Het blijft een heerlijk verhaal met plotselinge wendingen.
Wat mij het meest verbaast, is dat Manuel tegenover Cisca de deur aardig op slot zet door steeds boos op haar te worden, als ze qua vermoedens en goed gemeende waarschuwingen een beetje te dicht bij begint te komen.
Dat maakt het wel extra spannend; even zo door gaan en hij kan niet meer terug, terwijl ik Michael inschat dat hij dat toch wel weer in zijn verhaal weet recht te draaien.
Ik blijf super benieuwd en kan niet wachten op het volgende deel.

Groeten, Thomas.

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Michael87 » vr 15 jan 2016, 20:12

@ Thomas: Ik denk dat je Victor bedoelt, of niet? ;-)
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Thomas » za 16 jan 2016, 23:50

Ja, inderdaad. Gekke vergissing, maar het blijft wel zoals ik het voel :)

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Michael87 » zo 24 jan 2016, 09:46

Dag allemaal,

Aan de andere kant, deel 21.
Het einde van de tournee nadert. Victor moet keuzes maken voor ze terug naar huis gaan. Durft hij knopen door te hakken of krabbelt hij terug?

Veel leesplezier!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Sjack013 » zo 24 jan 2016, 13:16

Het verbaast me, Michael, dat Victor nu pas denkt aan de consequenties van zijn coming out. Uit de kast komen betekent vaak echtscheiding en in zijn geval ook zijn baan kwijt in de kerk. De situatie van Harro dwingt hem hierover na te denken. Ik merk ook een strijdbaar Victor op, maar....... kan hij dat volhouden tegenover Ciska en Martin?
Zijn coming out bij Bern vind ik verdacht. Vertrouwt hij hem blindelings of heeft het te maken met de "aandacht" die Bern voor Manuel heeft? Lotsverbondenheid of zoiets? En de reactie van Bern? Is dit een schrikreactie of een reactie van verwondering? Allemaal vragen die ik heb naar het volgend deel.
De tournee loopt op z'n eind. De confrontatie begint in de thuissituatie. En dan moet ik weer 2 weken wachten op het vervolg!!! Als lezer vind ik dit niet leuk, Michael. Ik stik van de nieuwsgierigheid.

Toch bedankt voor dit deel en succes met het vervolg,

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Oliver » zo 24 jan 2016, 15:36

Hij komt los.
Los van de verstikkende situatie.
Los van Ciska.

Los om het eindelijk te vertellen.

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Thomas » ma 25 jan 2016, 00:05

Mmm... Het verhaal gaat toch een kant uit die ik niet direct verwacht, nee gehoopt had. Maar alles bij elkaar opgeteld, kon het toch niet anders. Zo gevangen zitten is niet vol te houden.
Maar ik heb toch zeker ook met Ciska te doen. Zo na de tournee te horen krijgen dat je je man kwijt bent, dat komt hard aan. Zeker als je dat helemaal niet verwacht.
Of loop ik nu te veel op de zaken vooruit?
Nou ja, we horen het over 14 dagen wel, als Michael ons weer met een nieuwe aflevering van dit toch wel bijzonder mooie verhaal verrast.
Bedankt! Thomas.

Plaats reactie