Aan de andere kant...

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Michael87 » ma 11 apr 2016, 17:21

Sorry, ik was vergeten te vermelden dat het Reformatorisch Dagblad op zondag 'gesloten' is.
Inmiddels is er ook een derde artikel verschenen, als reactie op de eerste twee.
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Pieter
Berichten: 8
Lid geworden op: do 15 mar 2012, 17:24
Vul het getal in: 123

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Pieter » di 12 apr 2016, 23:41

Ruard Ganzevoort over religie en homoseksualiteit.. https://www.youtube.com/watch?v=Gq89Yctl8AY

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Jablan » vr 15 apr 2016, 14:53

Het Reformatorisch Dagblad heeft de discussie afgesloten. Op Refoweb is er geen discussie mogelijk. Wie nog wil reageren, kan dat hier. Het RD is hierover geïnformeerd, dat is wel zo netjes en meningne/ervaringen pro/contra zijn welkom. Kan het hier weer verder gaan over Michaels verhaal.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Lucky Eye » za 16 apr 2016, 10:44

Goedemorgen!

Dit is een verlate reactie op een reactie die Amexic schreef op 08-03-2016. Het stuk dat hij schreef als reactie op iets dat ik eerder geschreven had. Ik kopieer het hieronder op de manier die voor mij werkt omdat ik dat 'citeren' nog steeds niet onder de knie heb.

Hoi Lucky Eye,

Ik reageer op je stelling. Ik merk bij jou enige frustratie over homoseks. Misschien zijn mannen van nature meer op de daad gericht. Spreek je dat tegen? Het homo zijn van Victor zie ik enkel als een factor die het hele verhaal een extra dimensie geeft.
Manuel kan je als een onbeschreven blad beschouwen. Victor heeft reeds een belangrijk deel van zijn leven achter de rug. Ik blijf het herhalen: de beslissingen die hij reeds genomen heeft, kan hij niet afdoen als een leugen,of een misstap. Waarom zou je als homo man een vrouw niet graag kunnen zien? Elkaar graag zien is een eigenschap die niet gebonden is aan sekse. Ik ga niet ontkennen dat seksualiteit onbelangrijk is in een relatie en dat Victor op seksueel gebied een gemis voelt in zijn relatie met Siska. Als Victor zou scheiden, gooit hij het kind met het badwater weg. Je mag dat hier letterlijk nemen. De job die hij mogelijk zal verliezen doet er zelfs weinig toe.
Als Victor hetero zou zijn en voor een andere vrouw zou kiezen, kunnen we over ontrouw spreken. Het homo zijn van Victor dwingt tot een genuanceerder oordeel.
Siska neemt een serieuze bocht. Vermoedelijk heeft ze op de achtergrond reeds een hele weg afgelegd. Straffe madam! Los van de gereformeerde context heeft ze begrepen waar het over gaat!
Ze moet Victor heel graag zien om deze klik te kunnen maken.
Zo is er misschien toch nog een positieve afloop in de maak.

Amexic


Mijn reageren is zeker niet bedoeld geweest als het plaatsen van een stelling. Het is mijn streven om in mijn uitspraken juist niet stellig te zijn. Ik heb de waarheid niet pacht. Dat wat voor mij waarheid is, hoeft dat voor een ander niet te zijn. Vandaar mijn voorzichtigheid in het doen van uitspraken.

"Het is mijn streven," zo schreef ik al. Mocht ik daarin dit keer niet geslaagd zijn, dan mijn verontschuldigingen daarvoor.

Frustraties over homoseks heb ik absoluut niet. En ook het feit dat mannen van nature meer op de daad gericht zijn, zoals jij schrijft, spreekt me niet tegen.

Groeten,
Lucky Eye

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Michael87 » zo 17 apr 2016, 09:35

Dag allemaal,

Aan de andere kant, deel 27
Victor krijgt een verontrustend telefoontje. Gooit dit als zijn plannen opnieuw in het water?

Veel leesplezier!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Sjack013 » zo 17 apr 2016, 17:20

Wat een omschakeling! Is dit het begin van het slot van dit verhaal, of niet? Ciska weet het nu van Victor en Manuel. Ook de moeder van Manuel. Toch is de koele houding van Manuel goed te begrijpen. Een vorm van zelfbescherming. Logisch. Er moet duidelijk een diepgaand gesprek komen tussen Manuel en Victor. Misschien dat de moeder een bindmiddel kan zijn, maar de jongens moeten het zelf doen.

Ciska heeft de conclusie al getrokken, lijkt het. Maar kan ze nu nog rationeel denken, nu ze de "vriend" van Victor zo goed kent. Komen nu de emoties los of blijf ze genuanceerd de zaak afhandelen? Allemaal vragen voor de komende 2 weken.

Michael, weer bedankt voor het plaatsen en laat me over 2 weken weer verrassen met het vervolg,

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Oliver » zo 17 apr 2016, 23:16

Het zou voor Ciska misschien wel een eye-opener kunnen zijn.
Niet opgehaald ergens in een obscure kroeg of het internet, maar een gewone jongen waar iets moois uit gebloeid is.

Ik ben erg benieuwd hoe ze dit verder gaat aanpakken. Hoe zij dit verder gaan aanpakken.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Lucky Eye » di 19 apr 2016, 07:15

Mijn kippenvel toen ik het voorlaatste hoofdstuk las, was op zijn plaats. Het had te maken met het gevoel dat er iets met Manuel aan de hand was.

Nou ben ik juist vaak niet zo ... gevoelig ... voorvoelend ... of zo ... dus dit verbaast me wel. Eerder heb ik al wel eens geschreven in een reactie op dit verhaal dat ik vooral meeleven had met Manuel. Wellicht ook zoiets ... wellicht gewoon het verhaal dat bij mij belletjes doet rinkelen af en toe ... ik weet het niet ... maar wel gewoon heel goed neergezet door jou, Michael!

Ben wel benieuwd of het alleen een niet goed uitkijken bij het oversteken is geweest of ...

Groeten,
Lucky Eye

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Michael87 » zo 01 mei 2016, 21:34

Dag allemaal,

Een beetje later dan anders, maar hier is dan toch deel 28.

Met lood in zijn schoenen gaat Victor ’s avonds met de bus naar huis. Wat staat hem thuis te wachten? Ciska reageerde in het ziekenhuis best goed. Is dat stilte voor de storm?

Veel leesplezier!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Amexic
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Amexic » zo 01 mei 2016, 22:24

'Straffe madam, Ciska. Ik val in herhaling. Victor geraakt op de juiste golflengte, eindelijk. Nu Manuel's goedkeuring nog en het verhaal is af.
Terwijl geloof een leidraad om naar te leven en steun zou moeten betekenen, kan het mensen ook aan de ketting leggen als ze alles letterlijk nemen en geen ruimte laten voor interpretatie.

Plaats reactie