Aan de andere kant...

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Michael87 » zo 17 mei 2015, 09:12

Dag allemaal,

Victor is van plan Manuel te vertellen dat de lessen niet door kunnen gaan.
Maar dan gebeurt er iets waardoor hij flink aan het twijfelen wordt gebracht.
'Aan de andere kant...' deel 3.

Veel leesplezier!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Lucky Eye » ma 18 mei 2015, 07:44

Hoi Michael!

Opnieuw een mooi hoofdstuk.

Je zegt dat Victor flink aan het twijfelen wordt gebracht maar het is eigenlijk veel meer een voldongen feit waarvoor hij geplaatst wordt.

Zijn collega gaat voortvarend aan het werk en als hij dan zelf niet mee kan, en nadat hij Manuel heeft horen spelen, heeft hij meteen een vervanger op het oog. Juist degene met wie Victor had willen breken.

De spanning blijft er zo heel erg goed in zitten. De twijfel mag er dan bij Victor zijn maar zijn lichamelijke reactie op Manuel is er ook.

Groeten,
Lucky Eye

mart
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 11 jan 2013, 06:49
Vul het getal in: 123
Locatie: Boskoop

Re: Aan de andere kant...

Bericht door mart » ma 18 mei 2015, 09:39

Wouw Michael, wat is dit gevoel herkenbaar voor mij als getrouwde man. Vol spanning zal ik jouw verhaal blijven volgen. Zelf zit ik ook in deze Orpheus situatie, dus weet uit eigen ervaring hoe gecompliceerder deze gevoelens kunnen zijn, en wat voor schuldgevoelens je heb als je vrijt met je vrouw en een man in de hoofd zit. Ik ben heel blij dat je dit onderwerp tot verhaal gemaakt hebt met waarschijnlijk de situatie van je zwager in je achterhoofd? Succes! !

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Michael87 » ma 18 mei 2015, 15:00

Dag Lucky Eye,

Dank voor je compliment!

Misschien heb je wel gelijk, wordt Victor min of meer voor een voldongen feit geplaatst en is het niet zozeer de twijfel of zijn beslissing wel juist was.
Hij wikt en weegt in ieder geval behoorlijk. Voornamelijk om voor zichzelf te verantwoorden waarom het geen kwaad kan Harro's voorstel te accepteren.
In die zin brengt Harro hem toch behoorlijk aan het twijfelen...
Maar wie weet, misschien besluit hij wel voet bij stuk te houden... We zullen zien! ;-)

Groet,
Michael
Laatst gewijzigd door Michael87 op ma 18 mei 2015, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Michael87 » ma 18 mei 2015, 15:21

Dag Mart,

Fijn dat je reageert! Als iemand die zelf in zo'n situatie zit, het herkenbaar vindt, zie ik dat als een groot compliment! Waarvoor mijn hartelijke dank!

De reden dat ik dit verhaal ben gaan schrijven, is omdat ik me realiseer dat er, zeker in de orthodox christelijke hoek, nog altijd een heleboel jongens/mannen zijn die weliswaar weten dat ze homo zijn maar die, onder druk van hun omgeving, toch kiezen voor een leven als hetero en dus ook trouwen. Inderdaad, zoals mijn ex-zwager heeft gedaan, maar ook zoals ikzelf heb gedaan. Ik heb alleen het geluk gehad dat mijn huwelijk maar vijf en halve maand heeft geduurd en dat ik, nu bijna drie jaar geleden een moordvent tegen het lijf liep waar ik hopeloos verliefd op werd. ;-)

Maar als mijn vrouw niet was overleden, was ik nu waarschijnlijk nog steeds met haar getrouwd.
Hoe zou dat zijn geweest? Eigenlijk is dat zo'n beetje waar dit verhaal over gaat...

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Sjack013 » di 19 mei 2015, 13:09

Oeps, de voorgenomen beslissing van Victor komt onder druk te staan. Kiest hij voor de rationele weg of luistert hij naar zijn gevoel? Als ik zo lees, hoe zijn gedachten naar Manuel zijn, lijkt het wel puberale gevoelens. Zijn fantasieën dreigen op hol te slaan. En nu gaat Harro ook nog zitten regelen voor hem!! Ben benieuwd hoe hij dit oplost.

Deze situatieschets slaat niet alleen op getrouwde homo's, die vanuit hun geloof voor het huwelijk hebben gekozen, maar ook op de "bewuste" biseksuelen. Ook "ongelovige" biseksuelen kunnen zich in deze situatie zich herkennen, lijkt me. Zij kiezen bewust voor die dubbelrol, maar dat levert voor hen ook emotionele spanningen op. Vooral als er ook kinderen aanwezig zijn in dat huwelijk. Kunnen biseksuelen wel kiezen voor 'n monogame relatie met 'n ander? Kortom Michael, dit verhaal raakt meer mensen dan alleen maar orthodoxe christenen met homo-gevoelens.

Bedankt voor dit deel en heel veel succes met het vervolg,

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Oliver » di 19 mei 2015, 22:50

Haha, je ziet het net zich om hem heen sluiten, en hij blijft er in geloven dat hij het onder controle kan houden.
Dat kan natuurlijk, maar ik ben benieuwd!
Fantastische opbouw weer, lekkere spanningsboog!

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Michael87 » zo 31 mei 2015, 09:17

Dag allemaal,

Kan Victor een goeie reden verzinnen om niet in te gaan op Harro's voorstel of besluit hij er maar het beste van te maken?
Veel leesplezier met 'Aan de andere kant...' deel 4.

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Oliver » zo 31 mei 2015, 17:50

En het wordt nog erger.... ;)
Zonder nu een spoiler neer te zetten voor de lezers die nog aan dit deel willen beginnen... Hoe snel kan het allemaal gaan, zeg... Van iemand leren kennen tot het hol van de leeuw.
Benieuwd hoe hij zich daar uit kan blijven redden. Ongemakkelijk is het zeker.

Prima lezen dit!

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Sjack013 » zo 31 mei 2015, 19:12

Victor vlucht niet voor zijn gevoelens, maar hij gaat echt de confrontatie aan. Hij neemt zelfs Manuel mee naar huis! Zo haal je privé en werk wel heel dicht bij elkaar. Wel heel sympathiek dat hij aan dat bosje bloemen denkt. Maar.......... wie is Ruben? Blijkbaar een vriendje uit het verleden. Maar ik ben wel benieuwd hoe ver die vriendschap ging? Je kunt wel zeggen, dat je achter het vrouwvolk aangaat, maar zijn gevoel zegt iets anders. Hoe lost hij dat op? Ik krijg steeds meer vragen dan antwoorden bij dit verhaal, Michael. En toch moet ik weer 2 waken wachten op het vervolg. Wel een beetje sadistisch vind ik.
Toch bedankt voor het plaatsen, ik wacht wel..........

Sjack

Plaats reactie