Aan de andere kant...

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Lucky Eye » zo 21 feb 2016, 19:28

En dan doe ik het met dat citeren ook nog niet helemaal juist ... moderne technieken ook :? Heb het tweede stukje dat ik had willen citeren maar een kleurtje gegeven.
Lucky Eye schreef:Dat van die Eelco en hoe hij ermee omging ... vind ik verrekte gemakkelijk. Hij had geen relatie, en dus mocht hij zondigen en vervolgens om vergeving vragen en vervolgens toch weer bewust zondigen en weer vergeving vragen en ... ga zo maar door. Handig hoor! Weten dat je eigenlijk toch niet wilt veranderen maar wel steeds vergeving vragen. Is dat niet God voor je karretje spannen?
Is het weten dat je niet WILT veranderen en God voor je karretje spant of weten dat je niet KUNT veranderen en noodgedwongen een manier moet vinden dat voor jezelf acceptabel te maken?

Ik bekijk niet vaak genoeg het Forum, vandaar dat ik je vraag niet heb zien staan, Michael.

Een verschil. Daarmee ben ik het eens. Maar het woordje 'noodgedwongen' daar heb ik dan weer iets mee. Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand die homo is en in die zware christelijke kringen rondloopt het moeilijk heeft. Hij mag niet zijn wat hij is. Ja, hij mag het wel zijn maar niet praktiseren. Spagaat. Vaak is zo iemand aan de andere kant bang zijn geloof te verliezen. Maar ... is het bang zijn het geloof te verliezen, of is het bang zijn het kerkgenootschap te verliezen? Of ... is dat zodanig met elkaar verweven dat er geen verschil gezien wordt?

Volgens mij hoeft niemand zijn geloof te verliezen als hij dat niet wil. Er zijn zat geloofsgemeenschappen tegenwoordig waar je gewoon homo mag zijn en het nog mag doen ook!

Maar ... wellicht is dit te kort door de bocht ... het blijft dan ook gewoon een mening, mijn mening.
Laatst gewijzigd door Lucky Eye op zo 21 feb 2016, 19:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Lucky Eye » zo 21 feb 2016, 19:39

Deel 23 gelezen.

En de figuur van Victor verbaasd me meer en meer.

Ik krijg op de een of andere manier geen hoogte van hem. Heb je ooit al eens geschreven, Michael, waarom hij eigenlijk ook getrouwd is met Ciska? Wat heeft hij in haar gezien? Er moet toch iets geweest zijn waarom hij met haar is getrouwd? Ik kan me die weergave in het verhaal niet zo snel herinneren. Mijn fout wellicht.

Maar ... ik snap ook niet waarom hij nou verliefd is op Manuel. Ook dat heb ik hem volgens mij niet horen zeggen. Wel dat hij steeds aan hem moet denken. Maar ... is dat ook niet zo als je een verrekt mooie jongen tegenkomt die 's nachts in je hoofd rondspookt? Wat trekt hem zo aan in Manuel?

En dan die door hem bedachte oplossing. Vaag hoor! Volgens mij heeft Manuel meer realiteitszin dan Victor terwijl ik dat meer zou verwachten van Victor omdat hij meer levenservaring heeft. Maar ... tja ... misschien doe je dat in die behoudende kringen niet echt op ... weet ik veel.

Allemaal erg verwarrend.

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Oliver » zo 21 feb 2016, 19:50

Die terugval, die twijfel na zijn thuiskomst was te verwachten.
Door de kinderen wordt het confronterende van zijn besluit pijnlijk zichtbaar.
Is het daarom wel een besluit?
Gaat het toch geen keuze worden voor zijn plichtsgevoel, het dragen van de gevolgen van zijn keuzes eerder in het leven, waar hij zijn kinderen niet de dupe van wil laten worden?

Het is nog geen gelopen race, denk ik.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Sjack013 » ma 22 feb 2016, 18:10

Ik ben het met Oliver eens. Victor heeft duidelijk last van een terugval. Of is het zijn onzekerheid die weer parten speelt? Hoe zeker is die afspraak met Manuel voor hem? Verstandelijk kun je een beslissing nemen, maar een confrontatie met je kinderen maakt je emotioneel weer onzeker. Los nog van zijn positie in de kerk. Ook die halfbakken compromis die Victor met Manuel heeft gesloten zal voor de nodige spanningen leiden. Zowel bij Victor zelf als tussen Victor en Manuel. Ben reuze benieuwd hoe hij zich hier uit worstelt!

Michael, bedankt voor dit deel en succes met het vervolg,

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Michael87 » zo 06 mar 2016, 11:08

Dag allemaal,

Aan de andere kant, deel 24. Victor wil niet langer wachten Ciska te vertellen dat hij wil scheiden maar Ciska heeft zo haar eigen ideeën over de situatie.

Veel leesplezier!
Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Thomas » zo 06 mar 2016, 16:40

Hey Michael,

Deze had ik niet aan zien komen... Maar dat schreef ik eerder ook al?
Dat geeft wel de kracht van jou als schrijver. Steeds maar weer onontdekte zijweggetjes zichtbaar maken, die ik als lezer gewoon niet zag.
Wat ik ook mooi vind is de manier waarop net na de helft de sfeer zo ongemerkt omdraait en Victor en Ciska elkaar weer lijken te vinden.
Maar, Michael, ik ben benieuwd wat dat allemaal voor zijn verhouding met Manuel betekent. Zou Manuel dan toch nog uit beeld verdwijnen? Of heb je nog meer van dit soort onverwachte afslagen van de hoofdweg?

Ik zie alweer uit naar deel 25.
Groeten, Thomas.

Pieter
Berichten: 8
Lid geworden op: do 15 mar 2012, 17:24
Vul het getal in: 123

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Pieter » zo 06 mar 2016, 19:19

Beste Michael,
Ik reageer voor de eerste keer op je verhaal.Wat een struggles toch allemaal. Hoop op een positieve afloop uiteindelijk. In het refowereldje wordt het er nog niet beter op helaas..
http://www.joop.nl/nieuws/93-van-de-ref ... mo-zijn-af

gr. P

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Sjack013 » zo 06 mar 2016, 21:24

Inderdaad. Michael neemt weer een zijweg en maakt ons verbaasd. Ciska heeft initiatief genomen, waardoor Victor in feite nog meer onder druk komt te staan. En ja, dit soort constructies kom je vaker tegen. Alles voor de uiterlijke schijn en de kinderen, wordt dan gezegd. Maar is dat ook zo? In feite raken twee mensen verschrikkelijk met zichzelf in de knoop. Deze constructie werkt alleen als beide partners niet verliefd worden op 'n ander persoon. En dat te eisen is onmenselijk, vind ik.
Ben reuze benieuwd hoe Victor zich hieruit worstelt en hoe de reactie van Manuel zal zijn. Ik heb een angstig voorgevoel.

Michael, weer reuze bedankt voor dit deel en succes met het vervolg.

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Oliver » zo 06 mar 2016, 23:12

Even verbaasd om de ontwikkeling, maar daarna vond ik het, in hun ogen gezien, ook wel weer erg logisch.
Voor mij zou het onmogelijk zijn, zoals Sjack ook al aan gaf: "wat als ze beide een nieuwe partner vinden". Maar in hun moraal kan het dus wel. je verbreekt de door de Heer gezegende verbintenis niet, en dat geeft rust, geen verantwoording naar de omgeving. Daarnaast, in het stille, toch alles een eigen plek geven.

Benieuwd hoe Manuel er op gaat reageren.
Het zou me niet verbazen als Victor de komende tijd wel eens uit logeren gaat.....

Genieten hoe je dit in een verhaal giet, hoe je het opbouwt en ontvouwt, Michael!

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Hans Bernard » ma 07 mar 2016, 07:18

Z'on knap levensverhaal wijst op het ware schrijftalent. Wij lezers verwachten ook
niet anders van jou. Chapeau.

Plaats reactie