Vakantie 2001 (door Lucky Eye)

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Vakantie 2001 (door Lucky Eye)

Bericht door Sjack013 » wo 04 feb 2015, 21:37

Hoi Lucky Eye,

Om de tijd te stillen plaats je uit de oude doos? Terecht. Dit is een heel mooi verhaal. Verbaasd dat het hier niet geplaatst was. Ik ken het verhaal dus ik zal niet inhoudelijk reageren, maar het is het herlezen waard, vind ik.
Succes verder en zorg goed voor jezelf, hè

Sjack

grensgeval
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 21:29
Vul het getal in: 123
Locatie: De Nederlands Duitse grens (dus ben ik nu Nederlander of Duitser??)

Re: Vakantie 2001 (door Lucky Eye)

Bericht door grensgeval » do 05 feb 2015, 00:44

ik ken het verhaal niet en heb genoten van de opbouw
zo als we gewend zijn van Lucky Eye

hopelijk komen de volgende delen snel online

ga vooral door

groeten
Grensgeval
Laat ieder in zijn waarde,
Groot of klein,
Iedereen mag er zijn

Marchel
Berichten: 28
Lid geworden op: do 18 dec 2008, 23:38

Re: Vakantie 2001 (door Lucky Eye)

Bericht door Marchel » do 05 feb 2015, 19:45

Wat leuk dat je dít verhaal hier plaatst. Vele lezers zullen het niet kennen.
Ik heb een paar maanden terug de word versie nog gelezen :D

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Vakantie 2001 (door Lucky Eye)

Bericht door Oliver » do 05 feb 2015, 23:05

Zeker één van de mooie gouwe ouwe! :D

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Vakantie 2001 (door Lucky Eye)

Bericht door Thomas » vr 06 feb 2015, 21:44

Hoi Lucky Eye,
Fijn dat je dit verhaal hier bent gaan publiceren. Wat ik echt mooi vind zijn de oprechte gevoelens die de personen voor elkaar hebben en de directe manier waarop dat gezegd wordt. Je hebt dat echt goed beschreven.
Bedankt en ik kijk met spanning uit naar de volgende delen.
Thomas.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Vakantie 2001 (door Lucky Eye)

Bericht door Lucky Eye » ma 09 feb 2015, 08:01

Hoi Sjack/Grensgeval/Marchel/Oliver/Thomas!

Bedankt voor jullie reacties.

En dat reageren kan alleen maar omdat Sjack dit onderwerp heeft geopend. Mijn dank daarvoor, Sjack.

Wat me wel opviel, toen ik gistermiddag het verhaal echt weer eens las, was dat ik er toch wel taal- en stijlfouten in heb staan. Ik hoop dat jullie daar overheen willen lezen. Maar ik weet nu ook dat ik het verhaal - en wellicht ook andere oude verhalen - weer eens goed moet doorlezen.

Ja, een verhaal uit de oude doos, om het maar zo te noemen. En dat inderdaad om een gat op te vullen. Een gat dat ontstaat omdat er nog niets nieuws van mijn hand is. Ik plaats het echter ook omdat heel veel van mijn oude verhalen hier - en op een andere plek - gewoon niet staan.

En het blijkt al snel, zoals ook in het geval van Grensgeval en Thomas, dat het voor een aantal lezers gewoon om een verhaal gaat dat ze nog niet gelezen hebben. Daarom ook goed om ze hier wel te plaatsen, lijkt me.

Natuurlijk werk ik ook aan iets nieuws. Meerdere projecten zelf tegelijkertijd maar ik denk dat ik een aantal even in de ijskast zet om me te richten op het voltooien van eerst één verhaal. Maar... zo werkt dat soms met mij. Ineens heb ik verschillende ideeën die allemaal graag geschreven willen worden.

De volgende delen (ze zijn groter dan in andere verhalen heb ik al gezien) ben ik van plan elke maandagmiddag te plaatsen. En na 'Vakantie 2001' volgen er nog andere. Je hoeft ze dus niet ergens anders te gaan lezen, blijf gewoon deze site volgen ;)

Groeten,
Lucky Eye

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Vakantie 2001 (door Lucky Eye)

Bericht door Thomas » ma 09 feb 2015, 14:33

Sorry Lucky Eye,
Lekker op vakantie had ik wat tijd over en daarom kon ik het niet laten om de rest van je verhaal ergens op te zoeken. Maar ik ben wel blij dat je het hier plaatste, zodat wij het kunnen lezen. Qua diepgang past het verhaal helemaal op deze site van Oliver, vind ik. Maar ook de erotische scenes weet je bijzonder mooi en sensueel te beschrijven. knap hoor! Het getuigt in ieder geval wel van een flinke dosis fantasie en/of ervaring ;-)
Dat het taalgebruik beter kan, ach, het is hier geen taalcursus toch?
Lucky, nogmaals bedankt.
Thomas.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Vakantie 2001 (door Lucky Eye)

Bericht door Lucky Eye » di 10 feb 2015, 08:41

Hoi Thomas!

Jij bent een ongeduldig type dus! Maar kan het me ook wel voorstellen.

Bedankt in elk geval voor je reactie.

Natuurlijk gaat het niet om een taalcursus maar ik vind het goed gebruik van onze taal wel belangrijk. Toen ik het schreef kende ik bepaalde stijlregels nog niet eens, dat kwam later pas. De echte taalfouten probeer ik er nu uit te halen en ik hoop dat deel 3 beter zal zijn.

Ook heb ik een gigantische fout ontdekt in de verhaallijn maar jij hebt die ook niet ontdekt, zo blijkt. Geen enkele andere lezer heeft me er ooit op gewezen dat er wat betreft verhaallijn een fout in zit. Ik ontdekte hem vanmorgen zelf pas. Gelukkig kan ik die nu voor herplaatsing van deel 3 rechttrekken.

Groeten,
Lucky Eye

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Vakantie 2001 (door Lucky Eye)

Bericht door Thomas » di 10 feb 2015, 14:33

Hoi Lucky Eye,
Ongeduldig, misschien, maar ik denk dat het meer aan je verhaal zelf ligt waardoor ik zo ontzettend geboeid werd :D

Ik ben wel benieuwd waar jij de onderbroken verhaallijn vond. Ik herinner me dat ik ergens de draad en beetje kwijt was, maar zoiets had van Het zal wel. Ik vond het blijkbaar niet storend genoeg om het verder uit te pluizen.
Maar het is nu wel een mooi moment om dat te herstellen.

Ik ben benieuwd want ik ga deel 3 en 4 zeker nog een keer lezen als je ze hier publiceert.
Groeten Thomas.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Vakantie 2001 (door Lucky Eye)

Bericht door Lucky Eye » di 10 feb 2015, 17:34

Hoi Thomas!

Ik bedoelde 'ongeduldig' niet negatief en had beter een ander woord kunnen kiezen. Mijn excuses daarvoor.

Je uitleg is me duidelijk. Ik heb een tijdje de eretitel toegedicht gekregen van 'meester van de cliffhanger'. Ik eindigde mijn hoofdstukken/delen vaak op een spannend moment. Een moment waarop de lezer dacht: 'Verdorie! Vertel verder!' En waarschijnlijk is het jou ook zo vergaan.

Het is niet zozeer een onderbroken verhaallijn als gewoon een fout in die verhaallijn. Het bijzondere vind ik dat geen enkele lezer het ooit ontdekt heeft. Er zijn toch heel veel lezers geweest en niemand viel erover. Of ze hebben gedacht, laat maar het verhaal is te spannend. Of zoiets. De fout komt voor in deel 3 en omdat ik dat nog niet hier heb gepubliceerd laat ik het nog even rusten. Later zal ik het toelichten. En dan kun jij met je kennis van de eerdere versie wellicht zien waar ik wat heb zitten wijzigen.

Groeten,
Lucky Eye

Plaats reactie