En toch............

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: En toch............

Bericht door Hans Bernard » di 17 feb 2015, 08:15

Marchel, Oliver, Michael, Sjack,

Jullie nieuwsgierigheid naar Ward zal nog niet direct bevredigd worden.
Al weet ik natuurlijk wel dat deze figuur al snel uit de grijze wereld waarin
hij nu nog zit, een stap naar voren zal maken en hij meer contouren krijgt.
Ik heb gemerkt dat ik gemakkelijk in mijn laatste verhalen zo'n mysterieuze
figuur kan opvoeren. Maar de moeilijkheid zit in het vervolg. De ontknoping moet
op niveau zijn anders is het als een pudding die in elkaar zakt. Zouden jullie
in dit geval niet eens je fantasie willen laten werken en mij een idee aan de
hand doen voor een verdere invulling van deze Ward. Ik verwacht beslist geen
compleet verhaal maar wat steekwoorden, die duidelijk maken hoe de figuur van Ward
in het verhaal zich volgens jou zou kunnen ontwikkelen.
Ik laat me graag verrassen.
Hans

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: En toch............

Bericht door Hans Bernard » vr 27 feb 2015, 10:55

Lieve lezers,

Voorgaande reactie is door sommige wat verkeerd geïnterpreteerd.
Ik was alleen maar benieuwd wat jullie voor een beeld van Ward hadden?

Vergeet het en lees wat ik in dit deel 6 voor jullie in petto heb.
Wat doet een paard in de slaapkamer?

Veel plezier, Hans

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: En toch............

Bericht door Sjack013 » vr 27 feb 2015, 17:36

Een paard in de gang, die kende ik al, maar een merrie in een jongenskamer? Ik dacht dat die jongens alleen maar van hengsten hielden. :D

Maar alle gekheid op een stokje, ik zit met een dilemma. Ik ken de uitdrukking: "Dromen zijn bedrog", maar al te vaak zijn dromen toch een vorm van een voorspelling over de nabije toekomst. Wat moet ik nou denken, Hans? Hopelijk lees ik in de komende delen wel het antwoord op mijn gedachten. Ook ik ben benieuwd naar het gesprek met de vader. Het zal toch pittig zijn.
Daarnaast de puberale verliefdheid van Eveline. Schattig om dit zo te lezen. Ik moet er niet aan denken, dat je schooldirecteur de vriend van je moeder wordt. Dat wordt geheid op eieren lopen, vrees ik. Ook dat lees ik wel de komende tijd.

Kortom, ik zit weer vol met vragen, dus Hans, niet te lang wachten op het vervolg hierop.
Wel bedankt voor het plaatsen,

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: En toch............

Bericht door Michael87 » zo 01 mar 2015, 10:32

Dag Hans,

Zo, eindelijk de tijd gevonden om deel 6 te lezen. Ik zei het toch! Daar bloeit iets moois op tussen Eveline en Hans...
Maar inderdaad, het zal je maar gebeuren dat de directeur van je school ineens de vriend van je moeder wordt.
Als dat voor zo iemand als Ward maar niet nog een reden te meer wordt om te pesten. :-(

Maar goed, we zullen vanzelf merken wat zich allemaal nog in jou brein ontwikkeld!
Succes met deel 7!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: En toch............

Bericht door Hans Bernard » vr 13 mar 2015, 08:23

Deel 7 staat klaar om gelezen te worden.
Het heeft even wat langer geduurd om het goed geschreven te krijgen.
Michael en Sjack bedankt voor jullie aanwijzingen.

Zullen Tijn en Jurre terug naar huis gaan en waarom hebben ze geen last van Ward?

Lees ze!, Hans

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: En toch............

Bericht door Sjack013 » vr 13 mar 2015, 12:44

Ward blijft een vreemde vogel. Enerzijds ziet hij Milko als een jonge god en wil graag contact met hem en anderzijds was hij toch van plan om naar "Bij ons" te gaan om te kijken of hij weer een streek kan uithalen. Terwijl hij toch zijn tweeling neefjes wil vermijden, omdat die vol kattenkwaad zitten. Vreemd!!

De uitval van de jongens om die "vergeten" uitnodiging is terecht. Ik vind Hartkamp een beetje naïef, als hij denkt dat het goed komt, nu die jongens weer naar huis toe kunnen. Uitstel van executie, lijkt mij. Mede gezien hun reactie op de aanwezigheid van Tijn en Jurre bij dat gesprek en de manier waarop de vaders reageren. Daar trapt geen enkel volwassen persoon in. Dat ze de vuile was binnen willen houden, kan ik me voorstellen, maar dit is erg doorzichtig.

Ja, het is weer zover. Hans eindigt weer met een cliffhanger. Ik haat dit, want ik ben nieuwsgierig naar hun antwoorden!!!
Hans, bedankt voor het posten,

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: En toch............

Bericht door Oliver » vr 13 mar 2015, 23:56

Eindelijk iets meer inzicht in de persoon Ward.
Met nog genoeg vraagtekens...
:D

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: En toch............

Bericht door Hans Bernard » za 28 mar 2015, 08:29

Fijn dat er gereageerd wordt op mijn verhaal.
Misschien willen lezers die niet schrijven wat ze van het verhaal vinden ook eens wat van zich laten horen?!
Ik zou daar erg blij mee zijn.

Lees en geniet van de verwikkelingen rond de vraag of Jurre en Tijn wel of niet bij Eveline blijven logeren.

Hans.

grensgeval
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 21:29
Vul het getal in: 123
Locatie: De Nederlands Duitse grens (dus ben ik nu Nederlander of Duitser??)

Re: En toch............

Bericht door grensgeval » zo 29 mar 2015, 23:30

Ik kijk er elke week naar uit
Hoe zou het de jongens dit maal vergaan
Ward zijn rol is niet helemaal duidelijk maar ik ga er van uit dat dat spoedig volledig word opgehelderd
Ik hoop ook dat iedereen gelukkig word
Maar in het algemeen gebeurd dat wel in verhalen
Laat ieder in zijn waarde,
Groot of klein,
Iedereen mag er zijn

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: En toch............

Bericht door Sjack013 » do 02 apr 2015, 17:05

Ik heb toch een paar kanttekeningen bij dit deel. Tijn noemt zijn vader een leugenaar en public en daar wordt niet op gereageerd. Althans niet direct naar Tijn toe. Ik snap de emotie wel bij dit gesprek, maar een corrigerende opmerking was wel op zijn plaats. De leegte die het binnen het gezin valt door het vertrek van Jurre en Tijn is mooi treffend beschreven. De moeder van Tijn heeft ook duidelijk haar grenzen getrokken. Ben wel benieuwd of zij dat waar kan maken.

Daarnaast valt het me op dat er geen contact is geweest met Buro Jeugdzorg. Als er zo'n bedenkingen zijn op de goede afloop, dan lijkt het me logisch dat Buro Jeugdzorg wordt ingeschakeld om het hele proces te begeleiden en niet door goedwillende leerkrachten en een schoolhoofd. Ook een plaatsing buiten het gezin kan via hen geregeld worden en er staat zelfs een vergoeding tegenover.

We zien wel hoe het verhaal verder gaat. Hans, bedankt voor het plaatsen,

Sjack

Plaats reactie