En toch............

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: En toch............

Bericht door Hans Bernard » vr 03 apr 2015, 07:11

Goed Sjack dat je me wijst op buro Jeugdzorg.
Ik heb me door het verhaal zo laten meeslepen dat ik
hier onzorgvuldig gehandeld heb. Ik zal proberen er in
de toekomst rekening mee te houden. :oops:

Hans

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: En toch............

Bericht door Hans Bernard » zo 12 apr 2015, 06:53

Een nieuw deel, te weten deel 9, staat online.

Lees ze, Hans

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: En toch............

Bericht door Sjack013 » zo 12 apr 2015, 15:41

Het is duidelijk te zien dat Tijn een zoon is van zijn ouders. De ene moment zoekt hij naar compromissen en wilt zelfs zijn geaardheid ontkennen en het andere moment is hij opvliegend als zijn vader en geeft hij Ward een dreun zodat hij op de grond valt. En opgefokt gaat hij naar huis.
Inderdaad, buro Jeugdzorg werkt met een bovengrens van 18 jaar, maar daarnaast zijn er andere opvangmogelijkheden voor 18+. Wettelijk zijn er voldoende mogelijkheden voor externe hulp aan Tijn.
Gelukkig vaat het met Jurre iets beter, maar het blijft een moeizame relatie op deze manier. Terugplaatsing bij Eveline ligt voor de hand, maar is dat wel verstandig? Tijn is 18 jaar en een moederlijke omgeving kan op korte termijn veilig zijn voor Tijn, maar wordt Tijn daar op langere termijn beter van. Mij lijkt het verstandigste om hem een meer assertieve omgeving te laten wonen, zodat hij meer aan zichzelf kan werken.
Kortom, ik ben nieuwsgierig naar het vervolg. Hans, bedankt voor het plaatsen,

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: En toch............

Bericht door Michael87 » zo 12 apr 2015, 21:17

Dag Hans,

Allereerst mijn compliment voor de dialogen in dit deel. ;)

Wat me verbaasde, is dat Fons wist van de foto op Facebook maar dat, ondanks dat, de school er blijkbaar niks mee gedaan heeft. Kwalijke zaak, als je het mij vraagt. Cyberpesten is tegenwoordig een enorm probleem. De impact is veel groter dan veel mensen denken omdat foto's online geplaatst, vaak in no time viral gaan en tot in lengte van dagen blijven bestaan.

Verder sluit ik me bij Sjack aan. Misschien een idee om het maatschappelijk werk weer in te schakelen? Daar hebben Tijn's ouders per slot van rekening al contact mee gehad.

Succes met deel 10!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

grensgeval
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 21:29
Vul het getal in: 123
Locatie: De Nederlands Duitse grens (dus ben ik nu Nederlander of Duitser??)

Re: En toch............

Bericht door grensgeval » zo 12 apr 2015, 23:50

Beste Hans

het verhaal blijft me verrassen
ik dacht in 1e instantie dat de jongens iets jonger waren
maar ze blijken al 18+ te zijn
dan snap ik eerlijk gezegd niet dat de ouders moeilijk kunnen doen dat de jongens bij Evelien verblijven
als mede kan zelfs de politie niet veel doen omdat de jongens volwassen zijn en dus zelf mogen beslissen waar ze overnachten
volgens mij was het de bedoeling dat deel 9 eerder geplaatst zou worden gezien de datum onderin van 3 april 2015
ondanks dit is en blijft het verhaal iets om naar uit te kijken

groet Grens Geval
Laat ieder in zijn waarde,
Groot of klein,
Iedereen mag er zijn

pieterpaul
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 11:23
Vul het getal in: 0
Locatie: bilthoven

Re: En toch............

Bericht door pieterpaul » wo 29 apr 2015, 08:50

prima dat je het zo afrondt, dank voor je mooie verhaal.
er zullen vast wel nieuwe schrijvers opstaan
het ga je goed.
PP

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: En toch............

Bericht door Sjack013 » do 30 apr 2015, 14:46

Met grote verbazing en verwondering lees ik dat dit verhaal afgerond is. Helaas. En dat meen ik oprecht! Daarbij mijn tweede schok: Hans Bernard stopt helemaal met verhalen plaatsen. Althans, dat begrijp ik uit zijn laatste woorden. En dat betreur ik helemaal.

Hans, Laat alles voorlopig bezinken en neem de rust die je nodig heb. Jij hebt de capaciteiten en kwaliteiten om mooie en aangrijpende verhalen te schrijven. Het zou zonde zijn als je definitief zou stoppen. IK zou dat zeer zeker betreuren. Het gaar jou ook goed!!

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: En toch............

Bericht door Oliver » za 02 mei 2015, 11:18

Daar schrikken we toch even van, ja.
Jammer, dat is het eerste wat ik wil zeggen. ER stat een mooie lijst met verhalen van je, Hans, met diepgang, meeslependheid.
Je zegt dat je jezelf verslikt hebt, en dat mag. Ik hoop niet dat dit je zó ontmoedigd heeft om te besluiten het schrijven aan de wilgen te hangen. Zo'n besluit geeft rust, maar als er weer iets borrelt... Hou jezelf niet tegen.

Het ga je goed, kerel!

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: En toch............

Bericht door Michael87 » zo 03 mei 2015, 08:51

Dag Hans,

Ik vind het jammer dat je van plan bent te stoppen met schrijven. Misschien was 'En toch...' niet helemaal wat je ervan verwacht had, dat wil toch niet zeggen dat je het schrijven maar helemaal aan de wilgen moet hangen? Ik ken ook jouw korte verhaaltje, humoristisch geschreven, uit het leven gegrepen. Absoluut de moeite waard om gelezen te worden! Misschien is het een idee om dat soort verhaaltjes, maar dan wellicht met een onderwerp dat iets meer aansluit bij deze site, te schrijven?

Dikke knuffel,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: En toch............

Bericht door Hans Bernard » ma 04 mei 2015, 07:09

Ik bedank jullie allemaal hartelijk voor de lieve reacties.
Ik ga alles eerst maar eens laten bezinken.
Ik voel dat, nu de druk van de ketel is, ik veel rustiger ben.
Oliver, Michael en Sjack, die mij beter kennen, hebben ook nog suggesties gedaan.
Ik ga daar serieus over denken.
Vooral het korte verhaal trekt me.
Dus wie weet, zien we elkaar terug.
Ik wens jullie het beste en tot ziens.

Hans Bernard.

04052015

Plaats reactie