Zomer '98 (deel 1)

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Zomer '98 (deel 1)

Bericht door Sjack013 » vr 18 apr 2014, 20:54

Heel goed, DomiNIC,

Laat mij maar in de waan, dat ik een sterk beeld had, die totaal niet klopte. Gewoon niets verraden, zo prikkel je mijn fantasie en blijf ik smachten naar het vervolg.

Jij bedankt.

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Zomer '98 (deel 1)

Bericht door Michael87 » za 19 apr 2014, 08:21

Dag DomiNiC,

Blijft inderdaad de vraag over waarom Dennis' moeder zo vreemd reageert... Ongetwijfeld kom je daar nog op terug.

Je schrijft alsof je het vertelt. Ik vind dat knap. Net alsof we langs het strand bij Oostende lopen, wind in de rug, terwijl jij een verhaal vertelt. Boeiend. Ga vooral zo door, ik geniet er enorm van! ;)

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: Zomer '98 (deel 1)

Bericht door DomiNiC » za 19 apr 2014, 09:55

Dat zou nog eens wat zijn... Een strandwandeling met bloemlezing uit eigen werk...

*heb ooit eens gewandeld langs de krijtrotsen en kliffen van Het Kanaal... met in m'n discman de CD met de muziek van de film "1492, Conquest of paradise".
Dat deed me veel...
Afgelopen herfst wou ik de tocht herdoen, maar er kwam altijd wel iets tussen en het is uitgesteld...
Misschien moet ik die plannen maar eens oprakelen... Nieuwe gedichten maken... Strandwandeling met bloemlezing organiseren...
Zomerse avonden op het strand van Oostende... Met het maanlicht en de rustige nieuwsgierig heen en weer rollende golven in ons gezelschap...

Je brengt me op ideeën... Speciaal mannetje gij :p :-)

*NiC*

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Zomer '98 (deel 1)

Bericht door Oliver » za 19 apr 2014, 22:22

Ik zit nu aan de Zeeuwse kust, dus het kost me weinig die strandwandeling voor te stellen.
Ik zeg: goed idee!
:D

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: Zomer '98 (deel 1)

Bericht door DomiNiC » wo 23 apr 2014, 02:06

Beste lezers,


Deel 6 is er:
http://forum.oliversverhalen.nl/viewtop ... 12&start=0


Dennis wordt wakker bij Bas. Hij geniet nog na. En hij geniet ook nog na. 2x een fijne werkdag. Dennis en Bas breiden aan de werkdag nog een aangenaam moment.

Maar is dat een goed idee?

Dennis blijft nog steeds aan Mathieu denken. Zijn het bevliegingen? Troostende herinneringen?

Dennis' ma en Dennis spreken met elkaar. Onverwacht, maar ze moeten elkaar wel eens spreken. Gaat het gesprek wel zoals het moet gaan?


Veel leesplezier.
En benieuwd naar jullie reactie en interpretatie.


DomiNiC

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Zomer '98 (deel 1)

Bericht door Sjack013 » wo 23 apr 2014, 15:02

Heftig, het gesprek tussen Dennis en zijn moeder. Verwijzing naar de huisarts. In de jaren 60-70 kon ik me dat nog voorstellen, maar in 1998? De huisarts weet toch wel beter, lijkt me, om zomaar voor het karretje gespannen worden? Zelfs in de Westhoek ;)
De liefde tussen Dennis en Bas bloeit verder op. En inderdaad, Mathieu blijft in de gedachten van Dennis. Doordat hij telkens terugkomt, geeft mij het gevoel, dat hij toch nog een rol van betekenis gaat spelen, of niet?
Hopelijk lees ik in deel 7 meer hierover.
DomiNIC, bedankt voor het plaatsen en succes met het vervolg.

Sjack

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: Zomer '98 (deel 1)

Bericht door DomiNiC » wo 23 apr 2014, 22:53

Het gebeurde in '98 zeker, ik weet dat het in 2010 ook gebeurde. Het zal vandaag ook nog gebeuren. Niet alleen in de Vlaamse Westhoek.
Waar haal je de Westhoek overigens vandaan?

IK vind het nog steeds heel diep triest dat mensen denken dat een huisarts of dominee "even kan ompraten" of "je kan genezen". Ik word ook razend als ik hoor dat er apps, verenigingen, ... verschijnen die "je zullen genezen van het homo-zijn". Dat kunnen ze niet. Je bent homo. Je kiest er niet voor.
Maar we snappen wel dat Dennis daar nog niet goed z'n weg mee weet. Dat komt wel.


Mathieu heeft een rol... Absoluut. Daar komen we later meer over te weten.
Nu is Dennis vooral bezig met "het voelt goed wat er gebeurt" enerzijds, dat is wat je de opbloeiende liefde tussen Dennis en Bas noemt. En anderzijds voelt Dennis van "hij zit vast, zo kan het niet".

Wat gaat hij er mee doen? Of wat zal er met hem gebeuren?
Deel 7 komt er eerstdaags aan. ;-)

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: Zomer '98 (deel 1)

Bericht door DomiNiC » zo 27 apr 2014, 14:11

@ Sjack: Ha, ik zie het ineens...
Je haalt de Westhoek van het West-Vlaamse accent van Dennis' moeder?

Ik ben m'n eigen verhaal even aan het doorlezen. Ik wist niet meer dat ik dit er had in gestopt.
Het geeft inderdaad wel aan waar het verhaal zich afspeelt. Maar... West-Vlaanderen en de Westhoek zijn niet 1-op-1 gelijk. De Westhoek is "maar" een deel van West-Vlaanderen. De Westhoek is +/- alles rond en ten westen van de IJzer.


Goed.
Dit verraadt dat ik vandaag aan 't schrijven ben. Welke gek leest anders z'n eigen verhalen door... hehe :-)

Tot straks :-)

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Zomer '98 (deel 1)

Bericht door Sjack013 » zo 27 apr 2014, 17:13

Sorry DomiNIC,

Mijn inschattingsfout dus. Zolang je mij maar geen domme Hollander noem, want ik ben een Brabander en daar ben ik fier op. :D

Ik dacht echt dat de Westhoek groter is dan alleen ten westen van de IJzer. Alweer iets geleerd.

Sjack

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: Zomer '98 (deel 1)

Bericht door DomiNiC » zo 27 apr 2014, 17:17

Sjack, don't worry. Ik noem niet vaak iemand dom. Alleen wanneer mensen respectloos doen. Dat doe jij niet, integendeel.

Plaats reactie