Weekendje Wadden

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
lars26nl
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 21:37
Vul het getal in: 123

Re: Weekendje Wadden | Deel 33

Bericht door lars26nl » di 20 jan 2015, 00:27

Geweldig verhaal. Hoop dat je gauw weer een nieuw verhaal schrijft!

mart
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 11 jan 2013, 06:49
Vul het getal in: 123
Locatie: Boskoop

Re: Weekendje Wadden

Bericht door mart » di 20 jan 2015, 10:11

Jammer Michael, weer een geweldig verhaal tot een mooi einde gekomen. Complimenten hoor ! .nu maar weer wachten op nieuwe pennenvruchten van jou hand. Bedankt voor de afgelopen maanden lees plezier

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Oliver » wo 21 jan 2015, 22:34

Het was een subliem verhaal, mooie opbouw! Belooft wat voor een volgend verhaal van jouw hand.
(Om de lat maar even lekker hoog te leggen voor je.... 8-) )

DomiNiC: mooier kan ik het niet verwoorden.... Ze gaan leven... Stil van...

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Hans Bernard » di 17 feb 2015, 08:25

Michael,

Weekendje Wadden is voltooid.
Pas nu heb ik de tijd gevonden het rustig uit te lezen.
Alle commentaren spreken lof over dit voortreffelijk verhaal.
Ik ga geen superlatieven er aan toevoegen.
Bedankt voor weer een parel aan jouw werk.
Op naar het volgende verhaal.
Word het opnieuw een juweel aan je ketting?
Ik twijfel geen moment.

Hans

JanJC
Berichten: 17
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 19:51
Vul het getal in: 123

Re: Weekendje Wadden

Bericht door JanJC » ma 29 jun 2015, 10:07

Dag Michael,

gisteren aan "weekendje Wadden" begonnen, want ik wacht altijd tot het verhaal compleet gepubliceerd is.
Heb nu vijf hoofdstukken gelezen (met ook de bijbehorende commentaren van de forumleden) en ik zat er
meteen vanaf het begin helemaal in, want het verhaal heeft een mooie opbouw die meteen de aandacht
vasthoudt. Personen goed "voorgesteld" en vooral: goed Nederlands - compliment !
Grappig en ook tekenend het contrast in de omgang tussen Eddy (in de kast) en Remco (uit de kast) en hun
respectieve vrienden.
Ik had al wel begrepen dat de cursieve tekst in een andere tijd speelde, maar had aangenomen dat het -
zoals vaak - in het verleden speelde en dus schok ik toen ik in Hans Bernards commentaar las dat het
in de toekomst speelt.
Krijg aanvechting om het laatste deel te gaan lezen ("krijgen ze elkaar ?"), maar ik weet me te bedwingen
want ik zou het leesplezier dan voor mezelf verpesten.
Je weet me ongelooflijk te boeien en ik zou het liefst achter elkaar alle delen willen lezen, maar
helaas is daarvoor geen gelegenheid. Ik had je eerdere verhalen ook al gelezen en er van genoten, maar dit
"weekendje" vind ik een topper. Dank hiervoor en ik ga straks weer verder lezen.
Groeten / Jan

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » ma 29 jun 2015, 22:22

Dag JanJC,

Wat leuk om nog eens zo'n uitgebreide en positieve reactie op Weekendje Wadden te krijgen. Dank daarvoor!
Mocht je geïnteresseerd zijn, op mijn eigen site zijn mijn afgeronde verhalen ook als ePub of PDF te downloaden.

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

JanJC
Berichten: 17
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 19:51
Vul het getal in: 123

Re: Weekendje Wadden

Bericht door JanJC » ma 06 jul 2015, 13:08

Hallo Michael,

ruim een week geleden begonnen aan "Weekendje Wadden", want ik had zin (misschien vanwege het weer) in een
"feel good" verhaal over een opbloeiende vacantieliefde en de titel van jouw verhaal sprak me wel aan. Het pakte
heel anders uit, want het eerste deel beantwoordde nog wel aan mijn verwachting maar het verhaal ontwikkelde
zich al snel tot een drama.
Gisteren de laatste tien delen gelezen, want ik kon echt niet meer stoppen en het moest uit. Wat een vreselijk
karakter is die vader - een echte "huistiran" en niet alleen voor zijn zonen maar ook voor zijn vrouw. Het hele
verhaal door was er een beklemming op de achtergrond: "komt vader er achter ?", "wie maakt een fout of praat zijn
mond voorbij ?". Het bleef constant boven het verhaal hangen en ik had altijd een ongemakkelijk gevoel als ik
begon te lezen - iets van angst dat er iets naars te gebeuren staat. Wat kun jij dus geweldig schrijven als je
deze emoties bij de lezers kunt oproepen en tegelijkertijd kunt blijven boeien. En de twee verhaallijnen tegelijk
vond ik heel knap, want ze zaten elkaar niet in de weg en je hebt ze heel knap naar elkaar toe kunnen leiden.
Gisteren kwam de stoom vaak uit mijn oren, dus heb ik maar niet meteen gereageerd (bovendien was het al erg
laat geworden). Tja, Eddy had veel narigheid aan zichzelf te wijten, want leugens komen meestal toch uit en
vaak leidt de ene leugen noodgedwongen tot de volgende. Maar met zo'n vader (en ze bestaan in 't echt) kan ik me
Eddy's angst voor die vader wel voorstellen. Ondanks dat bleef de sympathie voor hem. In de bijdragen van de
forumleden werd je terecht veel lof toegezwaaid en eigenlijk hebben die alles al gezegd. Maar ik vond de
"nieuwe" vader in het laatste deel een zwaktebod - voor mij ongeloofwaardig - ingegeven om toch te kunnen
afsluiten met een goed gevoel. Maar voor de rest: een 10. Veel dank en groeten / Jan

Plaats reactie