Weekendje Wadden

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » zo 23 mar 2014, 14:13

Dag allemaal,

Zo, dan is het nu tijd voor het hoofdgerecht. Ik hoop dat jullie een beetje trek hebben want het is een flinke hap. Geen magisch realistische kost deze keer, maar gewoon een goed verteerbare Hollandse prak!
Het komend half jaar zal ik, behoudens misschien hier en daar tijdens een vakantieperiode, wekelijks één deel publiceren.

Voor nu, deel 1

Bon appétit!
Michael

Dit verhaal is ook te lezen op de nieuwe site van Jablan.
Laatst gewijzigd door Michael87 op za 21 jun 2014, 11:43, 3 keer totaal gewijzigd.
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Sjack013 » zo 23 mar 2014, 14:40

Yes!!!!!
En dan nog zeggen, dat je geen geboren schrijver of verteller ben???
Michael, ik ben jaloers op jou, dat je telkens weer een verhaal zo uit je mouw kunt schudden. Het lijkt alsof het allemaal vanzelf gaat. Maar ik weet, hoe moeilijk is om een verhaal te maken. Als je eenmaal bezig bent, dan gaat het wel, maar het begin.......

Ook nu weer is jouw begin weer ijzersterk. De lijnen worden uitgezet en meteen 10 personage's invullen. Wow! Dit maakt de stilte rondom Lucky Eye een beetje draaglijk. En...... een weekendje Wadden duurt bij jou ongeveer een half jaar. Toe maar. Ondanks het regenachtig weer buiten, heb ik toch weer een leuk weekend.
Michael, enorm bedankt dat je zo vlug weer met een verhaal terug bent op dit forum!!

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Oliver » zo 23 mar 2014, 18:35

Nice, goed bezig! :)
We houden je in de gaten!

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » ma 24 mar 2014, 11:03

Dag Sjack, dag Oliver,

Dank voor jullie reacties.
En Sjack... graag gedaan hoor. Leuk om jou weer zo heerlijk enthousiast te zien!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Re: Weekendje Wadden

Bericht door dkz09 » ma 24 mar 2014, 18:19

Hey Michael,

Heb met veel plezier dit eerste deel gelezen. En moet zeggen ik ben erg benieuwd naar de rest.

Groetjes Geoff.
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Marchel
Berichten: 28
Lid geworden op: do 18 dec 2008, 23:38

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Marchel » wo 26 mar 2014, 22:36

Hoi Michael,

Dit eerste deel heb ik weer met veel plezier gelezen. Vol ongeduld wacht ik weer op het volgende deel.

Groetjes Marchel

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » zo 30 mar 2014, 10:53

Dag allemaal,

Dank voor jullie reacties, zowel op het forum als in PM's.
Dan is het nu tijd voor deel 2. Ik ga er verder niks over zeggen, lees maar gewoon.
Deel 2 vind je hier.

Groet,
Michael
Laatst gewijzigd door Michael87 op di 27 mei 2014, 01:29, 2 keer totaal gewijzigd.
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Oliver » zo 30 mar 2014, 18:25

Hmm, het verhaal schets best een luchtige situatie, maar door de cursief gedrukte stukken ben je constant op je hoede.
Knap gedaan, mooie opzet!

Tsja, verder moeten die twee elkaar natuurlijk tegen komen na de ontmoeting in de Jumbo, anders ga ik erg teleurgesteld zijn. Romance in the air!
8-)

dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Re: Weekendje Wadden

Bericht door dkz09 » zo 30 mar 2014, 21:44

Hoi Michael,

Heb met plezier gelezen. Alleen dat stuk van Diede snapte ik niet. Kreeg het idee dat ik iets gemist heb. Maar dan lees ik verder. Maar ik snap het nog steeds dat 1ste stukje tekst niet. Erg verwarden vindt ik. Kan ook komen omdat ik nu met 6 verhalen te gelijk bezig ben.

Groetjes Geoff.
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Hans Bernard » zo 30 mar 2014, 23:46

Ja Geoff, het valt niet mee om zes verhalen uit elkaar te houden en dan komt Michael ook nog eens met een wel
heel mooi opgebouwd verhaal, waarbij hij ons meeneemt van nu naar vroeger en omgekeerd. Maar fijn dat hij
het ons makkelijk maakt door die delen die bij elkaar horen gewoon of cursief te typen. Het is even wennen
maar leest wel gemakkelijk. Het verhaal springt in de tijd en dat zie je aan de manier van typen. Hoe ik dat zo goed weet?
Als proeflezer heb ik al mogen genieten van dit boeiend en aangrijpende verhaal. Ook ik moest in het begin even wennen.
Maar het is alleszins de moeite waard door te zetten. Het zit prachtig in elkaar verweven.

groet, Hans

Plaats reactie