Weekendje Wadden

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Oliver » zo 14 dec 2014, 22:42

Ik blijf in de herhaling vallen dat dit verhaal zo ontzettend goed is opgebouwd.
Langzaam komen de losse draadjes bij elkaar, met toch aan het eind van dit deel weer een verrassende wending.

Spanning!
;)

Heerlijk dit, Michael, echt.

pieterpaul
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 11:23
Vul het getal in: 0
Locatie: bilthoven

Weekendje Wadden | Deel 28

Bericht door pieterpaul » ma 15 dec 2014, 15:00

blijft maar spannend, bedankt

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Sjack013 » ma 15 dec 2014, 15:10

Wie ben ik om onze grote meester tegen te spreken?
Al is de leugen ook zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. Dat was mijn eerste gevoel bij het lezen. Eindelijk doet Eddy zijn mond open tegen Diede. De beweegredenen snap ik wel van Eddy. De lieve vrede, hè. Zelfs als dit ten koste gaat van je eigen gevoel.

Vader heeft Ton gesproken, dus. Tja, wat doet Eddy? De bom laten barsten of toch weer de zoveelste leugentje creëren? Ik vrees weer het laatste. Dom, maar ik kan het begrijpen. Maar...... slim is anders.

Michael je houdt het spannend tot het laatste deel en dus...... chapeau!!!!

Sjack

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: Weekendje Wadden

Bericht door DomiNiC » di 16 dec 2014, 21:55

Eddy is bang om tegen z'n vader in te gaan, en stopt dan maar zichzelf weg.
Diede heeft zich nooit ingehouden om tegen z'n vader in te gaan. En is van huis weggegaan.
Eddy is op kamers, en dus ook weg. En toch niet gebroken met thuis zoals Diede deed.

De druk wordt groter voor Eddy, en nu vader belt en het woord "ton" laat vallen, kunnen we veronderstellen dat vader minstens z'n mening zal zeggen...

Waarom veronderstelt Eddy dat Diede zou willen dat Eddy open kaart speelt over z'n geaardheid?
Niets moet.
Het kan dingen eenvoudiger maken, hoewel we kunnen aannemen dat vader er alles zal aan doen om Eddy weg te houden bij homo's.
Dat realiseert Eddy zich ook, dus dan maar zwijgen.
Waar haalt hij vandaan dat Diede zou eisen om "het" te vertellen?

Waar gaat de "hij heeft je toch niet aangeraakt" over? Waarom wordt Diede zo driftig bij die vraag?

Ik zou willen zeggen: Eddy: Laat alles los, grijp je dierenartsassistent-opleiding en je Remco vast.
Je kunt niet blijven doen wat e vader zou willen dat je doet...
Wat houdt je tegen? Wat drijft jou zo ver weg?

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Hans Bernard » wo 17 dec 2014, 00:40

Michael,

Het eerste deel is wonderlijk knap beschreven, zoals jij alleen dat kunt.
Ik verheug me nu al op je volgende deel.

Fijne feestdagen.

Hans

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » ma 22 dec 2014, 00:00

Dag allemaal,

Hoe gaat het verder met het gesprek tussen Eddy en zijn broer?
En heeft Eddy's vader wat in de gaten? Of is het slechts een onschuldig telefoontje?

Je leest het in deel 29 van Weekendje Wadden.

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Oliver » ma 22 dec 2014, 01:37

Ik ga er even rekening mee houden dat mensen dit misschien eerder lezen dan het nieuwe deel zelf.
Even geen inhoud zelf in mijn reactie.

Het beeld wordt nu wel een stuk duidelijker...
Wat een climax in dit verhaal!!!
En nog steeds in opbouw.... Heerlijk!
;)

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Sjack013 » ma 22 dec 2014, 17:25

Je blijft de spanning inderdaad inhouden. Het wordt langzaam duidelijk, hoe de "blessure" van Eddy is ontstaan. Ik merkte nu duidelijk hoe de spanning Eddy gewoon teveel wordt. En alles om de lieve vrede te bewaren. Dat hij in een spagaat zat, was al overduidelijk, maar ik dit deel wordt het ook duidelijk, wat dit met Eddy doet. Heel knap beschreven, Michael.

En telkens wil ik verder lezen, maar helaas...... het deel is alweer afgelopen. Wachten op volgende week dus.
Michael, bedankt voor het delen.

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » ma 29 dec 2014, 22:29

Dag allemaal,

Deel 30 alweer.
Gaat Remco in op Eddy's uitnodiging om te komen praten?
En wat gebeurt nadat Eddy zijn glas kapot heeft gestoten?

Ik zou zeggen, lees het in deel 30!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Sjack013 » di 30 dec 2014, 00:48

Heftig Michael!! Wat een narcistische eigengereid stuk vreten is die vader. Sorry voor mijn woordkeus, maar mijn hartslag ging weer behoorlijk omhoog tijdens het lezen. Ik weet en ken mensen die zo reageren en ook zo zijn. Ik probeer ze te mijden, maar als je dit zo leest, dan kook ik.
Zo, ik ben het kwijt. Voor het eerst begin ik met het tweede deel van het verhaal. Het egoïsme van Alfons was bekend, maar hier etaleerde hij dit zeer nadrukkelijk met een manipulatieve houding. De vuile was binnen houden. Hoe kunnen dit soort mensen getrouwd zijn?

De moeder wordt eindelijk wakker en maakt een weloverwogen keuze. Terecht. Ze heeft allang alles geaccepteerd van haar man. En Eddy moet nu met zijn billen bloot. Figuurlijk dan. Hij kan niet anders. Alfons komt nu wel alleen te staan. Hij zal moeten slikken of stikken, denk ik.

Helaas naderen we het einde van dit verhaal. Jammer, maar je kunt niet eindeloos door gaan, dat snap ik. Dat zou ten kosten gaan van het verhaal.
Michael, bedankt voor dit deel.

Sjack

Plaats reactie