Weekendje Wadden

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Sjack013 » di 07 okt 2014, 14:16

Ik ben met Oliver eens. Meteen er middenin. De houding van moeder begrijp ik wel, maar ben niet met haar eens. Struisvogelhouding noem ik dat. Niet reageren om de lieve vrede te bewaren. De angst om haar beide zonen te verliezen is groter dan de nieuwsgierigheid. Tja, dat is een houding.

Mij verbaast het wel, dat Eddy zoveel initiatief neemt naar Remco toe. Ik had meer een afwachtende houding verwacht. De bloeiende liefde is wel leuk om te lezen. Naakt zwemmen!! En dat in de Bible Belt. Je moet maar het lef hebben.

Toch spreekt mij het eerste deel van het verhaal meer aan. Daar zit meer spanning in. Het tweede deel is meer gericht op de belevenissen van Eddy en Remco.

Uiteraard bedankt voor het plaatsen, Michael,

Sjack

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Hans Bernard » do 09 okt 2014, 07:19

De tegenstelling tussen de twee delen is deze keer inderdaad erg opvallend.
Het blijft echter een boeiend geschreven verhaal.
Fijn dat je er weer bent.

Hans

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: Weekendje Wadden

Bericht door DomiNiC » do 09 okt 2014, 14:03

Michael!



Ik vind het verwarrend, maar het ligt aan mezelf. Ik heb moeite om te volgen als ik niet alles in één keer na mekaar kan lezen...
Dus moet ik wel eens teruggrijpen naar een vorig deel, of zelfs 2 of 3 delen ver...
En dan zie ik "het" vaak nog niet...
Ik doe m'n best...

Als ik het goed heb: Het is uitgekomen dat Eddy niet bij Ton was en daar dus over heeft gelogen.

Maar hoe is dat uitgekomen?
En weten Alfons en Lea waarom Eddy loog over waar of bij wie hij was? Wat is er gezegd aan de telefoon, waardoor Alfons eens een teken van emotie toonde... Breekt de IJzeren Heerser?

Heerlijk hoe Eddy en Remco het naar hun zin hebben. De deugenieten :-)
Maar ik gun het hen hoor! Blij dat er voor het eerst eens heel erg duidelijk geen stress, angst, doen-alsof, praten-naar-vader, ... in zit.

Maar hoe lang gaat dat duren?

'k Vond het altijd al aanvoelen als "dit gaat grondig fout lopen", en we weten dat er een zelfmoord-poging was...
Hoe gaat dit verder gaan... 'k Voel aan m'n Kleine... Teen... dat "het moment" dichterbij komt. Ik hou m'n hart vast, m'n nekhaartjes staan overeind...


@Sjack: Waar haal je de Bible Belt vandaan? Behalve de Wadden herinner ik me geen plaatsnaam of indicatie...
En er wordt niet gesproken of geschreven over specifieke zaken waaraan ik de Bible Belt kan herkennen (als leek / buitenstaander)... Ik denk vb. aan de kledij, zondagse activiteiten ivm. kerkbezoek, ... Verwar je niet met "Geloof, Hoop en Liefde"? :-)


------
Edit: Tiepfowtje...

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » do 09 okt 2014, 21:36

Dag allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen dat, ondanks mijn aanwezigheid, jullie het verhaal zo weer oppakken!
Iedereen ook bedankt voor alle lieve reacties na m'n operatie. Het gaat nu gelukkig een heel eind de goeie kant op, dat blijkt wel uit het feit dat het me langzamerhand behoorlijk begint te frustreren dat ik nog lang niet alles kan wat ik zou willen. Geduld mag dan eens schone zaak zijn, ik vind het toch knap lastig om op te moeten brengen!

@ Sjack: Stiekem moest ik wel een beetje lachen om jouw analyse. Dit is niet de eerste keer dat je je verbaast over Eddy. Ik herinner me nog je reactie op Eddy omdat hij tijdens het het etentje in het Turkse restaurant publiekelijk zo los was... Tja, die jongen is een vat vol tegenstrijdigheden.
Ik snap wel dat je de spanning in het cursieve deel interessanter vindt dan de meer luchtige belevenissen van twee verliefde jongens. Toch raad ik je aan ook dat deel goed te blijven lezen want er zit tussen de regels meer in dan je zo op het eerste gezicht wellicht denkt.

@ DomiNiC: Hoe is het uitgekomen dat Eddy niet bij Ton was? Dat heeft Lea Marieke vertelt. Tenminste, ze heeft Marieke vertelt dat Alfons Ton tegen was gekomen. Maar wat er gezegd is, dat is (nog) niet duidelijk.

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » ma 20 okt 2014, 23:50

Dag allemaal,

Weekendje Wadden deel 23 staat online.
Hoe reageert Hannah als haar moeder haar vertelt wat er aan de hand is?
En hebben Eddy en Remco het naar hun zin?

Het lukt me nog niet echt om wekelijks te publiceren, de delen komen wanneer ze komen.
Het is niet anders...

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Thomas » di 21 okt 2014, 14:12

Hey Michael,

Dan is het je toch bijna gelukt om dit deel op tijd te plaatsen man! (die extra dag - maandag ipv zondag) die gun ik je van harte. Het was de laatste zondag (hier tenminste wel) waarop je nog wat anders zou kunnen doen dan binnen zitten en een verhaal schrijven.

Ik moest zeker wel weer even nadenken wie Hannah ook weer was, maar dat komt omdat ik moeilijk kan multi-tasken en diverse verhalen door elkaar heen lezen eist zijn tol. Wel mooi dat je haar ook nog achter de hand hebt om de hele situatie rond Eddy van nog weer een andere kant te belichten. Ik kan niet anders zeggen: Knap gedaan!
Je maakt me reuze nieuwschierig naar het plot, want waar dit heen gaat, kan ik nog niet verzinnen.

Maar ook het deel van Eddy met Remco is niet meer zo zoet als de vorige keer. Ook hier wordt het wat ongemakkelijk. Waarschijnlijk moet hieruit een goede reden ontstaan om Eddy te laten doen wat hij gedaan heeft. Ik ben benieuwd.
Bedankt voor weer zo'n mooi deel.

Groet, Thomas.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Sjack013 » di 21 okt 2014, 19:43

Hoera,
Ik heb een collega analyticus erbij gekregen. Thomas welkom. Ik kan Thomas in grote lijnen volgen. Gelukkig lees ik niet zoveel verhalen, dus heb ik weinig moeite met het volgen hiervan.
Prima houding van Hannah. Tegen haar moeder weinig loslaten en tegen haar vriend open en eerlijk zijn. Zo hoort dat ook in een relatie. Ik ga er vanuit dat Hannah nog meer een stempel in dit verhaal gaat drukken.
Diede laat Eddy even schrikken met de naam Ton. Duidelijk is, is dat dit de nickname voor Remco is. En toch weer een cliffhanger. Wat gaat Eddy in zijn sms'je zetten? Even afwachten.

Het is duidelijk dat zowel Eddy als Remco bezig zijn met hun bezinning. De roes van elkaar ontdekken is over. Nu staat de vraag: "Hoe verder?" centraal. Beiden kijken op hun eigen manier er tegenaan. Eddy denkt zelfs aan, om verder af te wachten, totdat hij op zichzelf woont.
Remco wil niet dat Eddy liegt en wil hem hierover aanspreken. Ik betwijfel het, of dit nut heeft.
Kortom het blijft spannend in beide delen van het verhaal.

Michael, bedankt voor het plaatsen.

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Oliver » wo 22 okt 2014, 10:11

Het wrange is dat je weet dat het nog maar een weekje of wat is, tot hij op kamers woont en de meeste problemen (de praktische dan) voorbij zijn.
Er gebeurt toch nog iets met hem, waardoor hij tot die wanhoopsdaad komt. Terwijl er nu nog geen tekenen voor zijn dat hij daarmee in zijn hoofd speelt.
Het begint te jagen in je hoofd, je speelt als lezer met het idee: "nog even volhouden".

Spannend!

yogay
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 15:43
Vul het getal in: 0
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Weekendje Wadden

Bericht door yogay » vr 24 okt 2014, 17:43

Hoi Michael,

Als een van de (vele) lezers die trouw Olivers voortreffelijke site bezoekt (maar niet zo vaak reageert), lees ook ik graag goede verhalen.
Dit verhaal valt voor mij in de 'Top-categorie'. Het pakt en maakt steeds weer nieuwsgierig naar het vervolg.
De 'speciale opbouw', met eerst dat cursieve deel dat maakt dat je eigenlijk langs twee lijnen door het verhaal geleid wordt, zorgt voor twee spanningsbogen in het zelfde verhaal.
Deze opbouw wordt maar zelden toegepast en goed gebruikt zoals hier.
Dank je wel!

Met een groet,
Johan

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » zo 02 nov 2014, 23:04

Wow Jogay! Wat een compliment! Hopelijk geniet je net zo van deel 24, want dat heb ik net online gezet...

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Plaats reactie