verhalen

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
mart
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 11 jan 2013, 06:49
Vul het getal in: 123
Locatie: Boskoop

verhalen

Bericht door mart » do 27 feb 2014, 16:07

Helaas kom ik nog steeds verhalen tegen die niet afgemaakt zijn. Jammer hoor vaak best wel leuke verhalen die zo opeens niet meer verder gaan. Misschien een optie voor de schrijvers om eerst een verhaal tot einde uit te werken voor dat je ze publiceerd ? Mvg mart

Jeronimo111
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 19 aug 2009, 17:14

Re: verhalen

Bericht door Jeronimo111 » do 27 feb 2014, 21:47

Ik mis ook stukken van de verhalen die er eerst wel op stonden maar nu weg zijn, wilde ze nog eens lezen maar ja het zal wel zo moeten

Dolphinboy
Berichten: 36
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 22:23
Vul het getal in: 0
Locatie: Apeldoorn

Re: verhalen

Bericht door Dolphinboy » do 27 feb 2014, 23:42

Het komt soms voor dat een schrijver een heel verhaal af heeft maar dat er zulke negatieve reacties op komen dat deze besluit niet verder te gaan met posten. Het heeft dan soms geen zin. Dit telt vaak ook voor een serie van verhalen.

Deze reeksen zijn soms zo langdurend dat je het verhaal gewoon niet zomaar even vertelt hebt. Kijk maar naar de verhalen van Lucky eyes. Niet al zijn verhalen zijn al volledig voltooit maar als schrijver heb je gewoon soms even tijd nodig om het volgende hoofdstuk af te ronden. Het moet wel een kloppend deel zijn in de reeks anders ben je als schrijver niet tevreden. En zodra dat gebeurt dan kun je er donders opzeggen dat de kwaliteit teloor gaat of dat de schrijver besluit het niet af te maken omdat de Feel er niet meer is.

Voor degene die iets missen of een onafgemaakt graag verder zien gaan stel ik het volgende voor:
Post hier om welk verhaal het gaat en wie de schrijver is. Vertel of je een einde mist of dat er tussendoor delen vermist zijn. Dan kunnen we hier in de groep wellicht deze delen voor je vinden, of de schrijver voelt zich met genoeg verzoeken misschien aangesproken om zijn verhaal af te maken.
Who Ever You Are, Whatever U Do Just Be Yourself

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: verhalen

Bericht door Michael87 » za 01 mar 2014, 01:44

Wat Mart volgens mij bedoeld, zijn juist de verhalen die leuk zijn om te lezen, die zomaar stoppen. Van Lucky Eye weet iedereen wel dat er een vervolg komt, ook al duurt dat soms wat langer. Geldt ook voor DKZ09.

Maar bijvoorbeeld zo'n verhaal als 'de Roos'. Prachtig begin, ik was ook teleurgesteld dat er geen vervolg meer was. Die is van een jaar geleden. Kleine kans dat daar nog een deel van verschijnt. Volgens mij verkijken schrijvers zich soms op hoeveel werk het is om een verhaal te schrijven. Dat schudt je niet zomaar uit je mouw (ik in ieder geval niet).

En soms gebeuren er dingen waardoor je ineens minder tijd hebt. Kan van alles zijn, werk, ziekte, problemen in je relatie, whatever… Maar ook gewoon ontbreken van inspiratie. Ik krijg wel eens de indruk dat sommige schrijvers gewoon maar beginnen zonder te weten waar het verhaal gaat eindigen en dan gewoon niks meer weten om te schrijven. En dan stopt het.

Aan de ene kant ben ik het wel met Mart eens. Schrijf eerst je hele verhaal en publiceer dan pas. Aan de andere kant zijn er ook schrijvers die de interactie met lezers juist gebruiken voor hun verhaal. Kijk maar naar het lopende verhaal van Hans Bernard. Maar die schrijft het ook wel af, daar maak ik me niet zo'n zorgen om. Dat geldt eigenlijk wel voor alle huidige schrijvers. Behalve Jeroen dan misschien. De frequenties van zijn nieuwe delen loopt behoorlijk terug de laatste tijd. Ik hoop echt dat hij zijn verhaal afmaakt, want ik wil weten hoe het verder gaat. Misschien moeten we hem wat meer laten weten dat we zijn verhaal op prijs stellen zodat hij zichzelf kan motiveren om door te gaan.

Misschien is dat wel het allerbelangrijkste… Dat lezers snappen dat schrijvers soms ook een steuntje in de rug nodig hebben. Dus niet pas een jaar nadat een verhaal plotseling op is gehouden, maar op het moment dat lezers uitkijken naar een vervolg dat niet komt. Ik wil niet zeggen dat dat het probleem van de plotseling stoppende verhalen oplost, hoor. Maar misschien helpt het een beetje… En alle beetjes helpen, nietwaar?
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: verhalen

Bericht door Jablan » ma 21 apr 2014, 14:07

Het is al wat langer geleden, dat hier is gereageerd.

-- [verwijderd] --
Laatst gewijzigd door Jablan op di 10 nov 2015, 11:19, 6 keer totaal gewijzigd.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: verhalen

Bericht door Sjack013 » ma 21 apr 2014, 17:26

Jeetje, wat een monnikenwerk is dit geweest, denk ik. Maar ik ben er wel blij mee, want ik ontdekte 2 verhalen van Hans Bernard, dat ik nog niet kende.

Jablan, bedankt voor je moeite. Echt top.

Sjack

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: verhalen

Bericht door Jablan » ma 21 apr 2014, 18:39

Graag gedaan. Monnikenwerk valt mee. Ik plaats het nog een keer als overzicht in de verhalenrubriek.

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: verhalen

Bericht door DomiNiC » ma 21 apr 2014, 18:50

Mooi overzicht!
Maakt het wat makkelijker om het begin van verhalen terug te vinden... :-)
Super, dank je wel Jablan!

*correctie: tiepfauwt

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: verhalen

Bericht door Jablan » ma 21 apr 2014, 19:58

In het overzicht bovenaan de 'Verhalen van bezoekers' zijn de lopende verhalen nu ook verlinkt. Ik ben alleen nog nieuwsgierig welke verhalen Mart en Jeronimo bedoelen (opening van dit onderwerp)

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: verhalen

Bericht door Hans Bernard » ma 21 apr 2014, 23:05

Jablan,

Ik ontdekte vanavond pas de inspanning, die jij je hebt getroost om een prachtig overzicht
te maken van alle volledige en onvolledige verhalen van Olivers site.
Naast een handig naslagwerkje is het ook leuk te zien hoeveel ijverige schrijvers er onder ons
schuilen en hoeveel verhalen er op deze site het licht hebben gezien.
In mijn geval komt daar nog eens bij dat m.n.Sjack tot de ontdekking komt dat
er verhalen zijn waarvan hij het bestaan niet kende.

Wij mogen jou wel dankbaar zijn voor deze index en dat zijn we dan ook.

groet, Hans

Plaats reactie