Blauw Bloed

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Blauw Bloed

Bericht door Oliver » di 03 jun 2014, 23:13

Sven lijkt ineens het licht gezien te hebben. Vrij plotseling eigenlijk wel.
Benieuwd of Thomas dat meteen best vindt....

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Blauw Bloed

Bericht door Sjack013 » ma 09 jun 2014, 10:23

Hoi Hans,

OVAA een verkeerde keuze, volgens Sven? Volgens mij niet. Ik vind, dat Sven in die korte tijd op OVAA blijkbaar veel geleerd heeft en vooral zichzelf heeft ontdekt!! Van puber is hij een jong-volwassene geworden. En één zinsnede ontroerde me: "Partir, c'est mourir un peu". Hoe waar kunnen deze simpele woorden zijn!!

Ben benieuwd wat de reactie van de Jonkheer is, op Sven's besluit. En vooral, hoe reageert Thom hierop, of heeft Thom inmiddels iemand anders op het oog?
Enfin, je hebt me nog steeds gevangen met dit verhaal. Veel succes met het vervolg.


Sjack.

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Blauw Bloed

Bericht door Michael87 » ma 09 jun 2014, 21:38

Hoi Hans, hoi Sjack,

Ik snap Sven wel. Die jongen mist genegenheid. Opgegroeid in een omgeving waarin gevoelens niet werden getoond, geen ouders meer en dan terecht komen op een internaat. Ik weet niet of je er wel zo 'volwassen' van wordt te leren jezelf overeind te houden in zo'n omgeving... Beetje het idee van 'door schade en schande' wijs worden. Misschien werkt het, maar het kan ook echt wel anders.

Ik gok erop dat oom Harald hem begrijpt en hem toestaat naar huis te komen. Misschien dat hij daarna een andere opleiding kan doen, eentje die beter bij hem past.
Maar we zullen zien... Bij Hans weet je het maar nooit! ;)

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Blauw Bloed

Bericht door Oliver » ma 09 jun 2014, 23:48

En toch denk ik: door die opleiding en uit dat beschermde leventje ontdekte hij wel een andere kant van zichzelf. Dat wordt nu wel heel snel onderdrukt.
Vraag me af of dat goed gaat....

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Blauw Bloed

Bericht door Hans Bernard » za 14 jun 2014, 07:26

Hoi Oliver, hoi Sjack en hoi Michael,

Bedankt voor jullie inspirerend commentaar.
Ja, het is wat. Zal oom Harald akkoord gaan met de wens van Sven om te stoppen?
Ik merk dat jullie verschillend denken over die wens. Michael zit wat mij betreft
het meest in de goede richting. Maar we zullen zien.
Weet je waar ik zo benieuwd naar ben? Naar Thom.
Nog even geduld.

groet, Hans.

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Blauw Bloed

Bericht door Jablan » za 14 jun 2014, 12:22

Hans, je maakt er niet te snel een einde aan? Veel te leuk om te lezen hoe jij Dennenhage en omgeving portretteert ;)

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Blauw Bloed

Bericht door Hans Bernard » wo 18 jun 2014, 07:09

Lieve lezers,

Hoewel ik langzaam naar het einde van BB aan het schrijven ben, komen er nog wel wat hoofdstukken.

Vandaag is hfdst.23 geplaatst en lezen we hoe het gaat met JP en Sven op de reis naar Dennehaghe.

En hoe zal oom Harald reageren op de plannen van zijn neefje?

Lees met plezier.

Hans

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Blauw Bloed

Bericht door Sjack013 » wo 18 jun 2014, 11:03

Hoi Hans,

Wat doe je me aan. Als lezers haat ik cliffhangers. Je wordt lekker opgewarmd en op moment suprême is dit deel weer afgelopen. En je laatste vraag, kan ik alleen maar herhalen: hoe reageert de Jonkheer op deze mededeling?
Ik ben wel blij, dat mijn beeld van Armand nu definitief gewijzigd is. Tot het vorig deel bleef ik wantrouwend tegenover hem, maar - zoals gewoonlijk - zag ik dat verkeerd. Een mens is nooit te oud om te leren!
De dialoog tussen Sven en Armand vond ik levensecht beschreven. Ik voelde me deelgenoot in het gesprek. Sven is snel van puber in een jong volwassene gegroeid. Dankzij de lessen op de OVAA of door de harde confrontatie aldaar?
Maar ik heb weer iets om naar uit te kijken: de reactie van oom Harald en - uiteraard - het gesprek met Thom.
Hans, bedankt voor dit deel en heel veel succes met hoofdstuk 24.

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Blauw Bloed

Bericht door Michael87 » wo 18 jun 2014, 17:54

Dag Hans,

Ik sluit me helemaal bij Sjack aan wat betreft de dialoog, alleen bedoelt Sjack volgens mij het gesprek tussen Sven en JP. Inderdaad levensecht, heel natuurlijk.
Armand hebben we in dit hoofdstuk van een hele andere kant leren kennen. Hij heeft mijn sympathie. Er blijkt voor mij een beetje uit dat achter die adellijke façade toch echte mensen schuilgaan met problemen zoals ieder ander. En nu afwachten hoe oom Harald Sven's besluit opneemt... En misschien nog wel meer, hoe het metThom en Sven verder gaat...

Succes met schrijven!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Blauw Bloed

Bericht door Hans Bernard » za 28 jun 2014, 09:49

Dank voor jullie reacties.

HOOFDSTUK 24 staat online.

Hoe zal de afspraak tussen Sven en Thom verlopen?

Gaat oom Harald akkoord met Sven's plannen?

Veel leesplezier. Hans

Plaats reactie