Blauw Bloed

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Blauw Bloed

Bericht door Hans Bernard » zo 12 jan 2014, 08:05

Lieve lezers,

Opnieuw waag ik me aan een verhaal.
Ditmaal een verhaal bestaande uit hoofdstukken.
Geen snelle dagelijkse afleveringen maar regelmatig een volgend hoofdstuk.
Ik heb nog geen idee of dat wekelijks is of om de veertien dagen.
Schrijf gerust je op- en aanmerkingen, ik kan er alleen maar mijn voordeel mee doen.

Groet, Hans

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Blauw Bloed

Bericht door Michael87 » zo 12 jan 2014, 08:45

Goeiemorgen Hans,

Wat een verrassing man! Zit ik even rustig PM-etjes te lezen, zie ik ineens tot mijn stomme verbazing een nieuw verhaal van jou...
Prachtig begin. Geweldig hoe je meteen zo'n ongemakkelijke, beklemmende en mysterieuze sfeer weet neer te zetten. Een herinnering uit Thom's jeugd, het verhaal van 'Oude Willem', een horloge dat ineens stilstaat. Alsof Thom niet alleen in een ander milieu, maar ook in een andere tijd terecht komt. Mooi geschreven.

Vreemd dat Sven niks doet om Thom op zijn gemak te stellen. Hij had toch kunnen verwachten dat Thom overdonderd zou zijn. Wat zit daar achter?

Dit belooft wat... Je hebt me enorm nieuwsgierig gemaakt!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Blauw Bloed

Bericht door Hans Bernard » zo 12 jan 2014, 10:08

Dank Michael voor je support.
Zo'n positieve reactie is een stimulans en een bevestiging dat ik op de goede weg ben.
Dank, dank, dank.

groet, Hans.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Blauw Bloed

Bericht door Sjack013 » zo 12 jan 2014, 13:04

Hoi Hans,

Ik sluit me volledig aan bij Michael. Ook ik had niet verwacht, dat je zo snel al met een nieuw verhaal zou komen. Tijd voor bezinning heb jij blijkbaar niet nodig. En, zoals Michael al schreef, meteen al sterk beginnen. Mijn complimenten.
Alleen jij bepaalt de frequentie van het verhaal. Ik laat me verrassen, hoewel de honger van de lezer(s) groot is. Ik ben blij, dat je weer terug bent. Bedankt!!!

Sjack

dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Re: Blauw Bloed

Bericht door dkz09 » zo 12 jan 2014, 15:42

Hoi Hans,
Ik kan mijn alleen maar aansluiten bij Michael en Sjack. Kijk erg uit naar de rest.
Succes met de komende delen.
Groetjes Geoff
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Blauw Bloed

Bericht door Hans Bernard » zo 12 jan 2014, 16:58

Sjack, Geoff

Wat lief me met zulke positieve bejegeningen te verrassen.
Ik hoop dat jullie evenveel plezier beleven aan het lezen van dit verhaal als ik aan het schrijven ervan.

Nu nog afwachten wat de grote baas, Oliver himself, ervan vindt. Ben reuze benieuwd naar zijn commentaar.

Hartelijk gegroet, Hans

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Blauw Bloed

Bericht door Oliver » ma 13 jan 2014, 00:44

Ho, ho, ho... "Grote Baas"....
En mens gaat van minder ongemakkelijk blozen.

Sterk begin, waarin je veel neerzet. Ben erg benieuwd naar het vorvolg!

jeroen0107
Berichten: 64
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 00:25
Vul het getal in: 123
Locatie: Deventer

Re: Blauw Bloed

Bericht door jeroen0107 » di 14 jan 2014, 02:17

Hoi Hans,

Het verhaal boeit meteen. Je weet de lezer nieuwsgierig te maken. Ik heb een paar kleine dingetjes:
- (misschien komt dit door mijn apple verslaving maar:) Apple producten worden zo geschreven: iMac, iPhone, iPad etc... (mocht je er in de toekomst nog eens naar willen refereren.)
- Ik snap niet waarom Thom zomaar naar de voordeur van zo'n huis van een Baron kan lopen. Ik ken zelf genoeg mensen uit dit "milieu" en ken geen beter beveiligde huizen. Het kan natuurlijk maar misschien een dingetje om over na te denken..

Ik volg je verhaal in ieder geval! Succes!

Groeten,
Jeroen

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Blauw Bloed

Bericht door Jablan » di 21 jan 2014, 23:04

Hallo Hans,

De anderen hebben gelijk, dit verhaal neemt je gelijk mee. Welke kant het uitgaat, is nog compleet onduidelijk en dat is goed. Er zijn genoeg open vragen over de butler, stilvallende horloges :P en de verschillende achtergronden.

Met Jeroens opmerking ben ik het oneens. Thom is voor het eerst op bezoek en Sven opent de deur in plaats van het huispersoneel. Thoma's aankomst is dus al opgemerkt en over de beveiliging zwijg je normaal gesproken.

Groet,

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Blauw Bloed

Bericht door Sjack013 » do 23 jan 2014, 11:44

Hoi Hans,

Je maakt het wel erg spannend. Verschil in afkomst is net zo beroerd als verschil in geloof. Opvoeding en "regels" bepalen je houding. En dat kan knellen. Je geeft heel mooi de spanningsvelden weer. En die Carl blijft een vreemd figuur. Ook die auto voor het huis van Thom is verdacht, maar dat komt heus wel terug in de komende delen.
Hans heel veel succes met het schrijven van het vervolg.

Sjack

Plaats reactie