Blauw Bloed

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Blauw Bloed

Bericht door Jablan » vr 01 aug 2014, 16:29

Hans,

Ik ga een beetje op het einde van dit verhaal vooruitlopen met de conclusie dat dit verhaal een echte Hans Bernard is.

Tip voor je volgende verhaal: bepaal vooraf je verhaallijn, zodat je beter op koers blijft, terwijl je schrijft en publiceert.

Alle andere dingen weet je zelf het beste. Vertrouw op jezelf en je eigen kwaliteiten, dan wordt je volgende verhaal op zijn minst net zo interessant en leuk om te volgen als deze combinatie van Blauw Bloed en Ovaa. (Die afkorting blijft rare associaties oproepen.)

Groet,

;)

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Blauw Bloed

Bericht door Hans Bernard » wo 06 aug 2014, 17:05

Lieve lezers,

Met hoofdstuk 29 is er een einde gekomen aan Blauw Bloed. Nog nooit heb ik zo'n lang verhaal geschreven met zoveel plezier.
En nu ligt het laatste hoofdstuk voor je. Tot het einde probeer ik je te verrassen en maakt het verhaal een onverwachte wending.
Bedankt voor alle reacties en het meeleven met het verhaal. Geniet tot de laatste letter.

Tot ziens bij een nieuw verhaal.

Hans Bernard.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Blauw Bloed

Bericht door Sjack013 » wo 06 aug 2014, 20:30

Hans,

Jij....., enorm bedankt voor dit verhaal. Het is een geweldig verhaal geworden. En dan nog op het laatst iedereen op het verkeerde been zetten met het huwelijk van de Jonkheer met Eleonoor. Ik had echt gedacht en verwacht, dat er een huwelijk tussen Sven en Thom zou plaatsvinden.

Met plezier en trots heb ik af en toe mijn steentje bijgedragen, maar uiteindelijk bleef de eindregie in jouw handen. Telkens weer was ik benieuwd, wat je met onze adviezen had gedaan, dus het bleef ook voor mij keer op keer een verrassing, hoe de definitieve versie eruit zag. En een discussie op zijn tijd is voedzaam voor eenieder.

Hans, jij ook bedankt in de in mij gestelde vertrouwen voor deze samenwerking.
Op naar de toekomst ;)

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Blauw Bloed

Bericht door Oliver » wo 06 aug 2014, 21:37

Oliver schreef:Het beetje reserve dat Thom heeft is ook wel weer te snappen. Er zal toch gepraat moeten gaan worden, na alles wat er gebeurd is.
Verder heb ik nog een vermoeden, maar dat hou ik nog even bij me. Ik wil niet de partypooper zijn die een mooie clue zou gaan verraden hier....
;)
Ik citeer mezelf voor de eerste keer geloof ik, post uit juni.
Ik voeg maar één ding toe: I knew it!
Ik zag de band opbloeien tussen Harald en Elenoor. Mooi verwerkt in het laatste deel als verassende afsluiter.

En wat je zelf al schreef: er zit een mooi open einde aan...
;)

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Blauw Bloed

Bericht door Hans Bernard » do 07 aug 2014, 07:24

Oliver en Sjack bedankt voor jullie lovende woorden.
We zien elkaar vast en zeker weer terug bij een volgend verhaal.

Hans.

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Blauw Bloed

Bericht door Michael87 » do 07 aug 2014, 10:20

Dag Hans,

Mooi slot! Je had me even op het verkeerde been met die bruiloft... :)
Prachtig hoe je de sfeer uit het begin van het verhaal ineens terughaalt door het huis de afsluitende woorden te laten doen!
Chapeau!

groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Blauw Bloed

Bericht door Hans Bernard » do 07 aug 2014, 23:22

Michael,

Dan te weten dat het zonder jouw inspiratie nooit gelukt was.

Dank vriend.

Hans

JanJC
Berichten: 17
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 19:51
Vul het getal in: 123

Re: Blauw Bloed

Bericht door JanJC » zo 10 aug 2014, 19:56

dag Hans,

zoals gewoonlijk heb ik gewacht tot het laatste hoofdstuk op de site stond en ben vandaag aan "Blauw Bloed"
begonnen. Heb inmiddels al 16 hoofdstukken gelezen, want dit leest weer als vanouds ("als een trein").
Personages goed gekarakteriseerd, rake beschrijving van de sfeer en locaties en vooral.... spannend.
Ik heb al heel wat verhalen van je gelezen - heb je al eens eerder gecomplimenteerd - en "Floris" staat voor mij
nog steeds bovenaan, maar "Blauw Bloed" is een serieuze aanval op die eerste positie.
Iedere keer als ik een hoofdstuk uit heb, lees ik de reacties van de forumleden op dat hoofdstuk en dan blijkt
wel dat er flink wordt meegeleefd. En iedereen is enthousiast en vindt het spannend, dus je hebt de gave nog
altijd om mensen te kunnen boeien met je verhalen (of zijn het hersenspinsels ?). Mij heb je een prima zondag
bezorgd - waarvoor hartelijk dank - en ik kan niet wachten om de rest van het verhaal te lezen.
vriendelijke groet / Jan

Plaats reactie