Blauw Bloed

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Re: Blauw Bloed

Bericht door dkz09 » do 06 mar 2014, 14:24

Hoi Hans,

Jouw verhaal blijft boeiende. Echt kijk telkens weer uit naar het volgende deel.
Zoals nu.

Groetjes Geoff
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Blauw Bloed

Bericht door Michael87 » do 06 mar 2014, 17:12

Hoi Hans,

Grappig, die Thom. Beetje door die gangen paraderen, ik zie het helemaal voor me... Gelukkig heeft oom Harald wel gevoel voor humor, hij had net zo goed uit z'n slof kunnen schieten. Sterker nog, het lijkt wel alsof oom Harald door Thom wat minder op z'n strepen gaat staan.
Ik ben eens benieuwd wat Sven gaat beslissen met betrekking tot die opleiding. Lijkt me toch een beetje raar om een goeie opleiding te laten schieten voor een vriendje. Ze komen er vast wel uit tijdens dat fietstochtje.

Succes met het volgende deel!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

grienduil
Berichten: 5
Lid geworden op: di 06 jan 2009, 12:43
Vul het getal in: 0
Locatie: Sliedrecht

Re: Blauw Bloed

Bericht door grienduil » vr 07 mar 2014, 22:55

Hoi Hans,

Na enige tijd van afwezigheid heb ik mij weer op het forum begeven. Nu ken je verhalen wel van een vorig verhaal en dat boeide mij altijd enorm.
Nu ben je weer met een nieuw verhaal bezig en in een avond alle delen doorgelezen.
Boeiend, gevangen en aangenaam lezen. Dat is wel wat onder andere bij jou schrijfstijl past.
Ik wens je alle succes met schrijven en kijk uit naar het volgende deel.

Met hartelijke groeten,

Jan.

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Blauw Bloed

Bericht door Hans Bernard » za 08 mar 2014, 12:03

Dag Jan en Geoff,

Een lekkere opsteker die complimenten van jullie. Het geeft weer een extra impuls
om te schrijven. Vooral de onverwachte spannende gedeeltes schrijf ik met heel veel
plezier. En als ik uit de bocht dreig te vliegen staat daar altijd Michael die me bijstuurt.
Maar reacties van lezers zijn het allerbelangrijkste, hoe kort ze ook zijn. Zij zijn van
onschatbare waarde voor ons schrijvers.

Dank voor jullie bijdrage. Hartelijke groet, Hans

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Blauw Bloed

Bericht door Sjack013 » vr 14 mar 2014, 20:47

Hans,
Wat schrijf jij lekker beeldend. zoveel aandacht aan details. Het is een genot om het te lezen. Ik zag de beelden duidelijk voor me en voelde me de derde (onzichtbare) persoon in het verhaal. Jongens blijven jongens, ook in hun speelse manieren.
Een mooi idee, om Thom uit te nodigen op Dennenhage, als Sven thuis is. Alleen,..... op Dennenhage loopt ene JeanPaul rond, waarvan ik niet weet of hij hetero., bi of homo is. Ja,.... ik denk weer hardop, Hans.

Succes met het vervolg.

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Blauw Bloed

Bericht door Michael87 » za 15 mar 2014, 07:52

Hoi Hans,

Ik sluit me volledig bij Sjack aan. Heerlijk beeldend geschreven, ik zie het helemaal voor me. Dat doe je erg goed!
Waar ik me een beetje zorgen over maak, is die opleiding. Niet zozeer dat Sven dan de halve week weg is, maar meer of die opleiding hem niet gaat veranderen van de spontane jongen die hij nu nog is in een keurige jongeheer die precies doet wat de zijn afkomst hem voorschrijft. Van een jongen die spontaan in een ijskoude beek springt en zich lekker droog laat wrijven door zijn vriendje, in een jongeheer die keurig naast zijn vriendje op de bank, met zijn pink omhoog, een kopje thee zit te drinken.
Ik hoop maar dat hij zijn spontaniteit niet kwijtraakt...

Succes met de volgende delen, ik ben reuze benieuwd hoe het verder gaat!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Blauw Bloed

Bericht door Hans Bernard » za 15 mar 2014, 08:27

Dank voor jullie meeleven met het verhaal.
Ik ga jullie iets verklappen Sjack en Michael.
Ook ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
Pas als ik ga schrijven komt het volgende hoofdstuk ahw zo maar uit het niets te voorschijn.
Het is alsof iemand het verhaal in mijn oor fluistert.
Zodoende kom ik zelf ook vaak voor verrassingen te staan en is het telkens weer
de vraag, ook voor mij, wat er gaat gebeuren.
Je ziet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
fijn weekend voor alle lezers.

Hans.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Blauw Bloed

Bericht door Sjack013 » za 15 mar 2014, 15:07

Very risky, Hans, om zelf het verhaal nog niet in je hoofd te hebben. Ooit gehoord van een schrijvers-block? De kans is heel groot, om die op te lopen, als je het verhaal niet in grote lijnen in je hoofd heb zitten. En dat zou zonde zijn, want het gaat erg lekker en heeeeeel mooi.
De angst van Michael onderschrijf ik ook. Maar ik heb vertrouwen in Hans, dat hij van Sven geen kakker maakt. :D

Houdoe, Hans

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Blauw Bloed

Bericht door Hans Bernard » zo 16 mar 2014, 07:57

Sjack,

Ik ben niet bang voor zo'n writers block. Ik heb jou toch nog altijd, met je hersenspinsels, om mij weer op weg te helpen.?! :D

houdoe.

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Blauw Bloed

Bericht door Michael87 » za 22 mar 2014, 09:55

Wow Hans! Wat maak je het spannend!!! Dacht ik even dat Carl met de noorderzon vertrokken was, maar nee hoor, daar is ie weer. Als daar maar geen ellende van komt. En dan die droom van Sven... Ik hoop maar dat dat inderdaad bedrog blijkt te zijn en dat die JP niet echt tussen Sven en Thom komt te staan.

Maar goed, ik wacht wel weer een week op het volgende deel.

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Plaats reactie