BLANCO deel 3

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » do 02 jan 2014, 08:33

Vanwege de feestdagen, gasten over de vloer, echt flink ziek zijn vanwege mijn chronische ziekte en nog heel veel meer dingen, is het mij niet gelukt om de afgelopen twee weken iets te produceren dat getoond kan worden.

De komende weken ga ik het opnieuw proberen. Hopelijk lukt het mij en kan ik over twee weken jullie wel weer iets laten zien.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: BLANCO deel 3

Bericht door Sjack013 » do 02 jan 2014, 11:29

Hoi Lucky Eye,

Alle begrip. December is gewoon een slopende maand voor iedereen. Alle feestdagen, visite, boodschappen, het huis aan de kant en zenuwen of alles wel in huis is. Wie herkent dit niet!!! En dan in combinatie met je ziekte, het is gewoon teveel gevraagd om je routine erbij ook nog te doen.
Heel veel sterkte en als het binnen 2 weken niet lukt, mag het ook gerust 3-4 weken duren, zolang je maar geen roofbouw pleeg op je eigen lichaam. ;)


Sjack

Jowima
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 00:48

Re: BLANCO deel 3

Bericht door Jowima » vr 05 dec 2014, 12:20

Fijn dat je weer terug bent Lucky!!
Eerst even mijn geheugen opgefrist en verder met jouw verhaal.
Hoop dat het nu goed met je gaat en we weer mogen genieten van Blanco.
Ik zit er weer helemaal in....!
Bedankt en hopelijk vooruitgang met je gezondheids problemen.
Joannes.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: BLANCO deel 3

Bericht door Oliver » za 06 dec 2014, 01:45

Mooi dat je er weer bent!! :)

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » za 06 dec 2014, 08:53

Hoi Jowima en Oliver!

Ben blij met jullie reactie. En voor mij voelt het weer goed om verder te kunnen gaan met het verhaal.

Het schrijfwerk is zowat helemaal gedaan. Nog wat laatste 'draadjes' afwerken en dan is het alleen maar publiceren.

Het publiceren gaat door ondanks mijn gezondheid want die is nog steeds niet goed maar... afin... laten we het daar maar niet over hebben.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: BLANCO deel 3

Bericht door Sjack013 » za 06 dec 2014, 23:11

Nou, ik heb de volste vertrouwen in de laatste draadjes. En ongelogen, na één alinea zat ik weer helemaal in het verhaal. Het kan natuurlijk ook liggen aan het feit, dat ik afgelopen zomer Deel 3 helemaal weer gelezen had, dus het lag nog vers in mijn geheugen.

Één conclusie moet ik alweer trekken: Tissue's bij de hand tijdens het lezen. Jawel, ik had ze weer nodig. God, wat heb ik dat gemist. Bijna een jaar lang geen nieuw deel. Gelukkig heb ik nog voldoende tissue's in de kast. Nu weer voorlopig wekelijks een nieuw deel verschijnt. Lucky Eye, ik ben nu de gelukkigste mens op aarde.

Toch wil ik nog een morele opmerking maken: Lucky Eye, jouw gezondheid blijft belangrijker dan de afloop van dit verhaal. Graag jezelf niet forceren, hè.
Carpe Diem ;)

Ontzettend bedankt voor dit deel (zonder een cliffhanger, gelukkig) en tot de volgende week.

Sjack

grensgeval
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 21:29
Vul het getal in: 123
Locatie: De Nederlands Duitse grens (dus ben ik nu Nederlander of Duitser??)

Re: BLANCO deel 3

Bericht door grensgeval » zo 07 dec 2014, 01:31

Ik heb weer ouderwets genoten van dit mee slepende verhaal
En ja ook ik heb even mijn geheugen moeten opfrissen met het voorgaande deel :oops:
Maar ja het is zo'n meeslepend verhaal
Ook ik kon het niet droog houden
Ik herken veel in dit verhaal
Ik ben blij dat je de kracht heb gevonden en de aanbevelingen hebt aangenomen om eerst alles in grote lijnen af te schrijven en dan pas te publiceren
Eenmaal gepubliceerd kan je niets meer wijzigen
Maar goed Lucky ik ben erg blij dat we weer kunnen genieten van jou schrijf kunsten

Groeten uit het gezellige en bourgondische Zuid Limburg
Grensgeval
Laat ieder in zijn waarde,
Groot of klein,
Iedereen mag er zijn

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » zo 07 dec 2014, 09:56

Hoi Sjack!

Heel erg bedankt voor je reactie. Altijd weer leuk om iets van jou te lezen.

Die laatste draadjes komen echt goed, Sjack! Ze staan voor vanmiddag gepland en het is eigenlijk alleen maar aanvulling. Het verhaal zou ook zonder kunnen maar toch...

Ja, kan me voorstellen dat het even nodig is om dingen weer te herlezen. Je kunt de lijn van het verhaal even helemaal kwijt zijn. Gelukkig staan ze hier op de site alle hoofdstukken dus, lezen maar als het nodig.

HAHAHA, je zou haast denken dat ik financiële belangen heb in de tissue-industrie maar... dat is niet zo. Ook een goede ouderwetse zakdoek of zelfs een theedoek (want ook die worden soms gebruikt, zo heb ik ooit mogen lezen) voldoen.

Ben heel blij, Sjack, dat ik jou de gelukkigste mens op aarde maak met dat wat ik schrijf. En ja, de komende tijd zit je dan goed.

Ja, mijn gezondheid is heel belangrijk. Helemaal mee eens. Maar dit verhaal verdient het gewoon om afgemaakt te worden. Bovendien heb ik tot nu toe alles waaraan ik begonnen ben (wat schrijven betreft dan) helemaal kunnen afmaken en dus wil ik dat met Blanco ook. De wil in mij is heel erg sterk. Soms wel eens te sterk maar ik ben me daarvan bewust en dus kan ik er ook iets mee doen. En heb ik dat in het verloop van alle drie de delen van dit verhaal ook gedaan. Tijd genomen. Heel veel tijd genomen, omdat het nou eenmaal nodig was.

En donderdag is het vervolg er alweer.

Groeten,
Lucky Eye
Laatst gewijzigd door Lucky Eye op zo 07 dec 2014, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » zo 07 dec 2014, 10:01

Hoi grensgeval!

Dat opfrissen van het geheugen door even wat terug te lezen, kan ik me heel goed voorstellen. Ook mijn geheugen is niet meer zo goed als het wel eens was en bij dit verhaal is dat wel degelijk nodig. Gelukkig heb ik ook hulp gehad van een van mijn lezers die voor mij alle personen die in dit verhaal voorkomen keurig op een rijtje zette. Zodoende wist ik persoonsverwisselingen in elk geval te voorkomen.

Voor mij is het gewoon nodig om eerst te schrijven en dan pas te plaatsen. Een beperking wellicht maar gewoon nodig voor mij. Ook omdat - je merkt het terecht op - als eenmaal iets zwart op wit staat je het niet meer kunt veranderen en soms is dat voor een verhaal gewoon nodig. Tenminste... bij mij.

Blij te horen dat je blij bent met mijn schrijfsels. En ik ben blij met jouw reactie. Bedankt hiervoor!

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: BLANCO deel 3

Bericht door Sjack013 » do 11 dec 2014, 13:09

Hoewel ik weet dat je een paar dagen tussenuit ben, wil ik toch reageren op dit verhaal.
Het is weer zoals voorheen: Heel veel aandacht voor details, de zij-lijntjes niet vergeten, de rust in het verhaal bewaren en vooral lekker afgeven op de persmuskieten. Heerlijk!!
De trouwpartij van Jan en Afie, niet tegelijk met die van Pieter en Jasper. Ergens had ik dit gehoopt, maar dan zou de ene koppel minder aandacht krijgen dan de andere en dat is ook niet fair. Mooie oplossing. En dan die koets-rit door de bossen. Nou, romantischer kan het niet. Om jaloers op te worden.
De tintelingen in de benen van Jasper. Zou dat een voorbode zijn van een bijzondere ontwikkeling in dit verhaal??? Daarnaast lopen er nog meer zij-lijntjes waar ik benieuwd naar ben.
Gelukkig hoef ik maar 1 week te wachten op het vervolg.
Lucky Eye, ik weet dat je dit pas leest als je weer terug ben, maar ik hoop dat je weer lekker uitgerust bent van die paar daagjes tussenuit. Hoewel het weer niet zo grandioos is, valt er toch nog veel te beleven.
Bedankt voor dit deel.

Sjack

Plaats reactie