reacties op Vervolg Donkere dagen

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

reacties op Vervolg Donkere dagen

Bericht door Hans Bernard » ma 09 dec 2013, 00:56

Lieve lezers,

Aan mijn verhaal, het experiment een feuilleton schrijven, kwam onverwacht een abrupt einde. Ik had er geen vrede mee, en zeker niet met de laatste aflevering 25 en besloot het verhaal te herschrijven en de tegenstrijdigheden / onduidelijkheden eruit te halen. De tijdsdruk, iedere dag een aflevering heeft mij parten gespeeld.
De strekking van het verhaal is hetzelfde gebleven maar 'Donkere dagen' is een gewoon verhaal geworden van tot nu toe 14 delen, dus geen feuilleton van 25 afleveringen.

Ik ga een kort vervolg schrijven dat begint met deel 15, dat in feite bestaat uit het begin van de laatste aflevering 25 maar totaal anders verloopt.
Wie het oude verhaal gelezen heeft kan zonder problemen doorgaan met onderstaand deel 15
Hoeveel delen het worden weet ik nog niet maar een ding is zeker het einde zal niet abrupt zijn.
Ik ga proberen minimaal twee delen per week te publiceren.

Veel leesplezier met dit vervolg, Hans

Op deze site komt de nieuwe versie van 'Donkere dagen' en is de oude verdwenen.
Laatst gewijzigd door Hans Bernard op ma 09 dec 2013, 07:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Vervolg Donkere dagen

Bericht door Michael87 » ma 09 dec 2013, 06:50

Goeiemorgen Hans,

Ha! Goeie beslissing. Ik ben benieuwd wat er werkelijk gaat gebeuren... ;)
Want om eerlijk te zijn... zo'n zoetsappig einde als in deel 25, terwijl je in de delen ervoor van alles had gestopt om het spannend te maken... dat viel me een beetje tegen. Mark die het pad voor Rein gaat effenen... Ik had hem een dreun voor z'n kop verkocht. Rein kan toch zeker wel zijn eigen boontjes doppen? En dan Karel die ineens niet meer in Wouter is geïnteresseerd en poeslief een meegaand is geworden. Dat geloof je toch zelf niet? Ben eens benieuwd of er toch niet nog een flinke intrige achter weg komt deze keer. Ik kijk er naar uit!

Neem de tijd die je nodig hebt, twee delen per week is nog steeds veel hoor. Heel veel succes met het schrijven van het vervolg!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Jowima
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 00:48

Re: reacties op Vervolg Donkere dagen

Bericht door Jowima » ma 09 dec 2013, 10:52

Hoi Hans,
Gisteravond was ik jouw verhalen opnieuw aan het lezen tot ik opeens alles kwijt was.
Bij controle zag ik dat jij met Oliver online was om de verhalen te hergroeperen.
Ziet er zo wat overzichtelijker uit. Ga het lezen vandaag opnieuw starten.
Fijn dat je toch een vervolg hebt ingepland. Ben nieuwsgierig.
Bedankt en succes.
Joannes.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: reacties op Vervolg Donkere dagen

Bericht door Oliver » ma 09 dec 2013, 10:56

Ha, betrapt. ;)
We hadden een rustig momentje dacht ik...

Mooi vervolg Hans, logischer ook, zoals Michael al zei.
Succes met het vervolg!

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: reacties op Vervolg Donkere dagen

Bericht door Sjack013 » wo 11 dec 2013, 19:30

Hoi Hans,

Ik kan alleen maar aansluiten bij hetgeen wat de anderen ook al vermeld hebben. Daarnaast ben ik blij, dat ik, zonder Lucky Eye te kort doen, niet in een zwart gat val, zoals Michael het al gesuggereerd heeft. :D

Het verhaal klinkt nu ook wat logischer en vol verwachting kijk ik uit naar het vervolg.
Bedankt Hans!!!!

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: reacties op Vervolg Donkere dagen

Bericht door Michael87 » do 12 dec 2013, 09:32

Goedemorgen Hans,

Ik wist het wel! Met die Karel zijn ze volgens mij voorlopig nog niet klaar. Zatlappen kunnen behoorlijke irritante intriganten zijn. Hebben absoluut niet door wanneer ze te ver gaan en kunnen daardoor erg opdringerig worden. Zet daar Rein tegenover, die zich blijkbaar nog lang niet zeker voelt van Wouter's gevoelens voor hem, en de eerste barstjes in het pril verworven geluk verschijnen.

Jammer dat Rein Wouter geen kans geeft om te vertellen wat er gebeurd is. Hij reageert puur vanuit zijn emotie en maakt Wouter meteen het verwijt dat hij van twee walletjes eet. Waarom is Rein teruggegaan? Wat wil hij daarmee bereiken? Zich alleen maar even lekker afreageren? Dan kan ik me wel voorstellen dat Wouter niet met hem wil praten. Aan de andere kant... Als Wouter hoort wat Rein denkt, zou hij toch moeten kunnen bedenken dat Rein een deel van het gezeik met Karel mee heeft gekregen. Beetje slimme jongen telt één en één toch wel correct bij elkaar op, lijkt me... Scooter voor de deur, Rein nergens te bekennen en dan ineens beschuldigingen naar z'n kop krijgen over een nieuw vriendje waar hij mee ligt te vozen...

Wie van de twee komt het eerst tot bezinning? Of gaat dit van kwaad tot erger? Karel nog lekker wat meer stoken tussen die twee. Rein en Wouter langzaam steeds verder uit elkaar... Lekker sfeertje op de zaak, zo vlak voor de Kerst...

Ik ben benieuwd naar het vervolg!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: reacties op Vervolg Donkere dagen

Bericht door Sjack013 » do 12 dec 2013, 11:14

Hoi Hans,

Ik kreeg hetzelfde gevoel als Michael. Daarnaast snap ik Wouter ook niet. Als Rein's scooter voor de deur staat, dan moet hij toch in de buurt zijn. Wouter gaat dan Karel wegbrengen en daarna even een luchtje scheppen. Vooral dat laatste snap ik niet. Ik zou, als ik Wouter was, meteen teruggaan en Rein zoeken.
Door de verwijten van Rein, moet Wouter beseffen, dat Rein toch minstens Karel gezien te hebben. Ik zou in de verdediging gaan en vertellen, wat er gebeurd is, in plaats van Rein weg te sturen. Maar ja, emoties........ Soms zijn ze lekker, maar ook kunnen ze verschrikkelijk zijn.
Bedankt voor dit deel en succes met het vervolg, Hans.

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: reacties op Vervolg Donkere dagen

Bericht door Michael87 » ma 16 dec 2013, 00:38

Hoi Hans,

Mooi deel. Je drijft de situatie geweldig op de spits! Misverstanden alom... Onbegrijpelijk hoe zo'n zatlap kan denken dat überhaupt iemand in hem geïnteresseerd is. Zielig gewoon. Net zo onbegrijpelijk dat Rein hem serieus neemt. Maar ja, hoe goed kent hij Wouter nou eigenlijk? Als hij zich eens flink achter z'n oren krabt, zou hij toch moeten kunnen bedenken dat Wouter nooit iets met Karel zou beginnen?

Ik ben benieuwd of de jongens het uit kunnen praten of dat de misverstanden alleen maar groter worden en de spanningen nog verder oplopen.

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: reacties op Vervolg Donkere dagen

Bericht door Hans Bernard » ma 16 dec 2013, 09:21

Hoi Michael en Sjack,

Ik moet zeggen dat ik buitengewoon geniet van jullie Fantasie, met een hoofdletter.
Het is heerlijk te lezen wat jullie allemaal bedenken om het verhaal nog spannender
en langer te laten worden.
Met jullie suggesties kan ik nog wel een hele tijd vooruit.
Echter, de vraag is of ik dat wil met dit verhaal.
Het is wat flauw: maar dat is voor jullie een vraag en voor mij een weet.
In ieder geval ben ik wel blij met het VERVOLG en dus, dat ik me heb om
laten praten een beter einde aan 'Donkere dagen' te schrijven.

Bedankt, Hans

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: reacties op Vervolg Donkere dagen

Bericht door Sjack013 » ma 16 dec 2013, 23:37

Hoi Hans,
Je houdt echt van cliffhangers hè? Jongen, wat maak jij mij nieuwsgierig naar het vervolg. Ik weet niet wie, wie aanstuurt op verlenging van jouw verhaal. De misverstanden en complicaties worden alleen maar groter! Volgens mij, maak jij het verhaal extra langer, maar........ ik klaag niet, hoor. :D

Hans, in deze fase van het verhaal heb jij nog steeds de macht om het kort of lang te maken. Zo goed zit het in elkaar. Mijn complimenten.

Sjack

Plaats reactie