Reacties op Dubbelleven

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Michael87 » za 30 nov 2013, 21:14

Hoi Oliver,

Heb ik het toch maar mooi voor elkaar gekregen een ouwe bok in beweging te krijgen... En dat we een soap op de site hebben... Twee vliegen in één klap! ;)

Mijn dag is weer goed...

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Sjack013 » ma 02 dec 2013, 19:58

Hoi Michael,

Misschien redeneer ik te simpel, maar als ze meteen een DNA test hadden gedaan, was het eerder duidelijk geweest. De spook van "halfbroers" blijft maar boven hen hangen. Het lijkt wel, of ze overtuigd zijn dat ze familie zijn en ze blijven wroeten, terwijl met een simpel DNA test ze meteen duidelijkheid hebben. Hun angst voor bloedverwantschap is overgeslagen naar het streven hiervan. (?)

Maar ja, zo kunnen wij wel langer genieten van dit verhaal :D
Bedankt Michael voor dit deel en succes met het vervolg.

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Michael87 » ma 02 dec 2013, 22:08

Hoi Sjack,

Dank voor je reactie. De verandering in hoe ze tegenover hun mogelijke bloedverwantschap staan, heb je inderdaad goed opgemerkt. Hoe, wat en waarom, dat ontdek je nog wel… ;)

Wat betreft die DNA test… Voor mijn gevoel was de noodzaak er nog niet eerder, maar ik kan me vergissen. Hou het er maar op dat het gewoon niet eerder bij ze opgekomen is.

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Jablan » wo 04 dec 2013, 13:50

Ik wacht op een 'tante', die opeens uit een hoge hoed tevoorschijn komt als moeder om het geheel minder incestueus over te laten komen. De verborgen tweelingzus van de moeder, die al jaren gevangen wordt gehouden in een kelder ofzo... ;)
;)
Helaas, vergeefse hoop. Je bent toch voor de variant met een gevoelsmatige bijsmaak gegaan.
Bezoekende moeders sparen een DNA-test uit. Het zal je moeder maar zijn...

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Hans Bernard » wo 04 dec 2013, 17:09

Hi Michael,

Een zucht van verlichting heb ik geslaakt na het lezen van dit deel.
Ik heb zo intens mee geleefd dat ik meer dan nieuwsgierig was naar de
uiteindelijke waarheid. Jij was telkens zo geraffineerd om de lezer een pad
in te sturen dat naar de uiteindelijke oplossing leek te leiden maar niets bleek
minder waar. Aan het einde splitste zich de weg in meerdere mogelijkheden en
was ik weer terug bij af. Voor mijn gevoel zijn we nu bij wat er echt gebeurd is.
Mijn complimenten voor dit perfect gecomponeerd verhaal. Als het waar is
dat: c'est le ton qui fait la musique, dan is het woord componeren hier geheel
op zijn plaats. Jouw verhaal zit niet alleen goed in elkaar, het klinkt ook als een klok.

Maar.........hoe rond je het af? Ik ben opnieuw reuze nieuwsgierig.

Hans

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Michael87 » wo 04 dec 2013, 18:26

Tja, hoe rond ik dit af? Natuurlijk heb ik dat allang in m’n hoofd zitten. Toch ben ik wel heel erg benieuwd wat jullie lezers het liefste zouden zien gebeuren. Is een happy end in jullie ogen een ‘ze leefden nog lang en gelukkig’? Of is een happy end in die zin geen happy end omdat het niet goed voelt en vinden jullie dat ze ieder huns weegs moeten gaan?

Ik heb er voor de verandering maar eens een poll van gemaakt. Je vindt ‘m hier: http://forum.oliversverhalen.nl/viewtop ... =19&t=1115
Je kunt alleen stemmen als je ingelogd bent, ‘t is zo gebeurd. Maar een toelichting op je stem mag natuurlijk ook…

Tot slot…. Vanaf morgenavond t/m zondagavond zijn wij weg. Het laatste deel ga ik dus niet eerder dan maandagavond schrijven. Tot die tijd kun je stemmen.

Groet,
Michael
Laatst gewijzigd door Michael87 op wo 04 dec 2013, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Sjack013 » wo 04 dec 2013, 21:51

Hoi Michael,
Op de eerste plaats wens ik jullie een prettig weekendje weg. Zo dat vergeet ik dus niet. Nu inhoudelijk verder.
Ik kreunde niet, maar ik zuchtte wel, toen ik het hoofdstuk uit had. Ook eindelijk duidelijkheid. Eigenlijk heb ik met alle betrokkenen medelijden. Het zijn dilemma's, waar je even van moet slikken. Ik begrijp het wel, maar menselijk gezien kun je dit een ander niet aan doen.

Je poll is een leuk ding en ik heb hem ook ingevuld. Alleen ik hoop echt, dat jij je niet laat sturen door de uitkomst hiervan. Het is jouw verhaal en vanaf het begin tot het eind moet het ook jouw verhaal blijven, met al zijn lijntjes en uitkomsten. Het liefst zou ik zien, dat je eerst je slot schrijft en daarna pas naar die poll kijkt. Hoewel...... Een mens is nieuwsgierig, hè!!

Geniet van je weekend en succes maandag met het schrijven.

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Michael87 » ma 09 dec 2013, 22:25

Lieve lezers,

Zo, dat was het dan, het laatste deel van 'Dubbelleven', mijn eerste fictieve probeersel. Erg leuk om samen met Nicolas te doen, ook lastig soms. Ik ben zelf best tevreden met het resultaat hoewel het altijd beter kan. En dat ga ik nu dan ook proberen. Voorlopig even geen vervolgverhaal van mij op deze site. Ik ga me a) storten op een nieuwe baan en me b) in alle rust bezighouden met een nieuw verhaal. Eerst helemaal schrijven, dan pas publiceren.

Iedereen enorm bedankt voor het lezen en reageren. Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben.
Mede-schrijvers, bedankt voor jullie geweldige input! Ik waardeer dat enorm!

Groet,
Michael, Nicolas en Thomas
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Jowima
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 00:48

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Jowima » ma 09 dec 2013, 23:25

Jij bedankt Michael,
Je bent een aanwinst voor deze site.
Geweldig inlevend verhaal.
Succes met je baan en je twee liefdes.
Wil zeker nog meer van je lezen.
Dus wacht rustig af.
Groet, Joannes.

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Hans Bernard » di 10 dec 2013, 12:09

Michael,

Het is een prima afronding van je voortreffelijke verhaal.
Tot het laatst heb je de spanning weten vol te houden.
Ik vond het een eer je van dienst te kunnen zijn en hoop
voor de toekomst onze samenwerking in voorkomende gevallen te continueren.
Je last een rustpauze in. Ik wens je veel succes met het schrijven van een volgend verhaal.

Een recht hartelijke groet, Hans

Plaats reactie