Reacties op Dubbelleven

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Michael87 » ma 18 nov 2013, 00:35

Dag Sjack,

Ik ben enorm blij met Nicolas' input. Wat me het lastigste leek bij het schrijven van een fictief verhaal, was het verzinnen van een verhaal dat interessant en boeiend genoeg is om te lezen. En dan moet het ook nog een beetje logisch in elkaar zitten... Dat was bij GHL niet zo'n probleem, dat was gewoon gebaseerd op mijn eigen leven.
Om een fictief verhaal te schrijven, moet je, behalve kunnen schrijven, ook beschikken over een flinke dosis fantasie. Of een man hebben die daarover beschikt. En dat geluk heb ik dan weer. ;)

Ik was al een aardig eind op weg met een eigen verhaal totdat dat adoptie gedoe er tussendoor kwam. Ineens hadden we samen een verhaal bedacht dat niet ging over verliefd worden, coming out en dat soort dingen, maar een verhaal waarin twee getrouwde mannen gewoon de hoofdpersonen waren. En vooral een verhaal dat vertelt hoe dat wat er in hun leven gebeurt, hun relatie beïnvloedt.

Beide vinden we het echt vreselijk leuk om samen een verhaal te maken. We gaan dat beslist vaker doen.

Groet,
Michael (en Nicolas)
Laatst gewijzigd door Michael87 op ma 18 nov 2013, 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Michael87 » ma 18 nov 2013, 00:39

Dag Cor,

Je denkt toch niet werkelijk dat ik me iets aantrek van wat iemand vindt van bepaalde dingen die in het verhaal gebeuren? ;)
Als ik dat zou doen, ging het alle kanten op behalve de goeie.

Toch is het goed om die feedback te krijgen omdat ik daardoor beter zicht krijg op hoe het overkomt. Wat dat betreft is zowel jouw reactie op de erotische scène in deel 7, als die van Jablan waardevol. Zoiets van, als ik wil overbrengen hoe jij het ervaart en het komt over zoals Jablan het ervaart, dan betekent dat dat het niet op de juiste manier in het verhaal is verweven. Ik heb al gezegd dat alles in dit verhaal met een reden verteld wordt, maar dat wil niet automatisch zeggen dat de manier waarop, de juiste is.

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Michael87 » ma 18 nov 2013, 01:00

Dag Oliver,

Allereerst bedankt voor je compliment. 't Is jouw site dus om uit jouw mond te horen dat je mijn bijdragen een aanwinst voor je site vindt, betekent veel voor me.

Wat betreft het verhaal... In mijn eerdere reacties heb je kunnen lezen dat de erotische passages heel bewust in het verhaal zitten. Voor mijn gevoel kan het verhaal niet zonder en staat het zeker niet los van de rest. Dat dat zo lijkt, kan ik me wel voorstellen (zie reactie aan Jablan). Ik hoop dat het me gaat lukken om het uiteindelijk toch op de juiste manier over te brengen.

Alle begin is moeilijk moet je maar denken... ;)

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Sjack013 » ma 18 nov 2013, 21:40

Het wordt steeds gecompliceerder. De redenatie van Karel moest ik tweemaal lezen, voordat ik het begreep. :oops:
Maar je houdt de spanning goed erin, Michael!!
Op naar het gesprek met zuster Bernadette.
Bedankt voor dit deel en succes verder, Michael (en Nicolas)

Sjack

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door cor van dongen » wo 20 nov 2013, 19:33

Hoi Michael,
Tjonge je weet de spanning wel hoog op te voeen. Je zou er ziek van worden ;) Maar ook de bange voorgevoelens bekruipen mij.......... Het zal toch niet waar zijn, dat.......Ik durf het bijna niet uit te spreken, maar het woord incest duikt telkens weer op.
Laat ons niet te lang wachten op het vervolg.
Groet
Cor

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Sjack013 » do 21 nov 2013, 00:57

Hoi Michael,

Ik moet toegeven, dat ik dezelfde kriebels kreeg als Cor. Het zal toch niet?????
Jezelf ziek praten, verbaast mij niets. Als je eenmaal een kronkel in je gedachte hebt, gaat dat bijna altijd 's nachts spoken. Heel herkenbaar. Meestal verdwijnt dat 's morgens, alleen nu dus niet. Dus, wacht a.u.b. niet te lang met hoofdstuk 13.
Bedankt Michael,

Sjack

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Sjack013 » vr 22 nov 2013, 21:30

Inderdaad, heftige emoties in hoofdstuk 13, Michael. De spanning wordt bijna te veel. In plaats van het uit te spreken, neemt Bas de toevlucht in berusting. Is dat wel zo verstandig. Bas weet zelf, dat hij niets geheim kan houden, dus gedeelde smart.........
De spanning, bij mij als lezer, stijgt ook.
Zoals je ziet, ik leef weer volledig in het verhaal. ;)

Succes Michael met het vervolg.

Sjack

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Hans Bernard » za 23 nov 2013, 08:18

Michael,

Geweldig, zoals jij je lezer meevoert in het verhaal en de spanning opvoert.
Ik geniet van de eerste tot de laatste letter van de afleveringen en ik
betrap me erop telkens te kijken of je het volgend deel al geplaatst hebt.

groet, Hans

Jowima
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 00:48

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Jowima » za 23 nov 2013, 12:06

Michael,
Van harte gefeliciteerd met jou verjaardag!!
Ook ik, net als Hans, kijk regelmatig of er weer wat van jouw hand te smullen is.
Je stelt ons tot nu toe niet teleur.
Wens je een fijne dag en lekkere cadautjes.
Groet, jowima

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Oliver » za 23 nov 2013, 16:00

Het blijft een mooie opbouw en de spanning blijft goed hangen.

Heb een hele fijne verjaardag samen! :)

Plaats reactie