Reacties op Dubbelleven

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door cor van dongen » do 28 nov 2013, 18:47

Hoi Michael,
Niet alleen goed geschreven, maar zo de spanning vasthouden is iets wat maar weinig schrijvers kunnen. Het is gewoon een echte thriller.
Ik ben benieuwd wanneer je van beroep gaat veranderen.
Ik geniet er iedere keer weer van en dat ik uitkijk naar het volgende deel (zoals velen met mij) hoef ik je niet meer te vertellen. :D
Groet,
Cor

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Michael87 » vr 29 nov 2013, 13:39

Naar aanleiding van de reacties van Oliver en Jablan in Donkere dagen waarin Dubbelleven wordt aangehaald...

@ Oliver: Bij mijn beste weten heb ik het nergens over schuldgevoel gehad. Bas is er gewoon van overtuigd dat hij het bij het rechte eind heeft met zijn veronderstelling dat zijn moeder en zijn opa Sjors' ouders zijn. Hij is alleen maar enorm bang dat Sjors daar een probleem mee zal hebben en niet verder met hem wil als blijkt dat ze halfbroers zijn. Het draait dus om de angst om zijn man kwijt te raken. Want Bas weet dondersgoed dat getrouwd zijn met je halfbroer niet mag... Daarom doet hij krampachtig zijn best zolang mogelijk voor Sjors verborgen te houden wat hij denkt. Elke dag dat Sjors het niet weet, is meegenomen. Zoiets...

@ Jablan: Ik zie niet zo waarom een flat character altijd volgens het boekje zou moeten reageren. Ook al wordt het karakter misschien niet tot in de puntjes uitgewerkt, dan nog kunnen reacties best afwijken van wat volgens het boekje zou 'moeten'. Bovendien vind ik de reactie van Bas eigenlijk best voorspelbaar. Sjors en hij zijn al zestien jaar samen en Bas ziet een potentiële bedreiging voor hun relatie. Ik vind het heel begrijpelijk dat hij bang is zijn man kwijt te raken als die zou weten wat hij vermoedt.

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Jablan » vr 29 nov 2013, 18:38

Hoi Michael, ik ga per PM op je reactie in. ;)

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Oliver » vr 29 nov 2013, 18:56

Ja, zo slaat een interessante discussie wel dood....

PM mag altijd naruurlijk, maar om op die manier een discussie te verlaten waar iedereen met interesse meeleest...

Jammer.

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Michael87 » vr 29 nov 2013, 19:06

Mijn schuld. Ik heb Jablan na het plaatsen van mijn reactie op het forum een PM gestuurd waarin ik hem wat specifieke vragen heb gesteld die ik liever in een PM beantwoord zie. Vandaar...

Maar dat is geen reden om de discussie ook niet op het forum voort te zetten hoor.

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door cor van dongen » vr 29 nov 2013, 19:11

Michael,
Ik denk dat je voldoende body hebt om een eerlijke discussie aan te gaan, en het onderwerp is zeker de moeite waard.Het zou jammer zijn als dat naar de achtergrond verdwijnt. :cry: Benieuwd of we daar hier nog iets van horen.
Groetjes
Cor

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Michael87 » za 30 nov 2013, 00:48

Hoi Cor,

Jij weet best dat ik een goeie discussie niet uit de weg ga. Dat ik er voor gekozen heb Jablan in een PM te benaderen, heeft te maken met de reacties op het verhaal van Hans. Daarin maken jullie elkaar zo ongeveer af. Jablan is misschien soms wat ongenuanceerd en kort door de bocht, ik heb daar niet zoveel moeite mee. Maar anderen, waaronder jijzelf, blijkbaar wel. Als ik behoefte heb aan uitleg van zijn kant zonder dat anderen hem op de manier waarop hij zich uit aanvallen, stuur ik hem een PM. In mijn optiek hebben jullie daar verder niks mee te maken.

Dus, prima om te discussiëren over hoe iets in een verhaal overkomt. Maar ik behoud me ook het recht voor in PM's rechtstreeks contact te zoeken met de schrijver van een reactie als ik daar behoefte aan heb.

En ja, je zult er iets van terug zien want ik gebruik het om mezelf te verbeteren...

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door cor van dongen » za 30 nov 2013, 01:32

Hoi Michael,
Met respect voor de manier waarop jij je reacties wenst kenbaar te maken. Daar is niks mis mee, en dat is mogelijk te verkiezen boven de wat venijnige commentaren die hier op de site zijn verschenen de laatste paar dagen.
Ik vind het jammer dat een schrijver zich zoveel beter voelt dan een andere, en dat ook denkt te moeten aantonen, iedere keer weer doet op de site vanuit die positie.
Als lezer mag je zeker een oordeel hebben over een verhaal of een boek, maar vooral vanuit die invalshoek. Per slot van rekening doe je het als schrijver voor die lezer.
Als jij als schrijver een collega een hint wilt geven, een hug, een compliment, of een goedbedoelde correctie of een advies, dan moet je dat inderdaad op persoonlijke titel doen in een PM.
Lieve groet, :)
Cor

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Michael87 » za 30 nov 2013, 01:47

Dag Cor,

Ik ervaar het beslist niet alsof Jablan zich zoveel beter voelt. Voor mij is Jablan gewoon iemand met meer ervaring dan ikzelf waar ik van kan leren. Soms ben ik het met hem eens, soms niet. Ik haal eruit waar ik wat mee kan en leg de rest naast me neer. En dat betekent regelmatig dat ik vragen wil stellen om beter te snappen wat hij bedoelt.

Ik ben het met je eens dat reacties in de reactie topics, reacties van lezers op een verhaal behoren te zijn. Reacties van schrijvers op schrijvers om elkaar te helpen of om elkaar te bekritiseren, horen daar niet thuis. Daarom doe ik dat in PM's.

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Reacties op Dubbelleven

Bericht door Oliver » za 30 nov 2013, 19:40

Deel 18 alweer.
Het vloeit, het stroomt.
En ik krijg last van mijn heupen doordat ik voor de zoveelste keer op het verkeerde been sta.
Het had zo een soap-onderwerp kunnen zijn, maar jij laat het dat niveau ruimschoots overstijgen.

Well done.

Plaats reactie