Donkere dagen

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Donkere dagen

Bericht door cor van dongen » di 05 nov 2013, 00:45

Dag Hans,
Lang geleden dat we een begin van een verhaal van jou gelezen hebben, want een begin is het.............Is het de bedoeling dat de lezers de rest gaan invullen en met name de erotische hints die hierin zitten? kbenbenieuwd. Je mag er wel een toelichting bij geven.
Lieve groet
Cor

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Donkere dagen

Bericht door Hans Bernard » di 05 nov 2013, 01:22

Het doet me goed Cor jouw commentaar, als vanouds, als eerste te vinden onder mijn verhaal.
Zoals we van jou gewend zijn: to the point en meteen de pijnpunten gemarkeerd.
Verwacht geen lang verhaal maar een feuilleton-achtige vertelling, passend in de donkere dagen van het jaar.
Ik ben zeer benieuwd of ik er in zal slagen mijn einddoel te bereiken. Een extra moeilijkheid
zullen de seks-getinte passages zijn omdat ik bij mijn huidige verhalen daar geen gebruik meer van maak. Jij hebt
mij echter eens gewezen op het ontbreken ervan in mijn, op deze site, laatste geplaatste verhaal met de opmerking
dat men bij deze site min of meer ervan uitgaat, dat de verhalen een seksueel getint randje of rand hebben.
Bij deze vertelling heb ik besloten me hieraan te houden.

met hartelijke groet, Hans

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Donkere dagen

Bericht door Oliver » di 05 nov 2013, 07:41

Ik heb het even gesplitst, de reacties hier neergezet.

Goed om je weer terug te hebben Hans, ik weet zeker dat veel mensen het met me eens zijn.
En zeker met zo'n begin. Lekker kort, wat er voor zorgt dat mensen willen weten wat er allemaal nog gaat komen.

Erotiek in verhalen? Mag. Niet verplicht hoor. ;)

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Donkere dagen

Bericht door cor van dongen » di 05 nov 2013, 11:25

Sorry Hans, mijn reactie was wel erg snel, te snel. :oops: Ik zal de volgende keer wat meer geduld betrachten, zodat de inhoud wat meer adequaat zal zijn.
Ik zie toch al weer wat surealistische trekjes in je opzet naar voren komen met de droom en de grote toevalligheidsfactor die een rol speelt.
Snelle delen trouwens ;)
Benieuwd naar het vervolg (deel 4)
Groetjes
Cor

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Donkere dagen

Bericht door cor van dongen » vr 08 nov 2013, 20:24

Hoi Hans,
Zes kleine hoofdstukjes in snelle volgorde. Er gebeurt gevoelsmatiug wel heel erg veel op een dag. Meestal gebeurt zoiets in een gaybar, waar men uit is op iets.....maar ja soms vallen mensen voor elkaar, kennelijk de een na de ander. Benieuwd wie hem het eerst grijpt :lol:
Groetjes
Cor
Het taalgebruik was weer lekker redelijk goed, zoals vanouds ;)

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Donkere dagen

Bericht door Hans Bernard » za 09 nov 2013, 00:49

Dag Cor,

Hoe komt het toch dat ik me weer steeds meer begin thuis te voelen op deze site? Waarschijnlijk door het
vertrouwde commentaar van jou. Toch jammer dat je blijft steken in de veronderstelling dat
het niveau van dit feuilleton niet boven het gemiddeld erotisch verhaal zal uitstijgen. Dat, terwijl
ik juist probeer het verhaaltje naar een hoger plan te brengen. Bovendien zou jij zeker moet weten
dat ik de laatste zal zijn om een triviaal seks verhaal te schrijven. Wacht de komende afleveringen maar
met een gerust hart af. Het zal er echt niet om gaan wie hem het eerst tussen de lakens krijgt.
Tot slot nog mijn dank voor je complimentje w.b. mijn taalgebruik. Erg welkom, gezien mijn eigen twijfels
of het niveau wel voldoende is.

met bijzonder hartelijke groet, Hans

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Donkere dagen

Bericht door Sjack013 » zo 10 nov 2013, 13:27

Hoi Hans,

Na 7 hoofdstukken gelezen te hebben, wil ik toch reageren. Wel met enige schaamte, want ik vind, dat je als lezer het fatsoen en respect moet hebben voor de schrijvers om te reageren op hun werk en creativiteit.
Ik heb geen behoefte om te reageren op andere reactie's, dat is jouw taak. ;)

Je bouwt de spanning goed op. Hoewel de hoofdstukken aan de korte kant zijn, zijn ze toch duidelijk genoeg en geeft mijn inziens voldoende stof om verder te fantaseren.
Ik heb de naam, dat ik nogal snel inleef in de hoofdpersoon en ga fantaseren, wat ik zou doen in dergelijke situatie. Nou, dat eerste is zeker het geval en ik krijg zelfs de kriebels, die daarbij horen. Kortom levensecht beschreven.
Bedankt voor het plaatsen van dit verhaal.

Sjack

dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Re: Donkere dagen

Bericht door dkz09 » zo 10 nov 2013, 15:52

Hey Hans,

Dit is het eerst verhaal dat ik van jouw lees.
Ik kan mijn alleen maar bij Sjack aan sluiten. Heb persoonlijk het idee dat ik midden in het verhaal zit.
Dat ze wat kort zijn de hoofdstukken. Dat maakt mijn niks uit. Vindt het eigenlijk wel iets hebben.
Ben benieuwd naar de rest.

Groetjes Geoff
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Donkere dagen

Bericht door Hans Bernard » zo 10 nov 2013, 18:10

Dag Sjack en dag Geoff,

Altijd als ik jouw naam zie, Sjack, ben ik steeds weer benieuwd of het achtervoegsel 013 aanduidt dat jij uit Tilburg komt.
Als dat zo is dan hebben we iets gemeenschappelijks want ik ben Tilburger maar woon nu in Noord Holland.
Dit even terzijde.

Wat een aangename verrassing een reactie te krijgen op mijn verhaal, liever gezegd feuilleton
wat meteen verklaart waarom de stukken tekst zo kort zijn. Naast de langere verhalen, waarvan er een aantal hier op deze site staan
heb ik me toegelegd op korte verhalen en daar een boekje in eigen beheer van uitgegeven. Onlangs bij het, sinds lang weer eens bezoeken
van Olivers site, kreeg ik opeens zin hier weer een keer te schrijven en koos ik voor een ouderwetse verhalenvorm: het feuilleton. Mijn
uitgangspunt is voor het einde van het jaar dit verhaal af te hebben met een verschijningsritme van de delen met een gemiddelde van een deel per dag.
Tot slot wil ik nog graag kwijt dat ik er ontzettend veel plezier in heb, in deze vorm van schrijven.

hartelijke groet, Hans

Zo Geoff, jouw beurt.
Ook jouw reactie verraste me en deed me goed. Je plaatst een essentiële opmerking: Dat ze wat kort zijn de hoofdstukken. Dat maakt mijn niks uit. Vindt het eigenlijk wel iets hebben. Jij heb zonder het te weten de feuilleton-opzet ervaren en ook nog gewaardeerd. Dan mag ik wel de conclusie trekken dat ik erin geslaagd ben in de eerste delen, de juiste vorm te vinden. Nu maar zorgen dit tot het einde vol te houden.

hartelijke groet, Hans

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Donkere dagen

Bericht door cor van dongen » ma 11 nov 2013, 23:08

Hoi Hans,
Ja die korte afleveringen vinden alle mensen die reageren toch wel opvallend. Waarom laat je niet via wat couleur locale of via wat emotionele gevoelens of mijmeringen de spanning wat oplopen. Het probleem nu is een beetje, dat je - ondanks het feit dat je zegt dat het een geleidelijke ontwikkeling zal zijn, het erg snel gaat En gaat dat niet ten koste van de geloofwaardigheid of in elk geval van het invoelend vermogen?
Lieve groet,
Cor

Plaats reactie