nieuw hier

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Plaats reactie
fransoos
Berichten: 5
Lid geworden op: di 13 mar 2012, 15:13
Vul het getal in: 123

nieuw hier

Bericht door fransoos » di 13 mar 2012, 15:56

Reeds enige tijd lees ik de verhalen van oliver en nog maar kort geleden ontdekte ik de de verhalenseries in het forum.
Ik ben niet bi of homo, maar een getrouwde vent met twee volwassen zonen en trotse opa van drie kleinkinderen. Ik ben halverwege de vorige eeuw geboren in de Limburgse heuvels, op mijn 19e naar de grote stad getrokken en tegenwoordig woon ik deels in de Flevopolder en deels in het Franse land.
Door een aantal dromen en zaken die op dat moment aktueel waren in het Franse dagelijkse leven, begon er in mijn hoofd een verhaal te groeien. Op een regenachtige dag ben ik begonnen om dat op papier te krijgen. Eerst wat hoofdlijnen en daarna heel veel research gedaan, feiten moeten immers toch niet al te fiktief zijn. In ongeveer een jaar tijd heb ik ca. 2.000 pagina's gevuld en ben toen op een punt beland waarop een heel jonge homo mijn verhaal binnenwandelde.
Voordat ik hem uit de kast wilde duwen, ben ik eerst gaan speuren wat er voor jonge homo's in het Franse land bestaat om uit die kast te komen. Dat zoeken viel niet mee, enerzijds omdat ik de homowereld niet ken en anderzijds omdat ik in mijn zoekopdrachten op het Franse net, niet de juiste letterkombinaties intikte. Daarom ben ik eerst gaan kijken wat er op dat gebied in NL te vinden was. Ik stuitte toen op het blog van mede-forummer Toby alias Meppelonie. Via dat blog kwam ik in kontakt met een jongen die beter de weg kende in het Franse homoland en dankzij hem werk ik nu aan het vervolg van mijn verhaal.
Door de (hopelijk tijdelijke) radiostilte op het blog van Toby, ontdekte ik tussen de links de verwijzing naar oliversverhalen. Die verhalen heb ik met veel plezier gelezen en ik heb er, voor mijn eigen schrijfwerk, het nodige van opgestoken. Ook de verhalen van de diverse bezoekers heb ik met geboeide aandacht gelezen, als laatste gisteren de Blanco serie, tjonge, daar heb ik een pak zakdoekjes bij nodig gehad!
Met veel belangstelling ga ik vanaf nu dit forum volgen en wellicht neem ik af en toe de vrijheid om op een onderwerp te reageren.

Groet -fr@nsoos

ps; graag had ik fr@nsoos als nickname willen gebruiken, omdat daar geen @ in mag staan, is het dus gewoon fransoos geworden, jammer!

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: nieuw hier

Bericht door cor van dongen » di 13 mar 2012, 18:29

Dag fr@nsoos,
Welkom op deze site. Je uitgebreide voorstelling en je interesse voor verhalen en hobby maken me nieuwsgierig. Ik ben met name benieuwd naar je mening over de verschillende verhalen van Oliver. Zelf ben ik van dezelfde leeftijd als jij en kan daardoor (hoop ik) met enige afstand naar het soms jeugdige gedoe kijken, dat me anderzijds ook erg boeit. In tegenstelling tot jou ben ik wel van de griekse liefde en is mijn betrokkenheid dus voor de hand ligggend (waarschijnlijk heb je ook mijn enthousiaste bijdragen op de site van Toby dus gezien),maar ik vraag me misschien daarom wel af wat de compassie van jou met het thema homoseksualiteit is? Betreft dat alleen het onderzoeken van achtergronden voor een van je personages in je verhaal? Dan heb je er wel echt heel veel voor over, want zo te horen heb je er al heel wat tijd in geïnvesteerd. Als dat zo is, wordt ik wel heel erg benieuwd naar je verhaal, want zoveel onderzoek doet vermoeden dat je je wel heel diep inleeft in je personages. Denk je erover ook op een site te gaan publiceren, of droom je van een literair debuut in de vorm van een boek? :)
Nogal wat vragen dus. In afwachting van een reactie,
Groetjes
Cor

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: nieuw hier

Bericht door Oliver » di 13 mar 2012, 23:44

Hey Fr@nsoos!

Welkom hier. Interessante manier om dit te vinden.
Ben benieuwd hoe het met jouw verhaal gaat.

Oliver

fransoos
Berichten: 5
Lid geworden op: di 13 mar 2012, 15:13
Vul het getal in: 123

Re: nieuw hier

Bericht door fransoos » vr 16 mar 2012, 16:29

Beste Cor,

het schrijven is voor mij begonnen als een puur therapeutische bezigheid. Een van de gevolgen van een auto ongeluk is dat ik nauwelijks nog kan lezen (na een paar pagina's weet ik niet meer waar het verhaal over gaat) en dat ik met schrijven veel moeite heb met woorden van meer dan vier letters. Ik krijg wel de juiste letters op papier, maar niet in de goede volgorde. Dankzij de spellingkontrole wordt er gelukkig het eea rechtgezet!
Verder vind ik dat feiten in een verhaal moeten kloppen met de werkelijkheid. Als ik iets schrijf over jongeren in Frankrijk, komt automatisch de school aan de orde. Het is dan wel nuttig om je te verdiepen in de manier waarop in dat land het onderwijs georganiseerd is. Als ik iemand in een bestaande stad een studie wil laten volgen, moet er wel een universiteit zijn waar die betreffende studie gevolgd kan worden. Als je iemand in aanraking laat komen met justitie, is het logisch dat je dan onderzoekt hoe het rechtssysteem in elkaar zit, etc, etc. Dankzij mijn eigen kennis van Frankrijk, internet en google earth heb ik heel veel speurwerk kunnen doen.
Of ik ooit iets met (delen van) mijn verhaal ga doen, weet ik nog niet.
Doordat ik nogal goed kan waarnemen en erg goed kan luisteren, heb ik drie keer in mijn leven mee mogen maken dat jongeren mij in vertrouwen namen, uit de kast durfden te komen en mij vroegen om hulp in dat proces richting ouders/vrienden/teamgenoten. Hierdoor wordt je automatisch een stukje meegesleurd de homowereld in, voeg daarbij dat die jongeren die ik heb mogen helpen, tegenwoordig tot de goede vrienden kring van ons gezin horen. Ik denk dat ik daarmee voldoende mijn affiniteit met het fenomeen homoseksualiteit verklaard heb.

fr@nsoos

Plaats reactie