Even voorstellen: Bastiaan

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Plaats reactie
Bastiaan
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 19 okt 2020, 08:06
Vul het getal in: 123

Even voorstellen: Bastiaan

Bericht door Bastiaan » ma 19 okt 2020, 17:35

Even voorstellen: ik ben Bastiaan, 39 jaar, biseksueel en gelukkig getrouwd met mijn fantastische vrouw met wie ik drie prachtige zonen heb in de leeftijd van 6 tot 9. Ik heb lang geworsteld met mijn geaardheid. Mijn twijfels heb ik in mijn pubertijd alleen met mijn beste vriend en een goede vriendin gedeeld, al had mijn moeder ook wel haar vermoedens...
Toen ik er op mijn 22e volledig van overtuigd was homo te zijn en uit de kast wilde komen, werd ik langzaam maar zeker verliefd, op mijn huidige vrouw. Dat proces was echt enorm verwarrend; de conclusie die ik had getrokken na jarenlange twijfels, stond ineens weer op losse schroeven. Het begon toen we samen als vrienden op reis gingen. Voor onze eerste kus vertelde ik haar alles over mijn twijfels en homoseksuele gevoelens. De enorme vertrouwensband die we daarmee ontwikkelden is onbeschrijfelijk en de jaren daarna is dat alleen maar sterker geworden. Ik wilde gewoon bij haar zijn.

Ik houd enorm veel van mijn vrouw en ook geniet ik enorm van de seks met haar. Maar bovenal is zij een maatje die ik nooit kwijt wil. Maar ik vind mannen ook gewoon enorm aantrekkelijk! Ik prijs me gelukkig dat ik het er met haar gewoon over kan hebben. Dat we er om kunnen lachen als we dezelfde man nakijken op het strand of in een romantische film dezelfde man aantrekkelijk vinden. Maar ik weet ook dat we beide een monogame relatie belangrijk vinden. Ik heb er vrede mee waarschijnlijk nooit te ontdekken hoe het is om seks met een man te hebben. Voor mij was dat ook een bewuste keuze toen we trouwden.

Jarenlang heb ik er ook totaal geen behoefte aan gehad om er over te lezen en te fantaseren. Ik was gewoon gelukkig met haar en we kregen kinderen. De jaren na de komst van de eerste waren ook de gelukkigste uit mijn leven. Maar dat veranderde helaas. Kinderen brengen ook zorgen met zich mee. Dat is in elk gezin zo, maar zeker als je een kind hebt met een beperking. In ons geval is de zorg voor onze kinderen dus flink bovengemiddeld. Dat heeft onze relatie wel erg op de proef gesteld de laatste jaren. Je leven moet aangepast worden aan de realiteit en dromen die je hebt in het leven blijken niet meer haalbaar of moeten worden bijgesteld. Er zijn dan momenten dat je het allemaal even niet meer zo rooskleurig inziet en dan komen alle twijfels weer boven drijven; ook de twijfels die je dacht afgesloten te hebben. Hoe was m’n leven verlopen als ik een leuke man was tegengekomen?

Toen ik een weekje vrij had om tot rust te komen, heb ik deze site gevonden. Hier vind ik de verhalen die - inderdaad - over meer gaan dan seks alleen. En dat spreekt me aan! Het heeft me zelfs geholpen mezelf weer te hervinden. Ik ben wie ik ben en dat is goed. Maar bovenal realiseer ik me ook dat ik het getroffen heb: ik heb een bijzonder mooie relatie met mijn vrouw, kinderen waar ik een geweldig goede band mee heb en waar ik zielsveel van houd. En dat is toch ook niet iedereen gegeven? Daar moet ik gewoon heel blij mee zijn! En ook de uitdagingen in het gezin zorgen er uiteindelijk alleen maar voor dat de band met hen sterker wordt. We doen er samen alles aan om onze kinderen een zo onbezorgd mogelijke jeugd te geven en zich zo optimaal mogelijk te ontwikkelen. Ik ben er echt trots op wat we hebben bereikt samen; daar krijgen we ook regelmatig een compliment over.

Maar, ik moet ook goed voor mezelf zorgen en mijn homoseksuele gevoelens niet wegstoppen, heb ik nu geleerd. Het is een deel van mij. Soms komt zo’n wijze les van je kinderen. M’n jongste zoon (6) vroeg me van de week:
‘Pap, jongens mogen roze toch gewoon een mooie kleur vinden?’
‘Tuurlijk lieverd, dat is toch ook gewoon een mooie kleur’, zei ik. Een blij gezichtje keek me aan en stelde direct de volgende vraag: ‘jongens kunnen toch ook verliefd worden op jongens?’
Natuurlijk heb ik dat bevestigd en gelijk ook uitgelegd dat het heel normaal is, maar er ook mensen zijn die dat raar vinden. ‘Waarom vinden mensen dat raar?’
Tja, mond vol tanden.
‘Papa en mama vinden het niet raar hoor!’ was mijn uiteindelijke antwoord. Dat was voldoende en een dikke knuffel volgde. Daarna ging hij gewoon weer verder spelen met Lego, mij nadenkend achterlatend.

Goed, genoeg over mij. Nu ik een paar maanden regelmatig deze site bezoek en al veel verhalen heb gelezen, vond ik het tijd worden om lid te worden van het forum. Ik heb me voorgenomen bij nieuwe verhalen die ik lees zo nu en dan een reactie te plaatsen. Vooral omdat schrijvers zo weten dat hun verhalen gelezen en gewaardeerd worden. Bijzonder vind ik het dat er mensen zijn die geheel belangeloos hun verhalen publiceren zonder enig commercieel belang. Mooi hoor! Het minste wat ik dan kan doen, is mijn waardering uitspreken!

Oliver, ik ben enorm gefascineerd geraakt door de prachtige verhalen die jij hebt geschreven! Ieder verhaal raakt mij op een manier die ik niet veel vaker heb ervaren... Dat komt ongetwijfeld ook door de herkenbaarheid met mezelf die ik in je verhalen terugvind, maar ook door de vlotte en prettige schrijfstijl, die - naar mijn idee - elk verhaal weer van een hoger niveau wordt. Dank je wel voor het publiek beschikbaar maken van je verhalen zodat mensen zoals ik ervan kunnen genieten. En ja, dat je verhalen me pakken, is wel duidelijk; ik wil gewoon blijven doorlezen en als een verhaal afgelopen is blijft hij nog lang in mijn gedachten. Ik heb de laatste tijd veel vragen gekregen waarover ik aan het dagdromen was...
Dank ook voor het bieden van een platform voor andere schrijvers: er zitten heel erg mooie verhalen bij! Dank aan alle schrijvers voor het plaatsen van jullie werk!

Lieve groeten van een nieuwe fan van deze site!
Bastiaan

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Even voorstellen: Bastiaan

Bericht door Oliver » vr 23 okt 2020, 23:01

Hey Bastiaan,

Welkom en dank je wel voor de lieve woorden!
Daar doen we het voor, en ik hoop dat je nog veel mooie dingen kunt lezen.

Groet!
Olv

Plaats reactie