Blog 'Geloven in liefde'

Voor alle onderwerpen die je kwijt wilt.
Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Blog 'Geloven in liefde'

Bericht door Michael87 » za 23 apr 2016, 14:50

Dag allemaal,

Zoals ik in de reactie topic van mijn verhaal al heb gemeld, hebben er enkele weken geleden een aantal artikelen over homoseksualiteit in het Reformatorisch Dagblad gestaan.
Het eerste artikel is geschreven door een jongen van 21 die zelf lid van de Gereformeerde Gemeenten is. Hij roept christenen op genuanceerder te denken over homoseksualiteit. Direct daarop volgt een artikel van een dominee waarin de oproep van de auteur van het eerste artikel finaal platgeslagen wordt door te stellen dat een christen niet anders kan dan 'nee' zeggen tegen homoseksualiteit, oftewel, de bijbel laat geen ruimte genuanceerd te denken. Tot slot volgt een derde artikel, geschreven door een celibatair levende homo, eveneens lid van de Gereformeerde Gemeenten, die uit de doeken doet hoe rijk zijn celibataire leven is omdat hij zijn leven op Christus richt en daarbij gesteund wordt door zijn naasten, oftewel, een betoog waaruit blijkt dat genuanceerd denken niet nodig is, als iedereen maar doet wat de dominee in het tweede artikel voorhoudt.

Zowel Jablan als ik hebben een reactie geschreven voor het RD die, helaas, niet geplaatst is omdat, zoals het RD stelt, de discussie inmiddels gesloten is.
Ik stoor mij aan de eenzijdige insteek van waaruit discussies over homoseksualiteit binnen de orthodoxe kerken gevoerd wordt, vooral omdat voortdurend de indruk gewekt wordt alsof christen- en homo-zijn niet samen kan gaan. Stelselmatig worden verhalen zoals dat van mij, opzij geschoven en ‘succesverhalen’ van celibatair levende refo-homo’s naar voren geduwd waardoor veel (jonge) refo-homo’s het gevoel krijgen geen keuze te hebben anders dan de lijn die de kerk voorschrijft te volgen.

Dat is voor mij aanleiding geweest een blog te beginnen, dan kan tenminste niemand me de mond snoeren. Ik ben van plan regelmatig, echter zonder vast publicatieschema, artikelen te schrijven die mijn standpunt duidelijk maken. Belangrijkste doel daarbij is om refo-homo's en hun familie/vrienden een andere invalshoek te bieden dan de geijkte van de kerk.
In dit kader heb ik ook een artikel geplaatst dat ik vorig jaar al eens geschreven heb over linkshandigheid met als doel mensen bewust te maken wat ze eigenlijk van homo's vragen als ze vinden dat zij de 'bijbelse weg van onthouding' moeten volgen.

Nieuwsgierig geworden? Kijk dan eens op ‘Geloven in Liefde’.
Voor die mensen die geïnteresseerd zijn in de materie, volg mij op twitter of via mijn website. Delen op je eigen social mediapagina mag natuurlijk ook. ;-)

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Plaats reactie