Trouw deel 6

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Trouw deel 6

Bericht door Oliver » do 06 jun 2013, 00:02

Even een dagje eerder...

Deel 6 van Trouw staat online.
Intens, dat was het. Dat zullen ze toch een plek moeten geven...

Lees ze!

Oliver

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Trouw deel 6

Bericht door Sjack013 » do 06 jun 2013, 14:04

Intens? Heftig vind ik het! Heel begrijpelijk vanuit Loek, maar o zo pijnlijk, voor beiden. Stan is duidelijk verder dan Loek, maar de wederzijds respect is toch een houvast. Stan moet duidelijk Loek de tijd geven, die hij nodig heeft en zelf verder gaan met zijn leven. De eerste tekenen hiervan zijn al aanwezig. Ben benieuwd, hoe het verder ontwikkelt?
Bedankt Oliver voor dit deel

Sjack

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Trouw deel 6

Bericht door cor van dongen » vr 07 jun 2013, 20:59

Hoi Oliver,
Tja, heftig, ontroerend, emotievol....Heel begrijpelijk en niet te begrijpen. Het ligt er maar aan vanuit welk oogpunt je het bekijkt en aanvoelt. Maar wel heel mooi genuanceerd beschreven.
Ik ben wel benieuwd of de grenzen tussen liefde en lust straks duidelijker worden in de wijze waarop Stan zich gaat verhouden ten opzichte van zijn omgeving...t.o.v. Milan, ten opzichte van de jongen van het skatepark......en Ziggi? Moet hij Loek al afschrijven?
Er wordt maar weinig gereageerd op dit deel en dat begrijp ik wel. Het is best moeilijk om je in te leven in een jongen uit zo'n milieu die ondanks alles probeert zijn leven enige inhoud te geven en worstelt met zijn seksualiteit.
Benieuwd of er meer mensen zijn, die zich proberen in hem te verplaatsen.....
Lieve groet,
Cor

Lookatme
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 18:31

Re: Trouw deel 6

Bericht door Lookatme » di 11 jun 2013, 21:58

Ik zeg: tijd om Loek jaloers te maken ;)

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Trouw deel 6

Bericht door bas » wo 12 jun 2013, 00:39

@lookatme, ik denk dat dat niet helpt hoor, de controle vanuit die kerkgenoodschappem is erg groot. het zou me niet verbazen als er ergns toezicht wordt gehouden door wie weet, wel jongens/meisjes van school.
maar.. en ja hoor daar is hij weer. het wordt wel erg snel de kop in gedrukt zeg. een goede scene in deel 5, en daar na in een half deel de afloop. en stan ja die wel en loek ja die wil wel, maar mag niet of toch wel of oh jee daar is de dominee dus maar weer niet. die tweestrijd begon zo goed in het stuk met die duivels, maar zakte wel heel erg snel in elkaar. maar wie weet bied deel 7 nog perspectieven

maar toch nog een positief puntje.. de schrijfstijl van oliver is weer terug. geen elle lange dialogen maar korte zinnen, soms hakkelig bij de hooofdpersoon en bij andere figuren bijna prosarisch, bv bij ziggi. ik zou bijna zeggen de 'mood' van de persoon zit in zijn dialogen...

op naar het volgend deel.

greotjes bas

ps me secretaresse laat het nog steeds afweten

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Trouw deel 6

Bericht door Jablan » wo 12 jun 2013, 11:06

cor van dongen schreef:Er wordt maar weinig gereageerd op dit deel en dat begrijp ik wel. Het is best moeilijk om je in te leven in een jongen uit zo'n milieu die ondanks alles probeert zijn leven enige inhoud te geven en worstelt met zijn seksualiteit. Benieuwd of er meer mensen zijn, die zich proberen in hem te verplaatsen.
Het is een overgangshoofdstuk, daar valt weinig over op te merken. Stans verstand wil een normaal leven, zijn emoties willen Loek en zijn hormonen laten hem verder rondkijken.
bas schreef:De controle vanuit die kerkgenoodschappem is erg groot. Het zou me niet verbazen als er ergens toezicht wordt gehouden door wie weet, wel jongens/meisjes van school.
In principe geldt dat het hele leven zich onder de vleugels van de kerk afspeelt.

Voor wie in Dordrecht, Gouda of Kampen bekend is: je vindt daar in de binnenstad een hele rij winkels, waar 'ons kent ons' inkoopt. Kleding, schoenen, boeken, huishoudelijke apparaten, levensmiddelen - alles wordt gekocht bij een winkelier, die lid is van dezelfde kerk als de klanten.

Plaats reactie