Uit beeld deel 9

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Uit beeld deel 9

Bericht door Oliver » wo 18 jul 2012, 22:57

Deel 9 staat online.

Jarno zet alles op een rijtje.

Lees ze!

Oliver

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Uit beeld deel 9

Bericht door bas » do 19 jul 2012, 01:14

goh zeg. de afronding met stijn, koffie met een Croissant, wel een culinaire. en dat was het? een blikje bier om het helemaal af te leren! en dat was het. die hebben we gezien en afgevoerd door de zijdeur.
en dan de disco. ja veel vertellen maar weinig wol, tenminste ik heb geen schaap gezien.
en ja een nieuw persoon : Tom hebben we nog niet eerder gehad een 'T' figuur, dus ook geem lang leven beschoren.. alhoewel aan wie moet jurre dan gekoppeld worden. laat maar over aan J & W die verzinnen wel wat!!!
En ja floris jaloers? ingelicht door ralf? ik denk dat die onderhand ook wel iets lekekrs voor langer wil hebben
en ja volgend hoofdstuk? ik herhaal mijn laatste prognoses maar. kunnen we er geen centen op gaan zetten?

jarno en stijn? nee dit hoofdstuk was het afronden van het verleden.
jurre en florus? nee afgelopen zaak. Florus blijft maar wijfelen
jurre en wijnand ? zou een goed keus kunnen zijn.
jarno? die blijft een eeuwige student en eeuwig blijven zorgen voor zijn broertje.
stijn? het blijft een jongen die veel heeft meegemaakt, maar aan wie te koppelen? ik denk dat er nog wel iemand in het verhaal wordt geschreven

groetjes bas

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Uit beeld deel 9

Bericht door cor van dongen » do 19 jul 2012, 11:27

Hoi Oliver,
Onverwachte snelle plaatsing (verrassing) met voor mij toch ook onverwachte wendingen.
Het zo ontroerend beschreven gebeuren in het vorige deel heeft mij - en gezien de reacties van andere lezers - ook meerderen kennelijk op het verkeerde been gezet: wat het begin leek van een herniewde echte liefdesrelatie, bleek het afronden van diezelfde relatie............
En vervolgens gaan we Jurre proberen aan een vriendje te helpen. Die lijkt echter niet zo goed te passen in dit verhaal waarin de meeste voorkomende figuren vooral egoïstisch bezig zijn, omdat hij de enige is die echt op een integere manier rekening lijkt te houden met zijn gevoel en dat van Floris, zelfs in het pré-stadium van hun relatie. Dat komt voor mij sympathieker over dan de manier, waarop de meeste anderen lijken te leven: laten we maar genieten en pakken wat (wie) je pakken kan. :oops:
Tja, misschien past in die sfeer (en in de huidige tijd zo vol van ik-gerichtheid) dan ook wel dat afscheid van Jarno en Stijn met een nacht van seks/liefde....... al blijf ik daar toch een raar gevoel aan overhouden.
Benieuwd hoe andere lezers dit ervaren.

Lieve groetjes,
Cor

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Uit beeld deel 9

Bericht door Jablan » do 19 jul 2012, 14:56

Deel negen alweer. :roll:
Een overgangsdeel, een opmaat voor de rest van het verhaal. Lekker vloeiend geschreven om te eindigen bij Floris, waar deel tien waarschijnlijk mee verder gaat.
Bas had gelijk met de prognose over dit deel: een nieuwe jongen duikt op. Opmerkelijk dat iemand van vijftien zo'n feestzaal binnenkomt, er is toegangscontrole.

Bas doet aan prognoses, deze keer doe ik mee (de verleiding is te groot om het te laten)

Jarno en Stijn? Ja.
Jarno en Wijnand? Nee, het zijn meer studenten die genieten van elkaars voordelen.
Jurre en Floris? Ja. Floris komt pas in actie als het bijna te laat is.
Jurre en Wijnand? Even tussendoor, als Wijnand Jarno de deur heeft gewezen en besluiteloze Floris nog steeds geen stap richting Jurre durft te doen.
Wijnand en Tom? Ja.
Ralf? Eeuwige vrijgezel.
Of zou er nog een derde deel volgen met de titel 'In Beeld' ?

Ik krijg opeens zin in een bananenyoghurttoetje. :)

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Uit beeld deel 9

Bericht door cor van dongen » do 19 jul 2012, 18:44

Ja Jablan en Bas,
Moet het nu gaan over wie met wie? Misschien is dat voor een soapserieschrijver wel een belangrijk item. Maar het heeft volgens mij weinig te maken met de essentie van een verhaal. Of denken jullie daar anders over? Graag iets meer inhoudelijke reacties lezers!
Groetjes
Cor

Peter Veltkamp
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 06 nov 2009, 05:09
Vul het getal in: 0
Locatie: Wellington New Zealand
Contacteer:

Re: Uit beeld deel 9

Bericht door Peter Veltkamp » vr 20 jul 2012, 00:32

Hoi Oliver...

Ja, ben ik toch echt weer helemaal eens met Cor. Die relatie tussen Stijn er Jarno, ergens klopt er iets niet mee - ik snap niet hoe dit een afronding kan zijn? Ben ik iets te romantisch in mijn uitkijk mischien? Het voeld nogal onbevredigend aan.

Een leuk deel, maar ik snap nog steeds niet echt welke richting dit verhaal gaat nemen, net als "Voorbeeld" voel ik zo aan. Zal het ook een 'abrupt' einde krijgen, en komt alles tot een conclusie (aardig voorstel Jablan "in Beeld") in een vervolg verhaal?

De introductie van een nieuw persoon... zijn we nog steeds zoekend? Ik ben heel benieuwd Oliver... je houd ons wel 'entertained'!!!!

Groetjes van Peet

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Uit beeld deel 9

Bericht door bas » za 21 jul 2012, 00:48

Ja Cor, de wereld is aan het veranderen. na 15 jaar scouting was in het begin samenwerken en respect nog gewoon, dat was er gewoon. maar op het laatst moesten we het er bijna 'in timmeren'. ja de wereld wordt egoïstisch of zoals jij het zegt ik-gericht. en dat zie je in dit verhaal goed terugkomen. even hele felle korte relaties die ook gewoon weer meteen worden afgeblazen. nog even een hobbeltje om het af te sluiten en dat was het.. ik keur het niet goed maar het is nu eenmaal zo.
en ik denk dat in onze prognoses van wie met wie, ik (in kan niet voor jablan spreken) toch wel de essentie van het verhaal vertellen. Het geeft aan hoe we/ik denken dat het verhaal op basis van de bekende feiten, een vervolg krijgt. Kijk die kippen hou ik liever hun staart hoor. die gebruik ik niet. daar ga je alleen maar van naast je schoenen lopen.
en ja peter. in onze ogen voert romantiek nog de boventoon. maar niet bij iedere situatie dus. een abrupt einde? ik denk het wel. en dan kunnen de kippen op stok....zonder staartveren.

groetjes bas

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Uit beeld deel 9

Bericht door Jablan » za 21 jul 2012, 12:42

Bas, je kunt gewoon voor mij spreken, ben het 99 van de 100 keer wel met je eens. :D

Deze reeks rond Jarno schildert de weg naar een eigen leven, dat is in mijn ogen de essentie van dit verhaal. Als je let op de details, die Oliver erin verwerkt, dan kom je op de prognoses van Bas of mijn persoontje uit.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Uit beeld deel 9

Bericht door Lucky Eye » wo 25 jul 2012, 08:53

Hoi Oliver!
Hoi andere volgers van dit verhaal!

Ik ben weer 'bij'. Heb de afgelopen dagen de nog niet gelezen delen van dit verhaal verwerkt en ja... net als jullie allemaal heel veel vragen.

Hoe het allemaal zal eindigen (wie met wie?) is aan de schrijver. Natuurlijk kunnen we allemaal ideeën hebben maar het zal Oliver niet van zijn einde afbrengen, zo heb ik het idee.

De grote hoeveelheid personen in dit verhaal maakt natuurlijk ook dat de lezers gaan gokken op. Oké, dan ik ook maar een keer. Jurre en Stijn? Nog lang niet over. Jurre doet dan wel heel vormelijk wat hij denkt dat kan, afronden van een relatie en de volgende ochtend snel de kleren aan, maar onderhuids is er veel meer. De echte liefde die in het vorige deel heel mooi naar voren kwam, is volgens mij niet uit te roeien. Natuurlijk blijft Jurre verantwoordelijk. Hij heeft tenslotte iets met Wijnand maar... dat loopt vast en zeker wel een keer stuk. Er komt een moment waarop Jurre gewoon wil dat Wijnand echt deel van zijn leven wordt en daar hoort Ruben ook bij. Ruben die door Wijnand nog steeds ontkend wordt (hier wellicht een overeenkomst met de vader van Jurre). En dat ontkennen, dat pikt Jurre op een gegeven moment niet. Hoe anders is het met Stijn. Die zijn broer wel volledig accepteert.

Oké, al die andere figuren zijn er maar ze spelen voor mij geen hoofdrol. Dus wat ze verder uitspoken, ik weet het niet ;-)

Groeten,
Lucky Eye

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Uit beeld deel 9

Bericht door cor van dongen » wo 25 jul 2012, 10:01

Hallo Lucky Eye,
In wezen ben ik het met je eens, dat er in feite twee hoofdpersonen zijn die echt iets voor elkaar voelen: Stijn en Jarno. Zoals je in de verschillende discussies hebt kunnen lezen wordt het snel wisselen van sekspartners als een teken des tijds (egocentrisch gericht zijn) gezien.
Wel maak je een klein foutje waar je spreekt over Jurre, omdat je volgens mij dan Jarno bedoelt. Dat komt zeker omdat er teveel figuren rondlopen in dit verhaal :lol:
Groetjes
Cor
Laatst gewijzigd door cor van dongen op wo 25 jul 2012, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie