Uit beeld deel 6

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Uit beeld deel 6

Bericht door Oliver » do 07 jun 2012, 06:21

Deel 6 staat online.

Jarno spreek wat dingen af met Stijn, en dat voelt goed.
Floris en Jurre komen een avondje langs. En dat loopt anders dan verwacht...

Lees ze!

Oliver

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Uit beeld deel 6

Bericht door cor van dongen » do 07 jun 2012, 18:17

Hoi Oliver,
Ja mooie verrassing zo vroeg op de dag. Was je eerder opgestaan? :)

Maar de gevoelens bij het lezen van deze aflevering zijn nogal diffuus en verwarrend. En dezelfde vragen, die ik je eerder stelde, komen opnieuw naar voren: waarom die afwijzing van Stijn, waarom mag hij geen contact hebben met Ruben, die dat kennelijk zo fijn vindt, waarom gunt Jarno dit dat joch niet a.h.w. Wat is er nou echt gebeurd in die afgelopen 1 1/2 jaar dat het allemaal zo ontzettend dramatisch en moeilijk maakt? In de parktijd zag je nog een Jarno, die ergens voor ging, al was het maar de bij de verliefdheid horende lekkere seks. En nu een jongen die zijn broer een paar leuke momenten misgunt... Die vraagtekens zullen toch binnen niet al te lange tijd om een antwoord vragen, anders wordt de spanning in het verhaal misschien toch wat te lang uitgerekt met het gevaar dat saaiheid toeslaat???? :?:

Voor de eerste keer een wat warmere scène met Wijnand, alhoewel......de passie slaat er niet echt uit.... Lekker klaarkomen, maar is dat nou de relatie waar hij echt voor gaat?

Misschien is de figuur van Floris nog wel het meest interessant: een jongen die worstelt met zijn gevoelens en niet weet of hij moet kiezen tussen jongen of meisje......
Of wordt hij de hoofdfiguur voor een ander verhaal? :idea:

Lieve groetjes
Cor
Laatst gewijzigd door cor van dongen op vr 08 jun 2012, 20:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Uit beeld deel 6

Bericht door Oliver » do 07 jun 2012, 22:55

Altijd fijn die Cor, die meteen het laatste hoofstuk wil weten... :D
Goede vragen, waar allemaal een antwoord op komt.

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Uit beeld deel 6

Bericht door Jablan » vr 08 jun 2012, 10:48

waarom die afwijzing van Stijn
Jarno: 'Echt, dat trek ik niet' ;)

waarom mag hij geen contact hebben met Ruben, die dat kennelijk zo fijn vindt
Jarno: 'Niet op deze manier. Had me dan gebeld of zoiets, weet ik veel. Maar niet stiekem achter mijn rug om.' ;)

Wat is er nou echt gebeurd in die afgelopen 1 1/2 jaar dat het allemaal zo ontzettend dramatisch en moeilijk maakt?
Zie deel 2. Stijn heeft Jarno wel opgevangen toen Jarno het 'moeilijk' had, maar Jarno mag er niet voor Stijn zijn. Stijn is Uit Beeld zonder dat Jarno met hem heeft kunnen afsluiten. Hartzeer. ;) De vraag na deze aflevering: Zal Lisanne Jarno en Stijn onder druk zetten om echt te praten?

anders wordt de spanning in het verhaal misschien toch wat te lang uitgerekt met het gevaar dat saaiheid toeslaat???? :?:
Saai is het zeker niet, daarvoor volgt alles elkaar te snel op. In het verhaal is het zo onderhand oktober-november.

Voor de eerste keer een wat warmere scène met Wijnand [...] maar is dat nou de relatie waar hij echt voor gaat?
De warme scène is naar mijn idee hier wel op zijn plaats. Na een paar dagen langs elkaar heen leven, hebben Wijnand en Jarno dit nodig om hun emoties te ordenen en de onderlinge band te verstevigen.

Misschien is de figuur van Floris nog wel het meest interessant
Langzaam aan...

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Uit beeld deel 6

Bericht door cor van dongen » vr 08 jun 2012, 20:33

Goh Jablan, wie is nou de schrijver?
En geven deze "explicaties" echt antwoord op de gestelde vragen? Ik betwijfel het, want de schrijver zelf zegt dat die antwoorden nog komen, toch? :lol:
Hartelijke groetjes,
Cor

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Uit beeld deel 6

Bericht door Oliver » zo 10 jun 2012, 02:47

Op zich lagen de antwoorden die hij geeft voor de hand, die dingen staan gewoon in het verhaal.
Wat jij volgens mij wou weten is de vervolgvraag: "hoe loopt dat af".

En daar moet je gewoon geduldig op wachten. ;)

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Uit beeld deel 6

Bericht door cor van dongen » zo 10 jun 2012, 12:53

Nee hoor Oliver, ik vroeg me helemaal niet hoe het verhaal precies afloopt Ik vraag me gewoon af wat het hoogst merkwaardige gedrag van Jarno op dit ogenblik zou kunnen verklaren, en dat moet volgens mij iets zijn dat in die 1 1/2 jaar gebeurd is. De antwoorden van Jablan zijn inderdaad geen echte antwoorden, want ze verklaren niets van de houding van Jarno (en Stijn) op dit ogenblik. Maar ik hoop binnen niet al te lange tijd hierover enige helderheid te krijgen.
Voor de duidelijkheid: mijn vragen hebben veel meer te maken met het verleden dan met de toekomst, al zal de toekomst natuurlijk wel mede door het verleden bepaald worden......
Groetjes ;)
Cor

PS. benieuwd trouwens wat andere lezers hiervan vinden.

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Uit beeld deel 6

Bericht door Jablan » ma 11 jun 2012, 17:45

Hallo Cor,

Je was/bent op zoek naar verklaringen voor het gedrag van de personages. Oliver geeft aan dat die er nog aankomen; ik heb aan de hand van Oliver's verhaal aangegeven in welke richting je de verklaringen kunt vinden/verwachten/zoeken.

Eigenlijk is jouw reactie geweldig: je leest en je hebt nog vragen. Dat is een teken dat het verhaal goed in elkaar zit, dat de hoofdpersonen je voor een raadsel stellen en ze iedere keer tussen je vingers door glippen omdat Oliver net een andere richting inslaat dan jij verwacht.

Lookatme
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 18:31

Re: Uit beeld deel 6

Bericht door Lookatme » di 12 jun 2012, 00:03

Zeg Cor, ik zie niet waarom Jarno's reactie zo vreemd is? Stijn heeft zich voor hem afgesloten, hem afgestoten, pijn gedaan en nu komt hij terug in zijn leven via één van de personen die hem het meest dierbaar is, Ruben. Hoe heeft Stijn het lef om Jarno's leven opnieuw binnen te dringen terwijl hij Jarno eerst zo heeft behandeld. Daarnaast voelt het voor Jarno blijkbaar ook enigszins alsof Ruben, iemand die een beetje van Jarno is, zijn broer, zijn vriend, van hem wordt afgenomen. Een soort van concurrentie om Ruben's aandacht? Hoe kan Ruben degene die hem zoveel pijn heeft gedaan zo lief vinden. En waarom is hij wel lief voor Ruben en niet voor Jarno? Dus Stijn voelt nu eerder als de vijand. Iemand die stiekem Ruben van hem afneemt, degene waar hij altijd naar terug kan om te ontspannen en mee samen te zijn. Jarno wil geen contact meer met Stijn, en ook niet via Ruben. Ruben is van hem, en niet van Stijn, de geest uit het verleden die meer pijn dan goeds brengt. Het is afgelopen, klaar, misschien is hij bang weer iets voor Stijn te gaan voelen? Hij wil het hoe dan ook niet en bant Stijn dan ook zoveel mogelijk uit zijn leven. Wijnand is toch degene waar hij gelukkig mee is?

Persoonlijk heb ik het karakter van Stijn ook nooit echt gemogen, ik kon me tijdens het lezen van 'Voorbeeld' al veel meer vinden in de 'lieve' Wijnand. Ik was dan ook blij verrast dat Oliver in het vervolgverhaal Jarno richting Wijnand stuurde i.p.v. Stijn. Ik moet nu wel toegeven dat Wijnand wat saai's en huiselijken begint te hebben. Niet dat dat verkeerd is, maar hij is weinig spannend. Ik vind Jurre momenteel interessanter, als ik mezelf in het verhaal plaats vanuit Jarno's oogpunt. Want ja, dat is verhalend gezien het spannends... Jurre & Jarno (double J) :P Misschien niet de beste keuze voor Jarno en een verdrietige Wijnand zou ik ook erg vinden... Maar ik draaf te veel door wat dat betreft ;-)

Wat betreft Floris, ik heb inderdaad het idee dat Floris een hele andere reden heeft om toch steeds een draai te maken wanneer het op Jurre aankomt. Kreeg hij op het toilet een telefoontje? Moest hij opeens naar huis? Moest hij ergens anders heen? Is er een gevaar om een relatie met Jurre aan te gaan? Heeft hij stiekem een vriendin? Een vriend? Of weet hij het gewoon niet en wil hij gewoon niet weten wat hij voelt? - of hij heeft gewoon een SOA :P

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Uit beeld deel 6

Bericht door cor van dongen » di 12 jun 2012, 00:25

Hoi lookatme,
Ik vind dat je heel mooi en gevoelvol verwoord hoe je aangeeft, dat Jarno Stijn niet meer wilt zien, maar een ding vergeet je: de reden waarom. Je gaat ervan uit dat Stijn hem pijn heeft gedaan etc etc. maar je weet - net zomin als ik - waarom, of wat er echt is gebeurd. En waarom hij Ruben een beetje liefde misgunt maak je niet echt duidelijk.
Wijnand lijkt zeker wel een aardig joch, maar ik ben bang dat hij toch gewoon saai blijkt te zijn.
Jurre is inderdaad een apart figuur die mogelijk de hele zaak op zijn kop kan zetten....................maar weet je, hoewel ik niet zo'n voorspeller ben, denk ik toch dat Jarno en Stijn bij elkaar horen. Maar wie weet.
Floris maakt het wel interessant, maar of Jurre hem zal hebben of een ander.......... ;) .
Groetjes,
Cor

Plaats reactie