Uit beeld deel 4

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Uit beeld deel 4

Bericht door Oliver » do 10 mei 2012, 19:01

Deel 4 van Uit beeld staat online.

Jarno laat Jurre logeren en lucht zijn hart een beetje. Maar er gebeurt meer.

Lees ze!

Oliver

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Uit beeld deel 4

Bericht door Raymonm » do 10 mei 2012, 20:10

En daar zijn de onverwachte personen waar ik het over had!

I:k vraag me verder af hoe Jurre in het verhaal gaat passen, alsmede stijn. Die komt niet zomaar terug lijkt me!
Uitkijkend naar het volgende deel!

Gr,
Ray

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Uit beeld deel 4

Bericht door cor van dongen » do 10 mei 2012, 22:09

Hoi Oliver,
Wie had het in een van de vorige commentaren over verpleger Stijn? Het lijkt wel iemand met waarzeggerscapaciteiten of eentje met voorkennis. Maar het wordt wel interessant, en zelf spannend. Dus eigenlijk wordt het wel tijd voor een weekeditie, of dagbladfeuilleton...
Lieve groetjes,
Cor

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Uit beeld deel 4

Bericht door Oliver » vr 11 mei 2012, 05:35

Ha ha ha, ik kneep mijn tenen bij elkaar toen ik die voorspelling van Jablan las...
"Die komt wel heel dicht in de buurt," dacht ik nog.
Niet helemaal trouwens, maar dat zijn details. ;)

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Uit beeld deel 4

Bericht door bas » za 12 mei 2012, 00:38

en ja hoor we zitten in noord-Frankrijk en net voor Parijs stoppen we.... we moeten nog even geduld hebben voor het spektakel in de molin rouge gaat beginnen.
maar de oliveradar heeft deze keer goed gewerkt..voorkennis? ik zou bijna zeggen : waar wil je zelf dat het verhaal zich naar toe beweegt. en ja jablan heeft het goed geradart!!!!
maar waar gaan we heen?
jaja jurre wil wel..maar ja met wie? met jarno? nee hoor dat ligt voor de hand
met floris? verlopen race. weet niet wat hij wil
met wijnand?? oei dat wordt toch wel interessant
want ja wie vind de verpleger nu niet leuk???
en ja de studie... ja die hoort er nog even bij...
mijn antennes zeggen dat stijn nog wel een belangrijke rol gaat spelen, maar toch het niet gaat worden...
en jarno en jurre worden betrapt...oei oei oei....
ruzie alover... maar ja das voor een deel later hoor
we gaan afwachten....

groetjes bas

PS1 heje hans, had ik net een commentaar op je schrijven gemaakt, haal je het weg!!!!
PS2 heje oliver ben je om te kopen???

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Uit beeld deel 4

Bericht door cor van dongen » zo 13 mei 2012, 12:22

Hoi Bas,
Ja het wordt interessant, maar de relatie, die je lijkt te leggen tussenWijnand en de verleger snap ik even niet.
Ook ik was reeds bezig met een humoristische en pittige reactie op de bijdrage van Hans, maar miste die -net als jij- toen ik tot plaatsing wilde overgaan. Jammer, want het leek me nu juist leuk om enige reuring te verwekken :D
Dat Jablan bijna midden in de roos heeft geschoten met zijn voorspelling, vind ik wel een compliment waard. Waarschijnlijk zal zijn ervaring in het schrijven binnen een driemanschap daarbij een rol spelen.
Laten we vooral doorgaan met het gebruik van onze fantasie en dus bllijven reageren, want dat maakt ook het lezen van Olivers verhaal nog leuker dan het al was.
Groetjes,
Cor

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Uit beeld deel 4

Bericht door Jablan » zo 13 mei 2012, 20:52

Heren, jullie geven mij teveel eer ... Met Cor, Bas en ik zijn we net drie kinderen op een hekje die toekijken hoe de schaapsherder Oliver de kudde door het gras dirigeert. :)
Hoe dan ook, ik had over Stijn simpelweg een losse gedachte opgeschreven, die ik nu wil uitbreiden: Stijn loopt op de afdeling van Ruben rond omdat hij een taakstraf heeft of in het kader van een alcoholafkicktherapie.

Eerlijkheidshalve wil ik melden dat deze twee verhalen rond Jarno mij goed bevallen. Elk personage heeft goede en slechte kanten die aardig tot uitdrukking komen. Floris, Jarno, Wijnand, Ralf, Jurre: de wereld verkleurt naar avondroze voordat de nacht aanbreekt. Al met al een mooie beschrijving van de soms moeizame weg van iedereen om een eigen weg in het leven te vinden.

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Uit beeld deel 4

Bericht door Hans Bernard » zo 13 mei 2012, 23:04

Ha Bas en Cor,

Mijn commentaar op jullie bijdrage nav. "Uit beeld", dl.3

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik de volgende dag nogal schrok van mijn commentaar, dat een behoorlijk scherpe ondertoon had.
Een weer niet tot tien tellend, haalde ik het meteen weg zoals ik dat ook gedaan had met de gewraakte reactie.

Een belangrijke reden was ook dat ik bij "Olivers verhalen" altijd een mooi platform heb gehad om mijn verhalen kwijt te kunnen. Nu ik niet meer hier publiceer
zou mijn commentaar het laatste schrijven van mij zijn hier op deze site en dat wilde ik niet.

Zoals jullie merken volg ik wel de discussies, die jammer genoeg steeds meer gaan lijken op horoscopische voorspellingen. En omdat ik met voorkennis niet
onbevooroordeeld aan de discussie kan deelnemen (omdat ik een proeflezer ben) zal ik me ook niet meer in jullie schrijven mengen.

Een hartelijke groet van Hans Bernard ( ook wel synoniem voor Torenvalk)

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Uit beeld deel 4

Bericht door cor van dongen » do 17 mei 2012, 18:03

Hoi Hans,
Toch jammer, want ik had me juist gereed gemaakt om een spits commentaar te leveren, toen je je reactie weghaalde.En waarom zouden we niet wat reuring en gezellige babbels op dit forum kunnen hebben? Dat je als proeflezer geen bijdrage zou mogen leveren op het forum is volgens mij onjuist, wanneer je tenminste niet vooruitloopt op informatie waarover jij wel en de andere lezers niet beschikken. Maar waarom zou je de fantasie, waarover jij als schrijver juist in hoge mate beschikt, niet mogen tonen? Dat maakt het voor ons allemaal nog interessanter lijkt me. En ik weet zeker, dat Oliver in zijn vuistje zit te lachen als we daarmee aan de haal gaan.
Lieve groetjes
Cor

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Uit beeld deel 4

Bericht door bas » zo 20 mei 2012, 01:40

heje allemaal

@jablan je zei al eerder dat iedereen kan schrijven. nou ja oliver bestreed dat een beetje. hij kent me een heel klein beetje. maar nu weet ik het zeker. ik heb wel in me hoofd zitten en zou het graag willen verwoorden zoals jij het verwoord! bijna.. nee niet bijna..helemaal dichterlijk. ik denk het en jij schrijft het op. proza-achtig zeg. en nee jij ben niet dat kindje op het hek. jij bent de hond die alles bij elkaar drijft. @jablan blijf je commentaar geven.

en dan @hans, een torenvalk die alles van bovenaf overziet..en ja hij heeft scherpe klauwen die hij af en toe gebruikt..en dan cor en mij een beetje op een houtje laten bijten. je weet toch wel dat ik (en cor ook) geen enkele discussie uit de weg gaan!!! @hans meng je gewoon weer in deze discussies en laat je scherpe blik gaan over de commentaren. ik weet zeker dat jij als proeflezer echt niet zal 'verklappen'. ik denk dat je gewoon af en toe niets moet zeggen. laat ons je scherpe commentaren beoordelen!!!!

groetjes bas

Plaats reactie