Voorbeeld deel 15

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Voorbeeld deel 15

Bericht door Oliver » do 26 jan 2012, 20:06

Deel 15 staat online.

Kan Jarno het uitleggen? Gaat het dan toch goedkomen?

Lees ze!

Oliver

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Voorbeeld deel 15

Bericht door cor van dongen » do 26 jan 2012, 21:01

Hoi Oliver,
Heel mooie aflevering. Gevoelvol en spannend.
Maar ja hoe reageert Jarno hierop? Als je hebt gezegd, dat je van Jorick komt midden in de nacht en ze weten dat je nog een uur hebt doorgebracht in de schuur met een onbekende jongen. Dan wordt iedere leugen extra een moeras waarin je verdrinkt....... Zit er nog iets anders op dan de waarheid vertellen, en hen voor de keuze stellen: acceptatie of vertrekken? Na de vorige ervaring zal dat de zaken behoorlijk op de spits drijven, denk ik.
Maar het was weer genieten hoor.
Lieve groet, :D
Cor

Kevin
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 23:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Aalter (België)
Contacteer:

Re: Voorbeeld deel 15

Bericht door Kevin » vr 27 jan 2012, 00:13

ik ben het volledig eens met Cor :p

prachtig deel terug !
Wij zijn ook maar gewone jongens, die dan toevallig op andere jongens verliefd worden

Ernie070
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 27 jan 2012, 01:25
Vul het getal in: 123
Locatie: Den Haag

Re: Voorbeeld deel 15

Bericht door Ernie070 » vr 27 jan 2012, 01:29

Ben altijd zeer benieuwd naar het volgende deel en het duurt me eigenlijk te lang voordat het komt.
Vind het een goed verhaal en ik hoop dat je er nog lang mee doorgaat.

Gr. Ernie070

morning
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 27 jan 2012, 01:30
Vul het getal in: 123

Re: Voorbeeld deel 15

Bericht door morning » vr 27 jan 2012, 01:49

Ik sluit mij geheel aan bij bovenstaande reacties. Dit
is weer een prachtig deel. Elk deel lees ik weer met veel plezier. Na elk deel is
weer balen dat ik weer moet wachten totdat het
volgende deel online staat.

Ik ben echt benieuwd wat Jarno zal antwoorden
en hoe zijn vader hierop reageerde, zou hij weer
huisarrest krijgen? We zullen het moeten afwachten.

Groeten,

Morning

Jowima
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 00:48

Re: Voorbeeld deel 15

Bericht door Jowima » vr 27 jan 2012, 16:26

Geweldig verhaal !!
De vader van Stijn gaat naar het afkickcentrum, Jarno kan dus lekker bij Stijn logeren.
We zullen zien...........

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Voorbeeld deel 15

Bericht door Raymonm » za 28 jan 2012, 19:46

Hoi,

Natuurlijk komt nu de persoon die het allemaal anders ziet :D

Waarom moet het problemen opleveren? Wie heeft gezegd dat Jarno ALLEEN bij Jorick was, en dat er GEEN anderen waren? Is er niet net een nieuw schooljaar begonnen? Kunnen er geen nieuwe leerlingen zijn die nu beginnen omdat ze net verhuisd zijn?

We moeten wel in de gaten houden dat Jarno en Stijn uit hele verschillende mileu's komen. Ze wonen echt niet bij elkaar in de buurt, dat blijkt uit niets. Het is heel makkelijk voor Jarno om hier een goede draai aan te geven. Wie heeft er na een avondje uit nooit binnen bij elkaar staan te praten? Natuurlijk zijn we wel afhankelijk van het vervolg van de schrijver, maar we moeten ook niet direct spoken zien als die er nog niet zijn.

Genoeg stof tot nadenken lijkt me zo! Als er commentaar is, ik lees het vanzelf van hoor (Cor!)

Groeten,
Ray

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Voorbeeld deel 15

Bericht door cor van dongen » za 28 jan 2012, 20:10

Hoi Ray,
Nou ik moet zeggen dat ik aan een boel alternatieven, die jij opsomt, niet had gedacht. Je hebt een cretatieve geest. Misschien moet je zelf ook eens een verhaal schrijven. Ik zat een beetje vast in de logisca van het verhaal, maar wie weet krijg je wel gelijk, al zou ik het toch een beetje een wat slap excuus van Jarno vinden, om zijn kennelijk belangrijke relatie met Stijn te gaan verloochenen voor een schoolvriend, die toevallig bij Jorick was.....Ben benieuwd wie er gelijk krijgt. ;)
Groetjes
Cor

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Voorbeeld deel 15

Bericht door Raymonm » za 28 jan 2012, 23:13

Hoi Cor,

Jij noemt het gelijk Stijn verloochenen, maar dat is afhankelijk van hoe je hun relatie bestempeld.

Door er nu niet (helemaal) eerlijk over te zijn heeft Jarno wel de mogelijkheid om Stijn wellicht veiligheid te bieden. Het is makkelijker een klasgenoot te logeren te hebben dan een relatie vriend.
Kun je dan spreken van verloochenen?

Stijn is beter af bij Jarno thuis, daar heerst in ieder geval meer rust dan hem zelf. Ruyst moet je dan zien als stabiel. Er is in ieder gval geen sprake van mishandeling. Afkeuring wel, maar daar kun je lang omheen lullen.

Daar wellicht al aan gedacht?

@ Schrijver, wat vind je van de discussie, meng je er eens in!!

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Voorbeeld deel 15

Bericht door Oliver » zo 29 jan 2012, 11:55

Waar jullie het nu over hebben is de vraag of een leugen om bestwil kan in dit geval, of dat Jarno gewoon de confrontatie op moet zoeken met zijn vader, om 'eerlijk' naar zijn eigen relatie te zijn.

Leuke kwestie die jullie hier neerleggen, Heren. ;)

Ik zou het zelf niet zo snel weten, wat ik zou doen. Ik weet wel wat Jarno gaat doen, maar daar wil ik het gek genoeg niet over hebben hier, met deel 16 in aantocht... :lol:
Het is afwegen denk ik. Als je het eruit gooit dat weet je wat de gevolgen zijn. Pa gaat dit nooit goedkeuren, dus meenemen naar huis is dan geen optie meer. Dan moet alles buiten de deur, zeker omdat de vader van je vriendje een probleem heeft. Aan de andere kant, moet je niet eerst door een diep dal om bij de top te komen, om er maar eens een cliché in te gooien? Oftewel: misschien openen de ogen bij Pa wel na een tijd, als hij ziet dat het Jarno ernst is. Je blijft eerlijk naar jezelf en naar je vriend toe, in het ene geval. En is thuis verzwijgen wel verraad naar je vriend toe (verloochenen) als je samen de situatie kent en daar naar handelt?

Wat zouden jullie doen?

Plaats reactie