Luc & Luc 10 jaar later

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lookatme
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 18:31

Luc & Luc 10 jaar later

Bericht door Lookatme » wo 28 jan 2009, 18:36

Ik heb alleen 'De Derde Wereld' en Luc/Luc 10 jaar later gelezen en moet zeggen dat is ze allebei heel erg leuk vond om te lezen. Luc was denk ik toch wel het mooiste... soms moest ik gewoon verder lezen omdat me anders k*t voelde wanneer een deel even iets minder goed afsloot. Bij Luc 10 jaar later moest ik bijvoorbeeld gelijk door de eerste vier delen heen lezen zonder in een diepe depressie te raken :lol:

Oké, zo dramatisch was het misschien nou ook weer niet (maar toch wel bijna :P )... maar heb die verhalen nu gelezen, echt geweldig... m'n gevoel word er de rest van de dag door beïnvloed haha, voel ik me opeens ook verliefd... hmmm, beetje vreemd misschien. Nou ja, mooie verhalen! Ga zo door :D

(EDIT: heb je er toch zo maar weer een hardcore fan bij, :lol: )

EDIT 2: Had op de site trouwens ook zomaar al een berichtje gestuurd... van Pieter ;)

Lookatme
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 18:31

Re: Luc & Luc 10 jaar later

Bericht door Lookatme » do 29 jan 2009, 15:42

Heb net Terence gelezen... vond het in het begin wel een beetje schokkend, hehe... maar een erg mooi verhaal :P Ik dacht dat ik Luc 10 jaar later het laatste van ze had gelezen, maar gelukkig ging dit nog verder ;) Maareh, zijn er, of komen er nog meer verhalen over Maarten en Luc, etc? Of was dit het afsluitende stuk?

Nou ja, alsnog... super mooie verhalen XD Steeds als ik een verhaal gelezen heb, krijg je zo'n leeg gevoel lol... weer afgelopen.. kun je ze niet verder meer volgen :lol:

RobinSchutte
Berichten: 2
Lid geworden op: do 17 mar 2011, 22:45
Vul het getal in: 0
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Luc & Luc 10 jaar later

Bericht door RobinSchutte » zo 27 jan 2013, 14:51

Het zou een leuk idee zijn dat een of andere filmmaker deze 3 delen gaat verfilmen

Jason
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 18:48
Vul het getal in: 123

Re: Luc & Luc 10 jaar later

Bericht door Jason » wo 03 apr 2013, 19:00

Ik zie dat het wat oude berichten zijn waar ik op reageer, maar het klopt precies bij m'n gevoel. Sinds een paar weken heb ik de verhalen van Oliver 'ontdekt'. Ik ben helemaal niet zo'n boekenwurm, maar vond het tijd worden voor een goed homoboek om bij weg te kunnen zwijmelen en zocht daarom naar "homoverhalen" op Google. Als snel kwam ik hier terecht en heb ik Luc, Luc 10 jaar later en Terence op m'n Kindle gezet. Binnen een paar dagen waren ze uit, terwijl ik normaal weken doe over een niet al te dik boek. Precies zoals Lookatme schreef, moest ik doorlezen als er een hoofdstuk wat minder vrolijk was.. het werd al snel een verslaving :) De verhalen hebben me dagenlang bezig gehouden en nog! Inderdaad ook weer een soort van verliefd gevoel.. heerlijk..! Ik denk dat mijn vriendje dat ook wel aan me merkt :)

In ieder geval heel erg bedankt Oliver! Ik ga je andere verhalen ook zeker lezen. Je hebt er genoeg zo te zien! Ben nu met De derde wereld bezig.

caprys
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 04 jun 2017, 03:19
Vul het getal in: 123

Re: Luc & Luc 10 jaar later

Bericht door caprys » wo 07 jun 2017, 00:56

Ik heb twee hoofdstukken van Luc gelezen. Ik ben er tot nu toe nog niet fan van. Ik hou er niet zo van als alles enkel positief verloopt in een verhaal, maar dat is puur persoonlijke smaak. Het is nog wat vroeg om over het hele verhaal te oordelen. Vooral de meer seksuele scenes vind ik heel goed geschreven. Het is heel gedetailleerd zonder ordinair te zijn. Je voelt de spanning echt opbouwen en het word ook regelmatig afgeremd. Dat maakt het interessanter.

Over het algemeen leest het verhaal heel vlot en ik ben zeker wel nieuwsgierig wat er verder gaat gebeuren.

Er zijn twee zinnen in het verhaal die me zijn opgevallen en waar ik toch een opmerking over wil maken:

-Ik vind de opbouw van deze zin nogal raar klinken:
‘Hee, Lau,’ zei Luc toen hij naast me stond, en sloeg met zijn hand op rug. Zachtjes. (blz 28)

-Ik denk dat in deze zin die laatste 'je' een 'me' had moeten zijn:
‘Ik had dat nou nooit achter je gezocht, Lau,’ zei Maarten. ‘Als jij er gelukkig mee bent sta ik achter je. Zolang je verder maar van je afblijft.’ (blz 70)

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Luc & Luc 10 jaar later

Bericht door Oliver » wo 07 jun 2017, 19:33

Hey!

Ja, mijn eerste vervolgverhaal......
Er staan wel meer foutjes in. Ook qua opbouw. Als ik het nu terug lees krommen mijn tenen af en toe. Zou ik nu anders doen, zonder iets te veranderen aan de verhaallijn zelf. Ik ga er niets aan veranderen, ik haat geremasterde verhalen en films. ;)

Wat spanning betreft, ik weet natuurlijk niet hoe drastisch je het wil hebben; die komt nog. Over het algemeen blijft het wel een feel good verhaal. "10 jaar later" gaat misschien wat meer de diepte in.

Lees vooral verder.... :D

caprys
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 04 jun 2017, 03:19
Vul het getal in: 123

Re: Luc & Luc 10 jaar later

Bericht door caprys » wo 07 jun 2017, 20:23

Oliver schreef:Hey!

Ja, mijn eerste vervolgverhaal....
Er staan wel meer foutjes in. Ook qua opbouw. Als ik het nu terug lees krommen mijn tenen af en toe. Zou ik nu anders doen, zonder iets te veranderen aan de verhaallijn zelf. Ik ga er niets aan veranderen, ik haat geremasterde verhalen en films. ;)

Wat spanning betreft, ik weet natuurlijk niet hoe drastisch je het wil hebben; die komt nog. Over het algemeen blijft het wel een feel good verhaal. "10 jaar later" gaat misschien wat meer de diepte in.

Lees vooral verder.... :D
Ik denk dat iedere schrijver wel eens tenenkrommend terugkijkt naar oude verhalen. Dan zie je plots overduidelijk de fouten die je totaal niet zijn opgevallen wanneer je het aan het schrijven bent.

Qua drastisch zijn zou ik zeggen dat Zwart meer mijn ding is. Dat is het eerste verhaal dat ik heb gelezen en ik was er helemaal weg van. Dat is echt puur persoonlijke voorkeur. Er zullen er ook wel zijn die liever een feel good verhaal lezen. Je kan niet iedereen tevreden stellen, maar dat maakt de verhalen zeker niet slecht :) .

Michel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 27 apr 2021, 17:24
Vul het getal in: 123

Re: Luc & Luc 10 jaar later

Bericht door Michel » wo 28 apr 2021, 12:38

Het is nu 8 maanden geleden dat mijn vriend onverwachts overleed binnen 3 uur. We waren 27 jaar samen en tot het laatste moment nog even gek op elkaar. Vorige week ontdekte ik deze site en begon met lezen. Wat heb ik genoten van Luc en Lau. Zo herkenbaar en ook de humor. Heb sommige delen echt met tranen in de ogen gelezen. Zo mooi en zo fijn om de verliefdheid weer te voelen. Ook het wegvluchten van Luc en twijfelen want het gaat te goed was zo mooi geschreven. Ben er dagen daarna nog mee bezig in m'n hoofd.
Ben nu bezig Terence te lezen. Fijn dat ze hier nog in voorkomen. Graag zou ik het in boekvorm willen hebben voor in de boekenkast maar weet niet of dat bestaat. Is er een ISBN nr van? Luc en Lau hebben me intens geraakt en doet me zo ontzettend goed. Blijf positief en er komen altijd weer mooie nieuwe dingen op je pad. De zon zal weer gaan schijnen. Bedankt Oliver.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Luc & Luc 10 jaar later

Bericht door Oliver » vr 30 apr 2021, 21:54

Hey Michel,

Ik hoop dat het ook een beetje troost heeft kunnen geven, zeker na zo'n zware tijd.

De verhalen zijn niet in boekvorm te verkrijgen, dus er is een geen ISBN nummer.
Ze zijn allemaal wel als e-reader formaat te downloaden.
http://spoorfoto.be/Host/Oliver/start.php

Fijne service van een van de vaste bezoekers hier waar ik nog steeds blij en dankbaar voor ben.
Verdere details vind je hier op het forum: viewforum.php?f=25

Groet!
Oliver

Michel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 27 apr 2021, 17:24
Vul het getal in: 123

Re: Luc & Luc 10 jaar later

Bericht door Michel » zo 02 mei 2021, 16:37

Hoi Oliver,

Dank voor je reactie en tips.
Ja het geeft zeker troost en kan er na het lezen weer even tegen.
Erg blij dat ik deze site gevonden heb.

Michel

Plaats reactie