"Aanvullen"

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: "Aanvullen"

Bericht door Wimmie » za 12 mar 2022, 15:23

‘Jij bent mijn vriendje,’ fluisterde hij.
Ik glimlachte, kuste hem.
‘En wat ben jij dan?’
Hij glimlachte. Kuste me weer. Ik glimlachte, wreef met mijn voet langs zijn been. Ik kreeg nog een kus.
‘Ik? Ik ben jouw vriendje, als jij dat wil.’
Ik merk steeds meer dat het verhaal je naar binnen zuigt! Toen ik deze zinnen las was ik gewoon ontroerd. Eindelijk, eindelijk gebeurt waar ze volgens mij allebei naar verlangen. En wat ik ze alle twee zo van harte gun.
Ik blijf het ontzettend knap vinden een zo lastig thema, ook zo onbekend, zo goed neer te zetten dat je er zo in mee gaat dat het je soms gewoon ontroert.
En hoe nu verder? Hoe gaan ze het vriendje zijn invullen? Wat krijgen we nog mee van wat er met Joep gaat gebeuren en wat dat met Levy doet? Wat gaat deel 16 ons brengen? Oliver: bedankt voor het mooie deel 15!

Bingo
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 23:32

Re: "Aanvullen"

Bericht door Bingo » za 12 mar 2022, 17:50

Ik kan me alleen maar bij de voorgangers aansluiten, bij de laatste zinnen kreeg ik een brok in mijn keel en dacht "eindelijk gaan ze toch een relatie met elkaar aan". Nu maar hopen dat Levy zich kan beheersen en niet te snel van stapel loopt, ik hoop dat alles goed blijft gaan. Wat die David aangaat weet ik het ook niet, hopelijk heeft hij Joep en Levy niet gezien in de bioscoop. Als ik Mo was dan had ik tegen Martin gezegd "of David gaat eruit of ik ben weg, er zijn genoeg supermarkten in de beurt die vakkenvullers zoeken maar het liefste blijf ik natuurlijk hier, maar dan wel zonder die David".

In ieder geval bedank ik me voor dit prachtig deel Oliver en kijk ik uit naar het vervolg.

Groetjes van Jean

Ik ben zoals ik ben en dat is goed zo!

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: "Aanvullen"

Bericht door Lucky Eye » ma 14 mar 2022, 12:55

Zo lief, zo mooi, zo romantisch ...

Even was ik helemaal ontroerd.

Een goed teken voor de schrijver, want dat betekent dat dat wat hij schrijft binnenkomt bij mij als lezer en ... alle andere lezers waarschijnlijk ook. Compliment, Oliver!

Melle is uit beeld. Levy was daarover in het vorige hoofdstuk al duidelijk. Het voelde niet meer goed met hem. Levy was verliefd op Joep.

En ... nu afwachten wat er staat te gebeuren. Alles rozengeur en maneschijn ... maar ...

Groeten,
Lucky Eye

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: "Aanvullen"

Bericht door Oliver » za 19 mar 2022, 01:29

Deel 16 staat online!

Blij. Vrolijk. Stappen vooruit.
Voor Joep soms iets te snel...

Lees ze!
Oliver

Directe link naar deel 16: https://oliversverhalen.nl/aanvullen-deel-16/

Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: "Aanvullen"

Bericht door Wimmie » za 19 mar 2022, 09:27

Weer iemand die het weet van Joep. Schrikken, maar Levy is er voor hem. En Mo accepteert het. Zo wordt een negatieve ervaring toch nog iets positiefs. Ik zie hetzelfde tussen Joep en Levy: hij durft steeds meer en omdat Levy is wie hij is zijn dat ook positieve ervaringen. Ik ben benieuwd of Joep een volgende stap durft te zetten: als ze naar de film zijn zelf Adam vertellen hoe het zit. Dat zou een superoverwinning zijn! En Adam als goede vriend van Levy heeft Levy ook geaccepteerd. Afwachten, een week lang. En verder vraag ik me af: wat heb je nog meer voor ons in petto, Oliver? Ook nu weer: bedankt!

Bingo
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 23:32

Re: "Aanvullen"

Bericht door Bingo » za 19 mar 2022, 17:53

Ook ik ben trots op die twee, steeds een stapje verder gaan. Maar of het ook een goed idee zal zijn om Adam meteen in te lichten, volgens mij kunnen ze daar beter even mee wachten. Nu Mo het weet moet het volgens mij eerst even wat rustiger worden, niet dat ik Adam niet vertrouw of zo. Maar goed wij wachten gewoon af, eigenlijk vliegen de weken ook zo om!

Maar mijn dank voor dit deel Oliver groetjes Jean


Ik ben zoals ik ben en dat is goed zo!

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: "Aanvullen"

Bericht door Sjack013 » zo 20 mar 2022, 10:37

Weer een geruststellende ontwikkeling. Alleen ik heb een bedenking, Oliver.
Als Mo de afkorting van Mohammed is, verbaast het me. Travestie wordt enigszins getolereerd, maar Transseksualiteit is echt not done binnen de Islam. Natuurlijk kan het zo zijn dat Mo behoorlijk verwesters is. Maar toch.
Natuurlijk kijk ik uit naar de reactie van Adam. Blijft hij mijn oogappel of valt hij door de mand? Spannend.
Oliver, ontzettend bedankt voor dit deel,

Sjack

Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: "Aanvullen"

Bericht door Wimmie » zo 20 mar 2022, 22:45

Sjack013, ik begrijp je opmerking. Heb even gegoogled:
"Mo is een Hebreeuwse naam voor jongens en meisjes. De betekenis is `redder, helder`
De naam Mo wordt het vaakst gegeven aan Schotse jongens. (2 keer vaker dan aan Nederlandse jongens.)
In England and Wales wordt het (vrijwel) alleen aan jongens gegeven."
(https://www.babybytes.nl/namen/jongens/ ... et,vrijwel)%20alleen%20aan%20jongens%20gegeven )
Als dat zou kloppen.........

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: "Aanvullen"

Bericht door Oliver » ma 21 mar 2022, 01:44

Ha ha ha ha, leuk hoe jullie dat uitpluizen.
Ik had Mo inderdaad in gedachten als een Marokkaanse jongen.
Niet verwesterd, maar gewoon behoorlijk westers, misschien wel derde generatie die hier woont....
De opmerkingen "‘Ey, het is oké hè?’ en vooral ‘Ik snap er niks van, maar het is oké.’ geven dat ook wel aan.

Zijn naam is voluit Mohammed. Misschien zelf zijn naam afgekort naar Mo, om het een beetje te verwesteren of moderner te maken. Of door zijn omgeving zo afgekort uit kameraadschap wat hij dan weer meer dan prima vindt, om dezelfde reden.

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: "Aanvullen"

Bericht door Thomas » vr 25 mar 2022, 14:03

Hoi Oliver,
Ik was er lang niet aan toe gekomen om op je site te kijken, maar zoals altijd heb je me met je nieuwe verhaal weer behoorlijk verrast.
Wat heb je weer een stel lieve karakters neergezet en wat geniet ik er van. De eerste 16 delen had ik zo uit. Een nu lekker weer in het wekelijkse ritme meelezen.
Wat heb je het karakter van Joep mooi neergezet. Ik ken persoonlijk (nog) geen mensen zoals Joep, maar met jou beschrijving laat je wel mooi de praktische problemen zien waarmee zo'n jongen te maken krijgt. Fijn om te lezen.
Groeten Thomas.

Plaats reactie