"Aanvullen"

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: "Aanvullen"

Bericht door Sjack013 » za 22 jan 2022, 16:00

Voor elk probleem is er een oplossing. De jongens groeien aardig naar elkaar toe. Jammer dat ze niet meer constant samenwerken in de super. Hoe lang blijft het geheim voor de andere collega's? De ouders van Levi reageren gelukkig vrij normaal op Joep. Maar ja, met de hele groep in één huisje en dan nog zwemmen.... Het zijn wel een heleboel uitdagingen tegelijk. Misschien moet Levi eens een keertje : proefzwemmen" met Joep, om te kijken hoe dat gaat?
Enfin, weer een week wachten op de volgende ontwikkelingen.
Oliver, ontzettend bedankt voor dit deel.

Sjack
Laatst gewijzigd door Sjack013 op zo 23 jan 2022, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

yogay
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 15:43
Vul het getal in: 0
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: "Aanvullen"

Bericht door yogay » za 22 jan 2022, 16:47

Ik vind het zó knap hoe je dit, toch delicate, onderwerp in je verhaal oppakt.
Door je geweldige manier van schrijven kan je je als lezer er betrokken bij voelen, alsof je er naast staat en ze leert kennen en met elkaar ziet communiceren.
Hoe dan ook, het is een serie die (in elk geval bij mij) laat nadenken over een probleem dat niet zo veel mensen in de directe nabijheid meemaken. En dan ook nog met jongeren in de 'ontdek-leeftijd'!
Oliver, dank je wel!

Vriendelijke groet,
Johan

Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: "Aanvullen"

Bericht door Wimmie » za 22 jan 2022, 17:26

"Omdat je gewoon een jongen bent, in heel je doen en laten." Deze laatste zin vind ik voorlopig cruciaal in het verhaal. Levy ervaart Joep in zijn doen en laten helemaal als een jongen, ook al weet hij dat het tot op zekere hoogte niet zo is. Dat is een groot compliment, allereerst voor Joep, die dus niet doet omdat hij zich een jongen voelt, als een jongen, maar die gewoon jongen is! En voor Levy, die Joep kennelijk gewoon neemt voor wat hij is, ondanks zijn kennis. Knap van alle twee.
Het verhaal wordt op deze manier voor mij steeds boeiender. En alle andere potentiële vriendjes voor Levy staan kennelijk even "on hold" wat daar wordt niet zo veel meer over gesproken. Eerder wordt er een bruggetje geslagen richting vriendenweekeind.
Met zo veel mogelijkheden ben ik (weer) heel benieuwd naar het vervolg.
Misschien word ik vervelend door in herhaling te vallen, laat ik het dus anders formuleren, Oliver. Voor mij overtreft je met dit verhaal, ook al tot nu toe, jezelf. Dat je een heel goed schrijver bent wisten we allang. Dat je er niet voor schuwt moeilijke onderwerpen in je verhalen op te nemen, wisten we ook al. Maar dat je er in slaagt dit probleem zo natuurlijk en tegelijk zo vanzelfsprekend als basis voor een boeiend verhaal te kiezen en zo mooi uit te werken, verdient meer complimenten dan ik kan geven. Ik ben in ieder geval geboeid en onder in indruk. Dank ons daar deelgenoot van te maken.

Bingo
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 23:32

Re: "Aanvullen"

Bericht door Bingo » za 22 jan 2022, 18:19

Ook ik ben zeer onder de indruk hoe open de jongens over alles kunnen praten, Ik hoop dat Joep toch meegaat naar dat weekend.
Misschien dat het de ouders van Levy lukt om Joep over te halen om toch mee te gaan, ik denk dat het er toch van gaat komen ze hoeven natuurlijk niet te gaan zwemmen als ze geen zin hebben.
Als de anderen gaan zwemmen kunnen zij bijvoorbeeld naar een speelhal gaan, die zal er ook vast wel eentje zijn?
Maar dat zullen we vast nog te lezen krijgen, voor nu alvast bedankt en kijk ik vol verlangen uit naar volgende week zaterdag wanneer deel 9 verschijnt.

Groetjes van Jean en nogmaals dank Oliver.


Ik ben zoals ik ben en dat is goed zo.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: "Aanvullen"

Bericht door Oliver » za 29 jan 2022, 01:12

Deel 9 staat online!

Levy heeft het allemaal wel een beetje op een rijtje.
Blij met de situatie? Misschien niet helemaal, maar hij snapt het en vindt het ok.
Wat dat betreft is een beetje afleiding misschien wel goed.

Lees ze!

Directe link naar deel 9: https://oliversverhalen.nl/aanvullen-deel-9/

Marcel010
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 05 jan 2020, 11:56
Vul het getal in: 123

Re: "Aanvullen"

Bericht door Marcel010 » za 29 jan 2022, 07:15

Deel 9 gelezen, Weer een aantal nieuwe namen gelezen. En ook direct weer nieuwe mogelijkeden. Heeft Melle een groot probleem? Is hij homo? Had hij een geheimvriendje in de States? Wil hij ook een geslachtsverandering? Is er misschie iets heel anders met hem aan de had, of ...?
We zullen het wel lezen in het volgende deel.
ik heb er nu al weer van genoten, Olive blijf ons maar verrassen !

Marcel

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: "Aanvullen"

Bericht door Sjack013 » za 29 jan 2022, 16:07

Ja, ik kreeg ook dezelfde gedachten als Marcel010. Het is niet enkel heimwee. Er speelt meer. Joep mist zijn collega duidelijk. Een foto van een vol magazijn is ook niet uitnodigend.
Enfin, vol verwachting kijk ook ik uit naar het volgend deel.
Oliver, ontzettend bedankt voor het schrijven hiervan,

Sjack

Bingo
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 23:32

Re: "Aanvullen"

Bericht door Bingo » za 29 jan 2022, 17:33

Raar is het eigenlijk niet, ik neem aan dat we allemaal in ongeveer het zelfde schuitje zitten en niet alleen met onze gedachten!
Ik zelf zat ook al te denken dat hij zijn vriend/ vriendinnetje mist of is er toch wat anders aan de hand zoals de voorgangers al hebben beschreven?
Volgens mij gaat levy er wel achter komen en gaat hij Melle helpen bij het oplossen van zijn problemen, in ieder geval voor dit deel alvast hartelijke dank Oliver en groetjes van Jean.



Ik ben zoals ik ben, en dat is goed zo.

Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: "Aanvullen"

Bericht door Wimmie » zo 30 jan 2022, 17:51

Het weekend is dan toch veel sneller gekomen (althans dan ik dacht!). En zonder Joep, daar is verder geen discussie meer over geweest. Een weekend met Melle. Levy bewijst weer dat hij een goed joch is, zoals hij naar de ' stugge' Melle gaat en uiteraard krijgt hij met zijn houding Melle aan de praat. Zo is Levy. Zo was hij naar Joep, zo is hij nu naar Melle.
Het hoofdstuk laat werkelijk alles open. En alles kan hierna. Ik kan niet anders dan heel benieuwd zijn naar het vervolg. Bedankt, Oliver.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: "Aanvullen"

Bericht door Oliver » vr 04 feb 2022, 23:33

Deel 10 staat online!

Levy leert Melle een beetje beter kennen.

Lees ze!
Oliver

Directe link naar deel 10: https://oliversverhalen.nl/aanvullen-deel-10/

Plaats reactie