Op zoek

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Op zoek

Bericht door Oliver » do 07 jun 2018, 17:11

Deel 9 staat online!

Het laatste kaartje....

Directe link naar deel 9:
https://www.oliversverhalen.nl/op-zoek-deel-9-slot/

Amexic
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Re: Op zoek

Bericht door Amexic » ma 11 jun 2018, 19:41

Besluit: een heerlijk feel good verhaal. Ik had niet verwacht dat het nu al gedaan zou zijn. Mooi kaartje van Jurn dat laatste.
Thor is geruisloos van het toneel verdwenen. Geen intriges... hoeft ook niet.

Dionysos
Berichten: 46
Lid geworden op: do 20 aug 2015, 23:41
Vul het getal in: 123

Re: Op zoek

Bericht door Dionysos » ma 11 jun 2018, 21:22

Voor mijn gevoel lijkt het verhaal niet af. Tich wel.
Leuk verhaal. Leuke plot.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Op zoek

Bericht door Oliver » di 12 jun 2018, 21:32

Dank jullie wel!

Maikelfocus
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 26 feb 2018, 20:53
Vul het getal in: 123

Re: Op zoek

Bericht door Maikelfocus » vr 15 jun 2018, 20:00

Was zeker weer een leuk verhaal om te lezen
Wel jammer dat er niet een beetje het ontdekken samen in staat voor mij is het verhaal ook nog niet helmaal af
Hoop snel weer een verhaal te zien van je groetjes

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Op zoek

Bericht door Jablan » zo 17 jun 2018, 21:06

Hallo Oliver,

Ook van mij een compliment. Dit verhaal leest lekker weg, loopt vlot door, is een korte romance zonder toeters en bellen er omheen en Jurn als vriendje/ontdekkingsreiziger had ik ook niet zien aankomen, was een aangename verrassing.

Is het af? Absoluut. Al kun je in een ander verhaal deze jongens (en meiden) weer langs laten komen om te laten zien hoe het verder is gegaan, maar voor nu. Dosta je dosta, genoeg is genoeg en daarmee tot een volgende keer,

MJ

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Op zoek

Bericht door Oliver » ma 18 jun 2018, 21:11

Mailkelfocus en Jablan, bedankt voor de feedback!

Het was ook gewoon bedoeld al een feel-good verhaal, zonder gedoe. Dat mag ook wel eens.
Volgende weer misschien.... :-)

JanJC
Berichten: 17
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 19:51
Vul het getal in: 123

Re: Op zoek

Bericht door JanJC » zo 01 jul 2018, 15:19

Hallo Oliver,

een paar weken geleden checkte ik hoe ver je was met "Op Zoek" en zag dat je pas bij hoofdstuk 8 was.
Ik meende dus nog wel even te kunnen wachten met te beginnen aan "Op Zoek" totdat ik achter een hoofdstuk
(Slot) zou zien. Vrijdag checkte ik opnieuw en zag dat het verhaal al drie weken compleet was.
Na het eerste hoofdstuk moest ik doorlezen. Een goed verhaal in de typische Oliver-stijl, want je hebt als
schrijver beslist een eigen stijl. Inderdaad - zoals Amexic opmerkte - een heerlijk "feel good"-verhaal
en voor mij veel te kort, want van zulke verhalen lust ik wel pap. Ik had de puzzel niet opgelost en
dat Jurn de schrijver was, had ik niet verwacht. Hij was in het verhaal toch redelijk op de achtergrond -
net als Mats - en ik had meer op Niek en Guus gegokt. Zowel Jurn als Niek hebben een vriendin, maar dat zegt in
die omstandigheden niet alles - zoals ook is gebleken. Julian leek me echt een lekker ding en de gevoelens van
Jurn voor hem zijn goed te begrijpen, maar het lag er te dik bovenop en dus zou hij de kaartschrijver wel niet
zijn. Mooi overigens dat het vriendengroepje Jurns homosexualiteit zonder problemen accepteert - dat blijkt (nog
steeds) niet overal vanzelf sprekend te zijn. Goed verhaal en lekker vlot geschreven. Dank daarvoor en ik kijk uit
naar het volgende verhaal. Fijn dat je weer helemaal terug bent. Groet / JanJC

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Op zoek

Bericht door Oliver » do 05 jul 2018, 21:38

Dank je Jan!
Fijn om dit te lezen na een korte vakantie.
:D

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Op zoek

Bericht door Lucky Eye » wo 22 aug 2018, 16:08

Hoi Oliver!

Jouw verhaal heb ik in twee gedeelten gelezen.

Eerste de hoofdstukken 1 tot en met 5 en vandaag de laatste 4. Een goed geschreven verhaal zoals ik van jou gewend ben. Dit keer geen grote problemen aangeroerd maar gewoon een verhaal over een jongen in een groep vrienden. Maar daarmee is het zeker niet minder dan je andere verhalen.

Het verhaal is gewoon goed. Geeft heel mooi de onzekerheid van een opgroeiende jongen weer als hij van zichzelf weet dat hij anders is dan anderen want eigenlijk wil hij dat niet. En toch ... toch is hij anders. En dan is ook nog die verliefdheid op zijn allerbeste vriend. Een jongen die absoluut onbereikbaar is omdat hij overduidelijk hetero is maar toch ... is er die verliefdheid.

En dan komen dingen in een stroomversnelling door een anoniem kaartje op Valentijnsdag in de jas van zijn zak. Van wie? Wie is er verliefd op hem?

Het wordt een speurtocht. Langs vrienden. Een eerste date. Een open gesprek met een andere jongen die homo is. En uiteindelijk komt de aap - in de mooie gestalte van Jurn - uit de mouw.

Heel fijn dat de vrienden van Tim leuk reageren. Natuurlijk kijken ze vreemd op. Ze hadden het van hem (en ook niet van Jurn) niet verwacht dat hij zo zou zijn. En dat is het allerleukste van het verhaal, voor mij tenminste, het is lang niet altijd aan de buitenkant te zien dat er jongens/mannen zijn die homo zijn.

Bedankt voor die mooie verhaal, Oliver! En wat betreft een vervolg, niet aan denken: genoeg is genoeg.

Groeten,
Lucky Eye

Plaats reactie