Zwart

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Zwart

Bericht door Sjack013 » wo 30 dec 2015, 23:04

Zo herkenbaar. Mijn Facebookpagina werd ook gebruikt bij mijn ontslag, bijna een jaar geleden. Ik heb meteen alles verwijderd, maar ja, als de kalf verdronken is.........
Ik kan me goed voorstellen dat de familie geen mensen van de school erbij willen hebben. Lijkt me ook een beetje hypocriet. Net zoals hun uitspraak: "We zijn ermee bezig". Ze moeten niet ermee bezig zijn, maar ze moeten acuut handelen!!! Hoeveel leerlingen zitten nu op school angst te zweten? Jordy en Duco zijn echt niet de enige hoor. Ik ben benieuwd hoe Duco stand wil houden. En John......... Abel heeft gelijk. Duco moet voor hem oppassen, dat is nu wel duidelijk.
Zo Oliver, ik heb mijn gram weer kunnen spuien en wacht 2 weken op het vervolg.
Bedankt voor het plaatsen,

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Zwart

Bericht door Oliver » do 14 jan 2016, 19:20

Deel 6 staat online.
De situatie escaleert. Aan alle kanten.

Lees ze!

Directe link naar deel 6:
http://www.oliversverhalen.nl/?p=667

daan5681
Berichten: 4
Lid geworden op: do 03 dec 2015, 22:53
Vul het getal in: 123

Re: Zwart (6)

Bericht door daan5681 » do 14 jan 2016, 20:13

Hoi Oliver,
weer een ijzersterk deel in het verhaal. ogen dicht doen, en je kan het zo mee beleven.
ben benieuwd naar het vervolg, met zo'n open einde......
grts,
Daniel

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Zwart

Bericht door Thomas » vr 15 jan 2016, 19:49

Oliver, wat kun jij mooi schrijven.
Je eerste verhalen waren goed, maar nu...
Ik ben het laatste deel gaan lezen en heb geen seconde meer het idee gehad dat ik aan het lezen was.
Het verhaal sleept me mee en het lijkt of ik gewoon tussen de jongens op school in sta.
Wat me het meest opviel in dit deel dat je de in het begin strijdvaardige Duco, geleidelijk naar een beetje timide en bangig joch weet te schrijven.
Ik herken hem bijna niet meer en ik moet er even van bijkomen...
Maar dan hoop ik dat de komende veertien dagen snel om zullen zijn.
Gr. Thomas.

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Zwart

Bericht door Michael87 » vr 15 jan 2016, 20:10

Wat laat jij akelig goed zien hoe iemand buiten de groep gesloten wordt en wat het effect daarvan is. Het sluipt erin, je voelt het groeien zonder dat Duco zelf echt iets doet. Ik kan me goed voorstellen dat hij niks liever wil dan terug naar zijn oude, vertrouwde omgeving.
Overigens zou ik best graag willen weten wat John beweegt. Waarom doet die jongen zo? Wat voor verhaal zit daarachter? Is het enige wat de school doet, hem eens streng toespreken?

Complimenten voor de messcherpe manier waarop je de hele situatie schetst. Confronterend en herkenbaar.

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Zwart

Bericht door Sjack013 » za 16 jan 2016, 07:26

Ik kreeg hetzelfde gevoel als Thomas, Oliver. Duco is veranderd van een strijdbare jongen naar een bang timide wezen. Terug naar je oude school? Ik weet dat vluchten niets oplost, maar ik begrijp zijn gevoel wel. Maar ja, teruggrijpen naar het verleden kan ook frustrerend zijn. Dus ik weet niet of dat verstandig is.
Dat Hans en Abel geschrokken zijn, is logisch, maar ben wel benieuwd of dat tijdelijk of definitief is. Een paar medestanders op school is altijd gemakkelijk. Illusies over de nieuwe school heb ik niet. Ze gaan er te gemakkelijk mee om. Met de mond belijden ze interesse, maar praktisch........

Enfin, weer 2 weken wachten op het vervolg. Oliver, bedankt voor het plaatsen,

Sjack

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Zwart

Bericht door Hans Bernard » za 16 jan 2016, 07:41

Het grijpt me naar de keel.
Ongelooflijk Oliver zoals jij schrijft.
Ik geloof dat dit wel je beste verhaal wordt tot nu toe.
Groet, Hans

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: Zwart

Bericht door DomiNiC » za 16 jan 2016, 11:45

Het is hard...
En triest...
En onmachtig...
Om te zien hoe een groep zó meehuppelt met één grote bek.
Wat is er bij die grote bek aan de hand? Waarom verstopt hij zich zo, en stelt hij dit gedrag tentoon?

Arme Duco.
In een paar dagen je nog eenzamer dan eenzaam voelen.

Het woord 'mooi' vind ik een verkeerd woord om de lading en het gevoel bij dit verhaal te verwoorden.
Het gaat over onmacht, eenzaamheid, een outing die ongepland loopt en negatief onthaald wordt.

Het enige 'mooie' wat ik tot nog toe zie, is dat de overeenkomsten met het dagelijkse leven en onze maatschappij levensecht zijn.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Zwart

Bericht door Oliver » do 28 jan 2016, 20:03

Deel 7 van Zwart staat online.

Duco wil terug. Alles weer bij het oude, of neemt hij er toch wat van mee?

Lees ze!

Directe link naar deel 7: http://www.oliversverhalen.nl/?p=675

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Zwart

Bericht door Sjack013 » do 28 jan 2016, 20:31

Ik kon niet wachten, Oliver. Vandaag al paar keer gekeken en ja hoor, eindelijk.....

De kogel is door de kerk. Duco is terug op z'n oude school. Natuurlijk is het een vlucht, maar zijn moedeloosheid is goed te begrijpen. Toch heb ik het gevoel dat Abel niet uit het verhaal is. En hoe wordt John aangepakt door de school? Duco blijft daar wel in die buurt wonen, dus een confrontatie is altijd nog wel mogelijk.

De ontvangst op zijn oude school was voorspelbaar. Een totaal andere sfeer dan op die "zwarte school". En meteen weer een nieuwe "Jordi" in het verhaal. Lukt Duco wel om tot hem door te dringen? Natuurlijk loop ik weer te hard vooruit op dit verhaal. Maar het blijft een prachtig aangrijpend verhaal, dat mooi filmisch is beschreven. Je leeft er helemaal in mee.

Oliver, weer bedankt voor het plaatsen,

Sjack

Plaats reactie