Zwart

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Zwart

Bericht door Hans Bernard » ma 07 mar 2016, 07:22

Formidable.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Zwart

Bericht door Oliver » do 10 mar 2016, 19:18

Deel 10 van Zwart staat online.

Goede gesprekken. Sem laat wat meer van zich zien. Maar doet Abel dat ook?

Lees ze!

Directe link naar deel 10: http://www.oliversverhalen.nl/?p=702

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Zwart

Bericht door Sjack013 » vr 11 mar 2016, 14:39

En toch blijf ik van mening dat Abel alles behalve hetero is. Misschien tegen beter weten in, maar die signalen zeggen ook een hoop.
Sem ontdooit. Logisch dat die twijfel nog lang doorspeelt. Klote ervaringen weerleg je niet gemakkelijk. Dus die huiver van Sem snap ik wel. Duco zegt wel dat hij Abel gaat vergeten, maar....... Kan hij die wel? Alles hangt nu van Abel zelf af. Durft hij nog contact op te nemen met Duco of niet? Enfin, twee weken wachten en we weten weer meer.

Oliver bedankt voor dit deel.

Sjack

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Zwart

Bericht door Jablan » ma 14 mar 2016, 23:15

Eensch met Sjack.

Al met al komt Duco meer als jager over - hij zit gewoon lekker in zijn vel, Abel lijkt minder lef te hebben dan Sem of Jordy, Sem moet weer leren anderen te vertrouwen en als ik mag gokken, dan zorgt Duco's blik op de 'Zwarte Doos' ervoor, dat Abel in beweging komt.

Het verhaal is behoorlijk onvoorspelbaar en dat laat nog een optie open: Abel bi tot hetero en John juist homo tot bi. Met als aanwijzing: Maar Sem homo. Het verraste me. Daar ging mijn radar. Die werkte nog steeds niet fatsoenlijk.

Voor mijn gevoel is dit een tussendeel. Een suicide vrij vroeg in het verhaal, hier is het rustiger, ergens verwacht je nog een tweede bom, die barst ...

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Zwart

Bericht door Oliver » do 24 mar 2016, 19:44

Deel 11 staat online.

Duco vertelt Sem steeds meer.
Abel heeft losse handjes gekregen...

Lees ze!

Directe link naar deel 11: http://www.oliversverhalen.nl/?p=710

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Zwart

Bericht door Sjack013 » vr 25 mar 2016, 09:34

Wow, wat een ontwikkelingen. Eigenlijk wel verwacht, maar toch verrast dat het gebeurde. Abel bijt eindelijk van zich af. Maar hij maakt ook meteen duidelijk dat er niets kan worden tussen hem en Duco. Maar.......... is dat wel zo? Ik blijf mij vraagtekens houden. Tussen Sem en Duco wordt het ook inniger. Er kan iets heel moois ontstaan. Maar dan blijf ik zitten met mijn driehoeksverhouding. Wie gaan uiteindelijk een stelletje worden? Tja.......

Oké, ik ga weer te hard van stapel, dat weet ik, maar mijn fantasieën werken ook keihard. Eerst maar volop genieten van de opbloeiende verhouding tussen Duco en Sem. De rest is voor latere zorg, vrees ik.

Oliver, weer reuze bedankt voor het plaatsen,

Sjack

Lookatme
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 18:31

Re: Zwart

Bericht door Lookatme » vr 25 mar 2016, 20:06

Oh, nu moet ik weer zo lang wachten op een volgende deel.. Kon ik al maar verder lezen.. En zou inderdaad jammer zijn als de Abel uit the picture zou verdwijnen, die stukjes hebben toch de grootste 'spanning', om het maar zo te zeggen :P

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Zwart

Bericht door Sjack013 » do 07 apr 2016, 21:11

Oliver, het eerste wat ik zag, liet me behoorlijk schrikken. Deel 12 (slot) Hé, nu al? Voor mijn gevoel zat ik net in het verhaal en nu al het einde ervan? Hoewel het een heftig verhaal was, bleek het toch prettig leesbaar. Jij hebt echt de kunst om lezers binnen de kortste keren te laten inleven in het verhaal. Ik voelde me verbonden met Duco, Daphne, Owen en Abel. Ik kreeg waterige ogen van Jordy. Ik was nieuwsgierig naar Sem. Ja, dit verhaal raakte me.

Eind goed al goed, zal ik maar zeggen. Heel mooi hoe jij Sem liet opbloeien de laatste hoofdstukken. Maar wat wil je als je Daphne als vriendin hebt en een vriendenclub die je niet liet barsten. Eigenlijk had ik dat Jordy ook gegund, maar hij had zijn gezin niet mee. Duco is allesbehalve een lafaard. Een gesloten hoofdstuk is voorbij. Terugkijken is herinneringen ophalen. In dit geval echt niet leuk. Toch mooi hoe jij die twijfel bij Duco omschreef. Dat snap ik donders goed. Als jong volwassene is het moeilijk om een periode af te sluiten. Ergens een punt achter te zetten. Ook dat is een leerproces.

Oliver, geniet van dit resultaat en laat alles lekker bezinken. Hopelijk werkt jouw creatieve geest nog volop, zodat we weer verlangend uit kunnen kijken naar een nieuw verhaal.

Dè ge bedankt zijt, dè witte.

Sjack

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Zwart

Bericht door Jablan » do 07 apr 2016, 22:40

Ik had hetzelfde als Sjack: nu al het slotdeel? Maar het klopt - alles is gezegd, meer is niet nodig. Tenminste, vanuit Duco gezien.

Het mooie aan Zwart vind ik toch, dat voor wie wordt gepest, alle mogelijkheden erin zitten: er een punt achter zetten, terugvechten of een nieuwe start maken.

;) Eigenlijk wel handig, dat de delen tegenwoordig sneller online zijn dan de aankondiging/link hier. Kan ik gelijk mijn vragen kwijt. Was er een concrete aanleiding voor Zwart? En komen de jongens en meiden nog een keer terug? Meer dan in vorige verhalen biedt 'Zwart' mogelijkheden om verhalen met elkaar te verweven, omdat er veel bijfiguren zijn, die zelf ook iets te vertellen kunnen hebben.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Zwart

Bericht door Oliver » do 07 apr 2016, 22:47

En gij wir bedankt vur dè, Sjack!
:D

Het laatste deel alweer inderdaad.
Duco wil vooruit en maakt de balans op.

Directe link naar deel 12: http://www.oliversverhalen.nl/?p=718

Het was een apart en lastig verhaal om te maken.
Wat ik wilde voorkomen was het ideale plaatje: ik wilde geen held maken van Duco. Niet iedereen heeft het lef, de gave of de omstandigheid om zo'n pestgeval aan te kunnen pakken en aan de kant te zetten. Als iedereen die lef van nature zou hebben zou het een stuk minder voorkomen.
Het liefst zet je John op zijn nummer, totaal geïsoleerd of, nog beter, laat je hem het licht zien en berouw tonen.
De waarheid is vaak anders, groepsgedrag is een machtig iets.
En wat doe je dan?
Duco had het relatief makkelijk, zijn back up was nog vers. Maar Jordy? Sem?

Ik had moeite met het lot van Jordy. Had graag ingegrepen. Zou ik dat doen? Ja, zeg ik nu. Maar ik ben nu een stuk ouder en wijzer, maar had ik het gedaan, gedurfd toen ik zo oud was? Op mijn middelbare school, met zijn eigen John? Ik denk het niet. Nee, ik weet wel zeker dat ik dat niet had gedurfd.
Ik had het wel nodig voor het verhaal en heb me wel eens moeten knijpen om weer te beseffen: Jordy is fictief, het is een verhaal, Oliver.

Jablan, dat is een nieuwe feature van de nieuwe site, en daar maak ik dankbaar gebruik van, gezien mijn af en toe onregelmatige werktijden. Het staat klaar, en de lezers kunnen er van op aan dat het gewoon op een vast moment online staat. Ook als ik nog in de trein zit, onderweg naar huis. De aankondiging hier op het forum en op de Facebookpagina komen alleen wat later.
Een echte concrete aanleiding om dit verhaal te maken was er niet. het idee speelt al langer. Op gezette tijden komt het in het nieuws, de zelfmoordcijfers onder homojongeren is hoger dan bij andere jongeren, lees je vaak. Dat wilde ik iets mee. Voor de Jordy's. Voor de Sem's. Maar zeker ook voor de Hansen en Abel's.

En of ze nog eens terug komen?
Met een glimlach zeg ik dat ik dat niet weet. Die vraag krijg ik bij meer verhalen. Echt, geen idee, zou het nog wat toevoegen, zonder het uit te kauwen?

Plaats reactie