Zwart

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Zwart

Bericht door Oliver » vr 12 feb 2016, 02:10

En het grappige is, Sjack, dat er door dat automatisch online komen, er nu hier eerder reacties zijn dan de aankondiging. :D
Ik was laat thuis vandaag, anders had het nu pas online gestaan...

Maar deel 8 staat online inderdaad!
Alles is voor Duco weer bij het oude vertrouwde. Alles?
En hij komt meer te weten over Jordy.

Directe link naar deel 8: http://www.oliversverhalen.nl/?p=687

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: Zwart

Bericht door DomiNiC » vr 12 feb 2016, 18:26

Nou, ik vroeg me gisteravond af: Was er nou al een update? Gauw ff kijken... Intro van 8 herkende ik niet, dus lezen maar...
:-) :-)

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Zwart

Bericht door Oliver » za 13 feb 2016, 20:28

Hahaha.

Jablan: ik wou dat ik zo'n middelbare school had gehad, destijds...

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Zwart

Bericht door Thomas » za 13 feb 2016, 21:50

Hoi Oliver,

We lezen natuurlijk veel reacties over de personen in het verhaal, over hun karakters en hun emoties en welke kant het op kan, of zou moeten. Maar het is en blijft een verhaal en iemand heeft dit moeten verzinnen. Natuurlijk, research en flarden van de echte wereld zullen aan bijgedragen hebben, maar je moet er wel iets van maken. En daar wil ik je voor bedanken, Oliver, voor het componeren van zo'n mooi verhaal, dat ragfijn en tot in detail is uitgewerkt.
Een verhaal, waarin we door Duco, Justin, Jordy en Sem, maar ook alle andere personages die er in tot leven komen, worden gedwongen om na te denken over wat gedrag met anderen kan doen.
Ik geniet elke veertien dagen van de illusie die jij neerzet, waarbij ik na het lezen van de eerste zinnen al weer kwijt ben dat het 'maar' een verhaal is. "Verhalen die over meer gaan dan sex alleen." staat er bovenaan je site. Nou de diepgang in dit verhaal heeft bijna het midden van de aarde bereikt.

Dank, Oliver, heel veel dank dat je ons dit zomaar cadeau doet.
Thomas.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Zwart

Bericht door Oliver » zo 14 feb 2016, 01:23

Dank je wel Thomas!
Als je een verhaal maakt, zeker met een onderwerp als dit, hoop je dat mensen er wat aan hebben, over na gaan denken....

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Zwart

Bericht door Jablan » za 20 feb 2016, 22:12

Erover nadenken zeker ...
Ben even kwijt in welk programma het was, maar deze week de opmerking gehoord 'dat bij sommige verhalen mensen altijd met hun persoonlijke ervaringen reageren'. Dat werd opgevat als compliment, als teken dat het verhaal de lezer echt raakt. ik denk, dat dit ook voor 'Zwart' geldt.

Eindelijk aan deel acht toegekomen. Het meeste is al gezegd. Voor mij was het hoogtepunt toch het douchen na de sport. Het is zo'n mooi voorbeeld van een ontwikkeling laten zien in plaats van te vertellen.
Oliver schreef:ik wou dat ik zo'n middelbare school had gehad, destijds...
Ja, dat wens ik iedereen toe.
Nog een antwoord op een ingekomen vraag hoe ver het pesten bij onze jongen gaat. Deze week een nieuwe mijlpaal. De 'John' in de klas van onze jongen heeft 'm bedreigd met een betonschaar. Daar gaan we weer ...

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Zwart

Bericht door Oliver » do 25 feb 2016, 23:25

Deel 9 staat online.
Duco komt Abel weer tegen en die vertelt tussen neus en lippen door interessante dingen.
Sem kruipt heel voorzichtig uit zijn schulp.
Lees ze!

Directe link naar deel 9: http://www.oliversverhalen.nl/?p=695

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Zwart

Bericht door Thomas » vr 26 feb 2016, 18:52

Dat is weer een mooi deel, Oliver.

Nu begint het echt spannend te worden en kunnen we op twee paarden wedden.

Sem is vast wel homo, maar durft het nog niet te vertellen.
Wel heel mooi hoe je die ommezwaai langzaam vorm geeft en ons zijn verbazing over Duco laat zien.
Dat zou hetzelfde verhaal als dat van Jordy kunnen zijn. Maar ja, Oliver, vind jij dat zelf ook niet wat te gemakkelijk?

En dan Abel. Vast ook wel op de jongens, alleen durft hij het zichzelf nog niet te vertellen. Laat staan aan zijn klas.
Wel op een gegeven moment aan Duco? En dan misschien toch op school? Joh, dat wordt echt spannend.
Ik kan niet wachten :), maar het zal toch moeten.

Maar Oliver, ik weet zeker dat we beloond zullen worden.
Groeten, Thomas.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Zwart

Bericht door Sjack013 » za 27 feb 2016, 13:41

Ik ben het met Thomas eens. Duco is bezig om 2 jongens te steunen in hun coming out. Zo beleef ik het. Maar ja, wat dan? Stel dat ze beiden iets met Duco willen, dan zal er één zwaar teleurgesteld worden, wat ook weer z'n effecten heeft.
Duco nam wel een risico met Sem. Voor hetzelfde geld klapte hij helemaal dicht. De kans op forceren ligt op de loer. Af en toe het initiatief aan de ander overlaten is wijs, maar moeilijk. Je wilt zo graag de ander helpen. Alles heeft z'n tijd nodig. Ook voor Sem en Abel geldt dit. Ben reuze benieuwd naar de komende ontwikkelingen. Tot over 2 weken zal ik maar zeggen.

Oliver, weer reuze bedankt voor dit deel en succes met het vervolg,

Sjack

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Zwart

Bericht door Jablan » za 27 feb 2016, 15:11

Zie ik anders als beide reactie-voorgangers ;)

Jongens onderling denken er niet zo over na of ze iemand forceren, dat is meer iets vanuit een volwassen perspectief. Zelf hou ik de lijn aan: alleen forceren bij vastlopen, voor de rest vooral achteroverleunen en genieten van de ontwikkelingen. Laat ze het vooral onderling uitvechten, uitzoeken en regelen. Actie en reactie.

Abel vind ik eerder biseksueel dan hoomoo overkomen. Sem heeft zijn eigen dingen, daar is nog lang niet alles gezegd of gedaan. Het maakt Zwart wel boeiender: drie verschillende stadia van 'ontdek je zelf, ontdek je plekje'.

Plaats reactie