Op gevoel

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Op gevoel

Bericht door Michael87 » zo 09 nov 2014, 06:00

Ik ben het niet helemaal met Sjack eens. Elijah mag dan blind zijn en een overbezorgde moeder hebben, dat wil niet zeggen dat de hele wereld daarom rekening met zijn 'tere zieltje' hoeft te houden. Persoonlijk vind ik Elijah een verwend kereltje. Hij brengt het mooi door te stellen dat Teun het enige was dat hij voor zichzelf had, maar tegelijkertijd is het ook erg egoïstisch. Hij houdt totaal geen rekening met Teun's gevoelens en hoopt eigenlijk alleen maar dat Teun begrip voor zijn situatie heeft. Waar is Elijah's begrip voor Teun's situatie? Waarom vertikt hij het om daar rekening mee te houden? Het komt op mij over alsof Elijah, waarschijnlijk door zijn beperking, altijd enorm in de watten is gelegd (feitelijk doet zijn moeder dat nog steeds maar ziet Elijah het nu als een vorm van betutteling) waardoor hij nooit heeft geleerd rekening met een ander te houden.

Misschien opent Teun's telefoontje zijn ogen en gaat hij beseffen wat Teun voor hem betekent. En dan is het nog maar de vraag in hoeverre Teun het nog ziet zitten want Elijah heeft hem volgens mijn behoorlijk op z'n ziel getrapt. Wat mij betreft wordt het tijd dat Elijah verder leert kijken dan zijn neus lang is.

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Op gevoel

Bericht door Oliver » do 13 nov 2014, 21:07

Deel 16 van Op gevoel staat online.

Teun pakt zijn leven op, laat zich niet gek maken en gaat ongestoord genieten. Moet-ie vooral dáár doen...

Lees ze!
Oliver

Directe link naar deel 16 op de site: http://www.oliversverhalen.nl/index.php ... &Itemid=26

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Op gevoel

Bericht door Raymonm » do 13 nov 2014, 21:31

Wat een geweldig geschreven deel,maar wel toevallig om Eljah tegen te komen natuurlijk :)
Dat met zijn ouders is met finesse geschreven en heel duidelijk hoe dat voelt.

Eind goed, al goed voor dit deel... en de volgende delen, we shall read it!

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Op gevoel

Bericht door Hans Bernard » za 15 nov 2014, 08:58

Oliver,

Je lijkt een dwalende in de woestijn. Er liggen genoeg ijzers in het vuur. Maar geen van de
stellen lijken kans te hebben een relatie tot volle bloei te laten komen. Grappig is dat je
ons wel telkens het idee geeft dat er spijkers met koppen gaan worden geslagen maar het
blijkt opwinding voor niets. Dus sleept het verhaal zich voort van de blinde naar de te jonge
student, maakt ons nieuwsgierig naar de broer met zijn boezemvriend, en laat ons kijken in de
keukens van zijn zus en zijn ouders. Natuurlijk alles geschreven in de voortreffelijke stijl, die jou kenmerkt.
Maar.....wanneer gebeurt er nou iets? Het lijkt of de vaart uit je verhaal is of ben ik onredelijk ongeduldig?

Let wel, ik geniet iedere keer opnieuw van je verhaal maar wat meer spanning mag best.
Om met Sjack te spreken: Bedankt weer voor dit deel.

Hans

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Op gevoel

Bericht door Sjack013 » za 15 nov 2014, 12:32

Ik snap wat Hans bedoeld. Doordat er constant gewisseld wordt met personage's lijkt het of het verhaal stil staat. Het tegendeel is waar. Telkens zijn er ontwikkelingen, die het verhaal weer de andere kant opstuurt. Op het moment dat je verwacht, dat er iets gebeurd tussen Teun en Kenny, krijgen we een deel met Elijah. Teun als een pingpong bal!
Blijkbaar zit dat in de aard van Teun. Om naar een eetgelegenheid te gaan, waar Elijah ook komt, was voor mij het laatste adres, waar ik naar toe zou gaan. Ook al zijn daar de tosti's lekker. Dat is vragen om confrontaties. Mijn gevoel zegt dat het meer lust is dan gevoelens wat eer nu in die slaapkamer plaatsvindt. Maar dat kan wel invloed hebben op de gevoelsbeleving voor beiden. Ze maken het voor zichzelf en voor elkaar steeds moeilijker.

Benieuwd wat er over 2 weken nu weer uit de hoge hoed van Oliver komt! Vooruit, ik hou hem erin: ...........Oliver bedankt door dit deel en succes met het vervolg.

Sjack

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Op gevoel

Bericht door Raymonm » za 15 nov 2014, 16:18

Dat er vele hete hangijzers zijn in het verhaal is toch juist goed? m.i. wordt er op die wijze door de schrijven opgebouwd naar een climax... Dat is in alle verhalen het geval, zij het dat de schrijver steeds meer finesse heeft welke hij toepast.. en nu zeggen anderen: er gebeurd op dit moment te weinig.

Oordeel niet eer alles klaar is, op het eind is alles duidelijk lijkt me :)

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Op gevoel

Bericht door Michael87 » zo 16 nov 2014, 09:31

Op mij komt het over alsof Teun nog lang niet klaar is met Elijah. Hij heeft zichzelf wel wijsgemaakt dat het nooit wat kan worden, maar gezien het feit dat hij naar hetzelfde plekje gaat als waar hij samen met Elijah een tosti heeft gegeten, zegt zijn gevoel blijkbaar iets anders. Volgens mij hoopte hij stiekem Elijah terug te zien, hij had per slot van rekening een goeie smoes om hier te zijn zonder dat Elijah zou denken dat hij speciaal voor hem kwam.
Dat Elijah's ouders toevallig binnenstapten, vond ik briljant! Daarmee wordt Elijah's 'smoes' dat hij niet uit de kast wil komen omdat Teun het enige was wat hij voor zichzelf had, in één keer onderuit gehaald. Zijn ouders weten nu wie Teun is en zullen vast naar hem vragen. Sterker nog, het zou me niet verbazen als zijn moeder er op aan stuurt die 'leuke jongen' een keertje uit te nodigen, of zo. ;)

Nee, ik zie het uiteindelijk, met vallen en opstaan, wel goed komen met die twee. Jammer voor Kenny, hij is slechts 'afleiding'... Denk ik... :)

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Op gevoel

Bericht door Oliver » do 27 nov 2014, 19:36

Deel 17 staat online.

Evenwicht zoeken na wat er gebeurd is. Of dat wil lukken?

Lees ze!

Directie link naar deel 17: http://www.oliversverhalen.nl/index.php ... &Itemid=26

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Op gevoel

Bericht door Sjack013 » do 27 nov 2014, 20:46

Oliver,
ik weet echt niet wat ik met dit verhaal aan moet!! Ik erger me groen en geel aan Elijah en Teun. Hoe ze zichzelf en elkaar gek aan het maken zijn en halverwege het verhaal kreeg ik al een vermoeden rond Tineke's verjaardag: Damian en Kenny. En jawel hoor, de blikken zijn er al. Hoe maak je van 2 broers twee frusto's? Zie dit verhaal.
Heel knap geschreven, maar ik weet het niet meer, wat ik aanmoet met dit verhaal. Ik wacht het vervolg maar af. Meer kan ik niet doen.

Oliver, toch echt bedankt voor het posten.

Sjack

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Op gevoel

Bericht door Jablan » do 27 nov 2014, 21:34

Wat ik een paar delen terug al verwachtte, gebeurt ook. Kenny en Damian ontmoeten elkaar. Leuke uitvluchten waarom een relatie er niet in zou zitten (Teun-Kenny) en Elijah verzamelt langzaam aan moed om over zijn eigen schaduw te stappen. Samengevat: Teun wacht op Elijah.

Het blijft boeiend, Oliver.

@Sjack: zoveel kerels, zoveel karakters. Als je ergert, dan raakt het verhaal je.

Plaats reactie