Op gevoel

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Op gevoel

Bericht door Hans Bernard » do 03 jul 2014, 23:27

Oliver,

Je jaagt niet alleen Sjack op de kast met je cliffhanger. Jongen wat kun jij iemand de boom in jagen. Aan de
andere kant belooft het verhaal hier een andere wending te nemen, denk ik zo. Mag langzamerhand ook wel na al die
zoete scenes. Wel mooi hoor maar een beetje pit is nooit weg.

op naar het volgende deel. groet, Hans.

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Op gevoel

Bericht door Michael87 » vr 04 jul 2014, 08:45

Dag Oliver,

Ik weet nog niet zo goed wat ik met dit verhaal moet. Voor m'n gevoel broeit er van alles onder de oppervlakte, onuitgesproken zaken. Alsof Teun Elijah's handicap (nog) niet onder ogen wil zien en tegenover hem krampachtig doet alsof het hem niks uitmaakt. Hij begint voor Elijah te denken en in te vullen en doet het voorkomen alsof het zijn eigen beslissing is. Elijah voelt dat haarfijn aan. Maar in plaats van erover te praten en hem duidelijk te maken dat hij daar niet van gediend is, verleid hij hem. Is Elijah bang dat Teun hem als een blok aan zijn been gaat ervaren en probeert hij hem, net zo krampachtig als Teun probeert gewoon te doen, aan zich te binden met seks? Voor zolang het duurt?

Eerlijk gezegd denk ik dat, als ze niet snel gaan praten, de boel escaleert. Als dat niet al gebeurt door dat sms'je… Maar goed, ik wacht geduldig af…

En dan Teun's broertje... Leuk, die extra verhaallijn! :)
Ben benieuwd welke kant dat opgaat...

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Op gevoel

Bericht door Sjack013 » vr 04 jul 2014, 17:16

Nee!!! Echt niet leuk meer, die cliffhangers. Nu weer één!!! En het ergste is, dat ik nu 2 volle weken moet wachten, welke berichten nu weer op de telefoon van Teun staan. Is het Elijah? Is het Damian, die via Teun contact zoek? Ik hou het voorlopig op het eerste. Puur gevoelsmatig. En ik hou er op, dat het vanaf nu heeeeeel spannend wordt.

Dat Elijah niet kookt, begrijp ik, maar dat Teun zo gemakzuchtig is, om niet te koken, dat snap ik niet. Misschien ben ik toch te huiselijk ingesteld, maar ik zo het zelf leuk vinden, om voor mijn afspraakje te mogen koken. een beetje uitsloven, hè. Maar ja, ik ben Teun niet.

Is William nu echt zo naïef? Iemand overladen met xxx, en dan beweren, dat hij geen liefdesgevoelens heeft, begrijp ik niet. Hij had van begin af aan knuffel(s) moeten geven in plaats van xxx. Dat wordt een emotioneel gesprek. Dat kan niet anders. Wel prachtig om te lezen, dat die broederband zo stevig en hecht is. En zo leren we de band tussen Teun en Ivar ook beter kennen.

Oliver, bedankt voor dit deel en a.u.b. zo min mogelijk cliffhangers, hè ;)

Sjack

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Op gevoel

Bericht door Raymonm » vr 04 jul 2014, 20:08

Goedenavond,

Wat een vreselijke cliffhanger!! Ik heb er mn ideen over, ik ben beniwud hoe het verloop gaat zijn.

Oliver groeit zeker steeds meer in zijn schrijfkunst, en legt de lat voor zichzelf steeds hoger. Dat is ook te merken in de verhalen, maar ook aan de -bewuste- foutjes die je ziet.. hij leeft zich echt in in het verhaal.

Gewoon top en doorgaan zou ik zeggen.

Be back in 2 weeks!

Wanneer gaat Oliver op vakantie?

Gr,
Ray

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Op gevoel

Bericht door Oliver » ma 07 jul 2014, 22:29

Tsja, die cliffhangers...
"Ze komen vanzelf, ik doe het niet expres," spak de schrijver onschuldig.
8-)

Olv is al weer terug van vakantie, waar hij internet had, al was het gammel. Plaatsen is me twee keer gelukt vanaf die plaats.
Mooi man.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Op gevoel

Bericht door Oliver » do 17 jul 2014, 19:04

Deel 9 staat online!

Wat staat er in de berichtjes?
En vooral: waarom?

Lees ze!

Oliver

Directe link: http://www.oliversverhalen.nl/index.php ... &Itemid=26

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Op gevoel

Bericht door Jablan » vr 18 jul 2014, 15:53

Koudwatervrees. (?)

Dit deel springt er echt tussenuit. Heel mooi en goed geschreven.

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Op gevoel

Bericht door Hans Bernard » za 19 jul 2014, 06:48

Chapeau, je houdt ons weer knap in spanning.

groet Hans

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Op gevoel

Bericht door Sjack013 » za 19 jul 2014, 12:00

Oliver,
Het is je gelukt. Ik kan het niet bevatten. Het argument van afstand is kul. Overduidelijk. Elijah, die zegt, dat Teun zeurt. Ik noem dat projectie. Als er iemand is, die zeurderig doet, is het wel Elijah, met zijn gedraai.
Conclusie van Teun is terecht: "Zak in het stront"! Toch is het niet het eind van het verhaal. Welke kwinkslagen kent Oliver nou? Mijn hersenen kraken en....... ik weet het niet!!
Proficiat Oliver. Sjack, die het niet snapt!!!

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Op gevoel

Bericht door Michael87 » do 24 jul 2014, 08:55

Hmmm, waarom krijg ik hier zo'n gevoel dat Elijah er een punt achter zet omdat Teun ziende is en hij dat moeilijk vindt om uit te leggen? Misschien zit ik wel op een totaal verkeerd spoor, maar ik kan me zo goed voorstellen dat het voor een blinde helemaal niet prettig is met een ziende een relatie te hebben.

Van die dingen als samen met de trein om de route 'bekend' te maken, of niet naar een BBQ gaan met 'vreemde' mensen, etc., dat klinkt heel sympathiek, maar hoe vind Elijah het dat Teun met dat soort dingen komt en op die manier steeds rekening met hem houdt? Elijah is verdorie volwassen! Hij kan toch zelf wel bedenken wat hij wil?

Het zou mij niks verbazen als Elijah het gevoel heeft dat Teun, hoe goed bedoeld ook, veel te veel rekening met hem houdt en dat hij voor zichzelf dus concludeert dat het met een ziende nooit gaat werken. We zullen het zien...

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Plaats reactie