Op gevoel

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Re: Op gevoel

Bericht door dkz09 » do 18 sep 2014, 21:17

Hey Oliver,

Geen probleem. Heb met alle plezier en geduld(in zoverre ik dat nog had) met smacht gewacht op dit deel. Ik kan zeggen wat heb je mijn weer verrast en hou je de spanning er goed in. Ik kijk uit naar de rest.

Groetjes Geoff.
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Op gevoel

Bericht door Oliver » do 18 sep 2014, 23:01

Thanx! :D

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Op gevoel

Bericht door Michael87 » vr 19 sep 2014, 08:14

Dag Oliver,

Leuk dat je Damian naar voren haalt! Ergens ben ik wel benieuwd hoe zich de vriendschap tussen Damian en William zich verder ontwikkeld want het lijkt me best ingewikkeld om verliefd te zijn op je beste vriend die hetero is. Fijn dat hij er met Teun over kan praten.

Jeetje Oliver, wat maak je het mij lastig met dit verhaal. Ik heb de neiging sympathie voor Teun te voelen omdat Elijah zo met hem solt. Maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik Elijah begrijp. Hij doet hetzelfde als wat ik deed toen ik Nicolas pas kende. Ik was zo overtuigd van het feit dat hij Thomas niet zou/kon accepteren en mij daarom zou afwijzen, dat ik het maar niet vertelde. Natuurlijk wist ik dondersgoed dat ik er niet omheen kon als ik serieus iets met hem wilde, toch durfde ik niet, simpelweg omdat ik bang was dat het dan meteen over was.

Elijah doet net zoiets, lijkt het wel. Hij had van te voren al vastgesteld dat het nooit serieus kon worden, de afstand was te groot, hij durfde niet uit de kast te komen en hij is blind, want dat zal vast ook wel meespelen. Toch wilde/kon hij niet om zijn gevoelens voor Teun heen. Ik hoop echt dat Elijah op een punt komt waarop hij gaat beseffen dat het geen oplossing is je leven lang jezelf opzij te blijven zetten uit angst om het vertrouwde los te laten. En ik hoop ook dat hij dat doet voor Teun het gesol met hem zat is... Want laten we eerlijk zijn, verliefd zijn, gedumpt worden, hele tijd niks horen, midden in de nacht een telefoontje, weer opnieuw afgewezen worden, plotseling een mailtje dat hij een keer een kop koffie wil drinken... Daar zou je toch gek van worden?

Goed, ik ben weer eens razend nieuwsgierig dus! ;)

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Op gevoel

Bericht door Hans Bernard » vr 19 sep 2014, 16:31

Een mooie overdenking van Michael over een mooi deel.

Ik heb nog steeds zo mijn bedenkingen over William.
Wat goed geschreven de twijfel tov. William.

Wel prettig dat we kunnen vermoeden wat ons over twee weken te wachten staat of bedenkt Teun zich
en gaat hij toch niet op de koffie?

Je blijft het doen hè ons in het ongewisse laten.

Hans

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Op gevoel

Bericht door Sjack013 » vr 19 sep 2014, 20:39

Hoi Oliver,

Ik snap best, dat je tijd nodig had voor dit hoofdstuk. Drie pittige dialogen in één hoofdstuk. Daarnaast moest er een keuze gemaakt worden, hoe het verhaal verder ontwikkelt en welke zij-lijntjes erin passen.
De dialoog tussen Teun en Damian geeft de opening, dat Damian een duidelijke positie in het verhaal krijgt. Dat blijkt ook duidelijk uit de reactie van William. Jongens van 15 experimenteren graag, weet ik uit mijn herinnering en de scheidslijn tussen homo en heteroseksualiteit leeft dan nog niet zo. Nieuwsgierigheid des temeer. De situatie tussen Teun, William en Damian is eigenlijk een verhaal op zich. Ben benieuwd hoe die situatie verder ontwikkeld.

En Dan Elijah. Mij verbaast het ook niet, maar om andere redenen, dan die Michael aangaf. De afhankelijkheidspositie die Elijah jarenlang gehad heeft, gaf hem ook een vorm van veiligheid. Vooral zijn ouders waren (zijn?) overbezorgd. Als Elijah aangeeft, dat hij een (homo)relatie heeft, komt ook zijn angst naar boven, dat hij misschien zijn veiligheidsstructuur verliest. Aan de ene kant wilt hij dat wel, als volwassene, maar anderzijds is het verliezen van die "begeleiding" ook een wegvallen van die zekerheid, die hij had. Dat verklaart ook zijn wisselvallig gedrag. Enerzijds toch zijn verlangen naar Teun en anderzijds zijn angst om zijn vangnet te verliezen. Dat is de dilemma van Elijah.
Kortom, ook op dit punt is er mijn nieuwsgierigheid naar het vervolg.
Heel veel succes ermee, Oliver.

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Op gevoel

Bericht door Oliver » do 02 okt 2014, 19:06

Deel 13 staat online.

Elijah wil wat uitleggen....

Lees ze!

Directe link naar deel 13: http://www.oliversverhalen.nl/index.php ... &Itemid=26

Jeronimo111
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 19 aug 2009, 17:14

Re: Op gevoel

Bericht door Jeronimo111 » vr 03 okt 2014, 08:45

Ben blij dat het nu weer verder gaat en eindelijk weer een nieuw deel ik kijk erg naar uit dat je het volgende weer plaatsen doet ik vind het ook jammer dat op het forum van de anderen niks meer gebeurd maar waarom zijn er dingen waar ik bv geen rekening mee hou ?? zo ja laat het me eens weten. Vele groetjes en blijf zo schrijven ik heb het al aan vele anderen verteld over de site en die zijn ook zeer tevreden er over dat, het niet alleen om sex gaat, maar zo als het leven is en zal blijven voor zeer vele van ons. Al is het voor de jeugd toch wat makkelijker geworden sinds wij, de oude garde, de weg voor hun hebben vrijgemaakt zelf ben ik toen ik zei dat ik homo was meteen uit huis gegooid en toen ben ik weken gaan zwerven. Blijf zo doorgaan Oliver en nogmaals bedankt voor je mooie verhalen. Groetjes van Jeronimo111 geb. in 1951

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Op gevoel

Bericht door Sjack013 » vr 03 okt 2014, 22:03

Hoi Oliver,
Ik weet niet, hoe ik Elijah moet zien? Mijn sympathie is danig gezakt voor hem. Hij barst van zelfmedelijden, durft duidelijk niet voor zichzelf op te komen. Tegen manipulatief af. Ik zou hem duidelijk keuze's laten maken. Maar ja, wie ben ik? Daarnaast valt het mij op, dat hij opvallend aandacht heeft voor William? Hoe moet ik dat zien? Het vorige deel was hij nieuwsgierig naar hem en nu weer. Ik zie maar één pluspunt en dat is dat hij vooralsnog uitsluitend wil mailen met Teun.
Teun worstelt ook met zijn gevoelens, dat is duidelijk en gelukkig heeft Elijah daar geen misbruik van gemaakt. Of ben ik nu te negatief over hem? Kortom, ik weet niet hoe ik hem moet interpreteren en dat vind ik geen leuk gevoel, Oliver.
Enfin, ik zit weer helemaal in het verhaal en dat is jouw kunst.
Bedankt voor het schrijven en plaatsen.

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Op gevoel

Bericht door Michael87 » za 04 okt 2014, 10:16

Dag Oliver,

Er wordt wel het één en ander duidelijk over Elijah. Ik ben het wel een beetje met Sjack eens, wat een over-geïnstitutionaliseerd kereltje zeg! Merkwaardige kronkel om niet uit de kast te willen komen omdat een vriend hebben het enige is wat hij voor zichzelf heeft en hij dat niet kwijt wil raken! Ik ben benieuwd wat Teun tegen zijn zus gaat vertellen...

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Op gevoel

Bericht door Hans Bernard » za 04 okt 2014, 11:21

Een goede morgen, Oliver.

Tja, er blijven nog vele wegen over, die naar Rome leiden.
Dat moet ook wel, wil je het spannend houden. Sta je op een vijfsprong
en weet je niet welke kant op?
Neem niet het asfalt noch de bramenstruiken, niet de kinderkopjes noch
het betegelde pad.
Blijft over.........juist: de onbekende weg.......spannend!!!

Succes! Ben reuze benieuwd.

Hans.

Plaats reactie