Op gevoel

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
gerrieh8
Berichten: 4
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 08:38
Vul het getal in: 123

Re: Op gevoel

Bericht door gerrieh8 » di 09 jun 2015, 15:13

Ik heb dit verhaal met veel plezier gelezen, maar kan er een vervolg op komen ?.ik vind dat er nog veel dingen onbeantwoord zijn gebleven.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Op gevoel

Bericht door Oliver » di 09 jun 2015, 21:29

Een vervolg? Oei.... Heel misschien. Eerst wat nieuws, er wordt hard gewerkt hier.... ;)

molenwaarder
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 06 sep 2015, 23:36
Vul het getal in: 123
Locatie: Molenwaard

Re: Op gevoel

Bericht door molenwaarder » do 08 okt 2015, 22:00

Goedendag,
Als ervaringsdeskundige heb ik dit verhaal met iets meer belangstelling gelezen dan gemiddeld, vele dingen herken ik, enkele ook helemaal niet.
Het zal voor de schrijve niet altijd even makkelijk zijn zich te kunnen inleven in mensen waar hij weinig of geen ervaring mee hebt en dan is dit best een goed verhaal geworden.
Natuurlijk horen gehandicapten in onze maatschappij er bij maar je hebt het ook gelijk over een groot taboe, vele weten niet hoe ze met een gehandicapte moeten omgaan en/of wat voor houding ze zich er bij moeten geven.
Het verrassendste in dit verhaal was wel dat Teun wel iets verbaasd was maar er totaal geen moeite mee scheen te hebben. dat die man blind was, uiteraard had het ook een andere handicapt kunnen zijn, het was allemaal wel heel vanzelfsprekend.
In de praktijk is dat meestal anders, als men van te voren al weet dat je een handicapt heb komt er meestal al geen afspraak tot stand en als hij er wel komt wordt hij op het laatste ogenblik afgezegd, als men het niet weet van te voren en men constateer het op het ogenblik van ontmoeting dan loopt men gewoon door.
Het is net als met solliciteren, zet je in je sollicitatiebrief wel of niet of dat je een handicapt hebt en wordt je dan juist wel of niet voor een gesprek uitgenodigd?!
En mocht je uiteindelijk toch met iemand met een handicapt thuis of bij je vrienden aankomen, dan vraag men zich af wat je er mee aan moet, je kan immers beter vinden.
Mensen als Teun die er geen probleem van maken mogen zich melden, die zijn er in ieder geval te weinig en die ballen bij gehandicapten, die komen er vanzelf wel als je ze voor het blok zet.
In ieder geval een compliment aan de schrijver die dit onderwerp ten tafel heeft gebracht en waar zal Oliver de volgende keer weer mee aankomen, vluchtelingen, buitenlanders, moslims of noem maar op vele met mij zijn we in afwachting en nieuwsgierig wetende dat het weer een mooi verhaal zal worden waar een specifiek onderwerp of taboe te spraken komt.
Grt Molenwaarder.
opgeven kan altijd nog

gerrieh8
Berichten: 4
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 08:38
Vul het getal in: 123

Re: Op gevoel

Bericht door gerrieh8 » ma 23 nov 2015, 08:08

Komt er nog een vervolg, ik vind het nog niet helemaal af.wel een mooi verhaal :lol:

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Op gevoel

Bericht door Oliver » wo 25 nov 2015, 23:20

Dank je wel!

Tsja, goede vraag.
Er zit niets in de planning voor dit verhaal in ieder geval.
Maar met dit einde.... Stiekem kun je wel raden dat het goed gaat toch? ;)

Plaats reactie