Op gevoel

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Op gevoel

Bericht door Oliver » di 30 dec 2014, 19:09

Sjack, dank je wel!
Jouw snelle reacties worden altijd gewaardeerd. Doet goed!

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Op gevoel

Bericht door Hans Bernard » vr 02 jan 2015, 08:46

Mooi verhaal Oliver. Het is je weer gelukt.

Hans

mart
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 11 jan 2013, 06:49
Vul het getal in: 123
Locatie: Boskoop

Re: Op gevoel

Bericht door mart » vr 02 jan 2015, 17:13

Beste Oliver ik ben het nieuwe jaar met een grote glimlach in gegaan. Heerlijk zoals jij op gevoel afgesloten hebt. Jammer dat het verhaal af is. Maar dit betekent Hopelijk dat we binnen niet al te lange tijd weer zo'n meesterstukje van jou tegemoet kunnen zien. De beste wensen voor 2015!

Gertv73
Berichten: 3
Lid geworden op: za 15 jun 2013, 23:43
Vul het getal in: 123

Re: Op gevoel

Bericht door Gertv73 » di 06 jan 2015, 14:39

Hi Oliver,

Wat heb ik weer genoten van jouw verhaal. Net als al je andere verhalen wist het mij weer mee te slepen in het leven van de personages. Zoals Sjack al eerder schreef af en toe had ik ook de neiging om Elijah een harde zet in de juiste richting te geven. Haha, soms ging dat samen met een flinke krachtterm. Maar iedere keer keek ik weer uit naar een nieuw deel.
Het einde is mooi, hoopvol en bied voldoende gelegenheid om zelf het verdere verloop er bij te fantaseren.

Ik kijk uit naar een eventueel nieuw verhaal. En nogmaals mocht je inspiratie te kort hebben, een update over wat van de personages uit jouw eerdere verhalen zou ik leuk vinden.

Groetjes,

Gert

jefkke91
Berichten: 2
Lid geworden op: di 14 okt 2014, 10:32
Vul het getal in: 123

Re: Op gevoel

Bericht door jefkke91 » vr 30 jan 2015, 09:58

Complimenten Oliver!

Was weer een prachtig verhaal. Alweer even afgesloten, ben benieuwd of je verder gaat met een nieuw verhaal. Of dat dit nog even duurt? Kun je me misschien meer vertellen?

Groet,

Jeffrey.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Op gevoel

Bericht door Oliver » vr 30 jan 2015, 23:37

Hey, dank je wel!
Een nieuw verhaal? Dat kan eventjes gaan duren. Er staat nog niets op papier in ieder geval.
Wat ik van dit laatste verhaal wel heb geleerd is dat ik een groter "voorraadje" moet hebben om de tweewekelijkse publicatie vol te kunnen houden.
Om het schrijven heen gebeurt de laatste tijd zoveel dat mijn tijd vraagt... De druk werd wel erg hoog.

Geduld dus even, helaas... ;)

JanJC
Berichten: 17
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 19:51
Vul het getal in: 123

Re: Op gevoel

Bericht door JanJC » za 07 feb 2015, 20:33

dag Oliver,

gewoontegetrouw weer gewacht tot ik het hele verhaal achterelkaar kon lezen en ben 1 februari aan "Op gevoel" begonnen.
Ik moest wel lang wachten want het duurde een flinke tijd voordat ik hoofdstuk 19 met (slot) op jouw site zach staan.
Ondertussen maar flink op Engelse/Amerikaanse/Canadese sites gelezen. Maar nu heb ik met een diepe zuch van voldoening het verhaal afgesloten. Een paar jaar geleden ben ik met jouw verhaal "Luc" begonnen en alle volgende verhalen in volgorde gelezen. Je hebt een eigen stijl ontwikkeld waardoor het altijd weer "vertrouwd" voelt wanneer ik aan een nieuw verhaal van jou begin. Ik veronderstel dat je voor dit verhaal wat onderzoek hebt moeten doen en dat kost natuurlijk tijd. Maar misschien ook het feit dat je in dit verhaal een zijlijn (William met Damian) hebt verwerkt, want dat is een complicerende factor bij het schrijven. Je moet ervoor zorgen, dat het allemaal blijft kloppen en er zich geen discrepanties voordoen. Ik kan me niet herinneren dat er in jouw vorige verhalen zo'n zijlijn verwerkt was, maar dit was heel geslaagd en hoop ik dat in de toekomst vaker te zien. Overigens - net als Lookatme - had ik ook gehoopt dat het wat zou worden tussen William en Damian. Ook heb ik nog een tijd gedacht dat uiteindelijk Ivar zijn ware liefde in Teun zou vinden. William en Ivar hebben wel wat gemeenschappelijks in hun hetero-vriendschap met een homo-vriend.
Verder zag ik op het forum dat een aantal leden je gevraagd heeft om een "update" of vervolg op de vorige verhalen te schrijven - hoe is het de personages in die verhalen later vergaan. Dat lijkt ook mij heel leuk en ik zou me graag aansluiten bij dat verzoek, maar ik realiseer me dat wanneer een schrijver een boek heeft afgeleverd, het voor hem klaar is en dat het na vele jaren moeilijk is om terug te gaan in die verhalen. Wél een uitdaging, Oliver !
Maar als je er geen zin in hebt, kun je het beter niet doen want dan wordt het waarschijnlijk niks.
In ieder geval weer heel hartelijk bedankt voor dit verhaal - een echt Oliver-verhaal. Groeten / Jan

degil57
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 18 feb 2011, 12:52
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Op gevoel

Bericht door degil57 » wo 11 feb 2015, 17:48

dag oliver,
deze week ziekjes thuis... geen erg, flink verkouden. Enkele dagen binnenblijven.
Op mijn e reader stond nog een ongelezen verhaal OP GEVOEL... 2 namiddagen fijn gelezen. Goed verhaal ook, wat minder dramatisch dan je vorige story.
Het nevenverhaal tussen Will en Damian maakt het verhaal echt compleet.
bedankt voor al je inspanningen om ons, lezers, te plezieren
degil
degil, boekenhebeerder bij de holebibib antwerpen.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Op gevoel

Bericht door Oliver » do 12 feb 2015, 00:59

Beterschap! :)

Ook de latere "compleet-lezers" bedankt voor de fijne reacties!

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Op gevoel

Bericht door Thomas » ma 16 feb 2015, 19:28

Hoi Oliver en anderen,

Ja, ik heb ook vaak dat ik bij het lezen van de verschillende verhalen op je site nogal eens de draad kwijt ben en dan eerst het vorige hoofdstuk nog een keer moet lezen.
Ik overwoog ook wel eens om te wachten tot het hele verhaal compleet gepubliceerd zou zijn, maar ja, dan komt de nieuwsgierigheid als je het begin van het eerste deel al gelezen hebt. Het is me nooit gelukt om te wachten. Dat is dus een compliment aan de schrijvers.
In dit geval, Oliver, wil ik je ook nog eens extra bedanken voor je mooie verhalen. Ook ik heb ze sinds je eerste allemaal gelezen en blijf uitzien naar je volgende.

Echt fijn dat je deze site blijft onderhouden, ook voor de andere schrijvers en mijn genot om ook die te lezen.

Groeten, Thomas.

Plaats reactie