Op gevoel

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Op gevoel

Bericht door Oliver » do 05 jun 2014, 21:08

Deel 6.
Het wordt eindelijk wat serieuzer.

Lees ze!

Oliver

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Op gevoel

Bericht door Sjack013 » do 05 jun 2014, 23:01

Nou Oliver,
aan de ene kant geniet ik van het verhaal, maar aan de andere kant vind ik alles wel heel snel gaan. Paar weken kennen en dan al beslissen, om er een serieuze relatie van te maken? Ik weet het: "Liefde maakt blind" (hoe toepasselijk in dit verhaal), maar toch.....
Jou een beetje kennende zit ik echt te wachten, totdat er een kink in de kabel komt. Er zal toch iemand zijn, die de nadelen van deze relatie zal gaan benadrukken? Afstand? Werk? Samenwonen/samenleven met iemand met beperkingen?
Kortom, stof genoeg om de komende twee weken over na te denken, voor mij.

Bedankt en succes met het vervolg, Oliver,

Sjack

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Op gevoel

Bericht door Hans Bernard » zo 08 jun 2014, 08:14

Oliver,

Frappant, Sjack slaat precies de spijker op zijn kop. Ik heb tijdens het lezen ook
zo'n onrustig gevoel van wanneer komt nu de kink in de kabel? Welke kant ga je
uit met dit verhaal? Spannend. Ik heb weer genoten van dit deel.

Hans

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Op gevoel

Bericht door Oliver » do 19 jun 2014, 21:53

Deel 7 staat online!

Ja, ze gaan best hard. Soms sneller dan ze misschien zelf zouden willen...

Lees ze!

Oliver

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Op gevoel

Bericht door Sjack013 » do 19 jun 2014, 23:40

Wat hebben schrijvers toch met cliffhangers? Eerst Hans, die een cliffhanger gebruikt en nu jij ook, Oliver. Ik haat ze. Ze maken mij nog nieuwsgieriger, dan ik al ben!!! Maar wel een heerlijk deel. William en de vader kunnen voorlopig niet meer stuk bij mij. Heerlijk relaxte mannen, daar hou ik van.
En toch weer een confronterende situatie in dit deel. Teun die tegen Elijah zegt: "ga maar zitten", niet beseffend, dat hij de bank niet kan zien. Dat zijn kleinigheidjes, die echt aangeven, hoe het is, om blind te zijn. Vanzelfsprekendheid, wat niet vanzelfsprekend is. Mooi weergegeven, Oliver.
Teun komt uit een warm nest, dat is duidelijk. Alleen ik had toch wel wat meer vragen van de ouders verwacht, toen duidelijk werd, dat Elijah blind is. Vragen, die Will stelde, toen hij bij Teun op bezoek was. Blijkbaar moeten de ouders toch nog even wennen aan het idee, denk ik.
Ook vond ik, dat Elijah zich relax opstelde, want zo'n eerste confrontatie met iemand van de "schoonfamilie" is toch heftig.

Dus, nou moet ik weer 14 dagen wachten, om te weten wie er belt. Niet leuk!!!!!

Sjack

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Op gevoel

Bericht door Hans Bernard » vr 20 jun 2014, 07:16

Weet je Oliver, dit verhaal krijgt toch wel een extra dimensie door het feit dat
het in de ik-vorm is geschreven. Telkens vraag ik me af in hoeverre jij je fantasie
laat gelden en voor welk deel van het verhaal je er zelf in zit. Dat geeft mij niet
het relaxte gevoel bij het lezen dat ik anders heb bij je verhalen. En nu vraag ik
me af of dit in mijn geval het verhaal ten goede komt of niet. Een ding is zeker
ik ben nog nooit zo nieuwsgierig geweest naar de volgende delen als nu. En dat
komt niet door de cliffhangers.

groet, Hans

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Op gevoel

Bericht door Jablan » vr 20 jun 2014, 11:01

Hans, ik heb eerder het idee, dat Oliver als schrijver groeit. Bovendien zijn de hoofdpersonen twintigers, waar Oliver vroeger eerder wat jongere hoofdpersonen liet verschijnen. Deel 7 biedt twee bronstige boys en een blik in Teuns familie, maar er gebeurt zoveel meer tussen de regels...

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Op gevoel

Bericht door Michael87 » za 21 jun 2014, 12:18

Dag Oliver,

Ik vind dat je het treffend beschrijft. Dat mensen voorzichtig zijn met reageren op de situatie, kan ik wel snappen. Ze zijn overdonderd en willen niemand tegen de borst stuiten. Maar die reacties komen vast nog wel...

Waar ik benieuwd naar ben, is hoe Teun verder met Elijah omgaat en wat Elijah daarvan vindt. Tot nu toe heb ik een beetje het idee dat Teun Elijah probeert te 'sparen'. Ik kom wel naar jou, want het is zo lastig voor jou... Rotzooi van de grond, want Elijah komt... Ik kan me zo voorstellen dat Elijah daar op een gegeven moment knettergek van wordt. Dat hij liever heeft dat Teun 'gewoon' doet.

We zullen zien... Ik wacht vol spanning op het volgende deel.

Groet,
Michael
Laatst gewijzigd door Michael87 op za 21 jun 2014, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

pieterpaul
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 11:23
Vul het getal in: 0
Locatie: bilthoven

Re: Op gevoel

Bericht door pieterpaul » za 21 jun 2014, 20:06

oef, het wordt wel spannend met het broertje erbij. wat kunnen we verwachten?
een pracht verhaal, complimenten

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Op gevoel

Bericht door Oliver » do 03 jul 2014, 22:46

Deel 8 staat online!

Teun snapt dat het allemaal misschien te snel gaat.
Of toch niet?

Lees ze!

Oliver

Plaats reactie