10 jaar later, echt.

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

10 jaar later, echt.

Bericht door Oliver » ma 13 jan 2014, 01:07

Een klein gevoel van melancholie, waardoor ik aan veel terug heb moeten denken.
Tilburg, Zeeuwse kust, Duitse Eifel, La Clusaz, Laax, Flachau, het plaatsje M. in Friesland, Emmen, Franker, Eanjum, Luc sur Mer (what's in a name...), Helsinki, Groningen... Zomaar wat plaatsen waar ik heb zitten schrijven en rond heb gelopen voor research. Inspiratie op heb gedaan.
Waar Luc tot leven is gekomen, met Lau en later Terence. Gerben, Lars, Kas, Marco, Arnoud, Marcel, Kevin, Casper, Marc, Mike, Frank, Rogier, Mathijs, Ward, Wouter, NIck, Mark, Kjeld, Auke, Otto, Paul, Alex, Olav, Ruben, Friso, Joshua, Loïc, Albert, Remco, Colin, Jarno, Stijn, Stan, Loek, Emiel...
En nog veel meer.

De site bestaat deze maand tien jaar!

Nou ja, deze niet, pas vanaf 2008, ik ben ooit begonnen op MSN-groups. Bij het opdoeken van MSN-Groups kreeg ik hulp om deze site op te bouwen (Sven bedankt!) waardoor alles gewoon door kon gaan.

En dan te bedenken dat het ooit als eenmalige uitdaging begonnen was.

Hoe dan ook, het bestaat nog en ik heb er nog steeds veel plezier in.
Dat komt mede door jullie, de lezers, "de fans". :D
Jullie bleven komen en lezen.

Bedankt daarvoor, voor alle berichtjes, mails, lange gesprekken op MSN en Skype, de ontmoetingen in levende lijve, de lunches en diners, waarbij zelfs helaas ook een keer een uitvaart zat van één van mijn lezers van het eerste uur.
Het maakte het allemaal wel heel speciaal.

10 jaar later, maar nu echt. Ik vraag me stiekem af wat Lau en Luc er van vinden....

Ik weet niet hoe jullie dit beleven, maar ik ga er een mooie borrel op drinken.
Voel je vrij om mee te proosten!

Dikke dank!

Olv

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: 10 jaar later, echt.

Bericht door Sjack013 » wo 15 jan 2014, 00:21

Sorry, maar ik denk dat wij, als lezers, jou moeten bedanken voor dit forum. Uiteraard zijn er meer fora (of forums, dat weet ik niet precies), maar dit forum springt voor mij echt eruit. Hier vind ik serieuze verhalen, die de moeite van lezen (en herlezen) waard zijn! Dus Daarom: Oliver, JIJ bedankt voor deze gelegenheid.
Tja, als je over Luc begint, komt mijn hartenwens naar boven. Ik heb het al eerder geschreven, maar............ De rest snapt je wel :lol:
Oliver, en alle geweldige schrijvers, bedankt jullie voor voor de invulling van deze prachtige site!!!!

Sjack ;)

Jowima
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 00:48

Re: 10 jaar later, echt.

Bericht door Jowima » wo 15 jan 2014, 10:44

Oliver,
Proficiat met je tweede lustrum!!
Jouw verhalen ontdekte ik op Clubs van HetNet. Al snel kwam ik er achter dat je een eigen site op MSN had, toen die werd opgeheven kon ik gelukkig hier terecht. Kan me dus scharen bij de lezers van het eerste uur. Verwacht bij je koperen jubileum over 2.5 jaar een verrassend reunie verhaal zoals je ons al eens eerder hebt voorgeschoteld. In ieder geval wil ik je nu bedanken voor de fijne lees uurtjes en hoop dat er nog vele mogen volgen.
Joannes :P

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: 10 jaar later, echt.

Bericht door Hans Bernard » wo 15 jan 2014, 11:01

Beste vriend Oliver,

Verrast door het feit dat je al (meer dan) 10 jaren je verhalen hier aan ons lezers vertelt.
Blij dat ik al zoveel jaren op jouw site ook mijn verhaal kwijt kan.
Lief en leed gedeeld met jou en hoop dat nog jaren te mogen doen.
Telkens als ik op je site kom een gevoel van thuiskomen heb.
Hier behalve verhalen lees en schrijf ook vrienden ontmoet.
Je site heeft een gouden rand en jij bent een gouwe (Tilburgs) kerel.

Gefeliciteerd en..........Houwen zo !!!
Hans,

jeroen0107
Berichten: 64
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 00:25
Vul het getal in: 123
Locatie: Deventer

Re: 10 jaar later, echt.

Bericht door jeroen0107 » do 16 jan 2014, 00:26

Hey Oliver!

Jij vooral bedankt voor de afgelopen 10 jaar. Heb genoten van je verhalen. Elke zelfs meer dan 5 keer gelezen. En dit terwijl ik NOOIT boeken lees, alleen jouw verhalen..

Nogmaals, dank!

Jeroen

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: 10 jaar later, echt.

Bericht door Michael87 » do 16 jan 2014, 01:20

Dag Oliver,

Tien jaar? Shit man, ik had jouw site al veel eerder moeten ontdekken! Maar goed, om jouw verhalen te lezen, heb ik gelukkig geen tien jaar nodig gehad... Toch had ik er veel aan kunnen hebben als ik je site eerder ontdekt had. Ik heb van je verhalen genoten en kijk dan ook weer uit naar je volgende verhaal.

Ik hoop dat je nog lang doorgaat. Niet alleen voor je eigen verhalen, maar ook omdat ik misschien nog wel tien jaar nodig heb om op jouw site te publiceren wat ik wil schrijven... Ik heb het al eerder gezegd, ik voel me thuis op jouw site. Bedankt kerel!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: 10 jaar later, echt.

Bericht door Raymonm » do 16 jan 2014, 19:45

10 jaar.

Mijn hemel, ik kan bijna niet geloven dat ik ook al bijna zo lang lid ben en een fan je van Olv.
Ik word met de neus op de feiten gedrukt, 10 jaar geleden was ik nog "maar 21".

Al het plezier dat je de lezers hebt gebracht in jaren, ongeloofelijk. Als je dan eens gaat kijken welke verhalen je geschreven hebt, dat doet denken!
Het doet goed!
JE gaat voor kwaliteit, dat breng je ons, met enige zelfspot in je verhalen, je verwerkt dingen geweldig. Dat is je kracht, je kwaliteit!

We hebben elkaar in die 10 jaar heel heel lang, heel veel gesproken, de laatste tijd minder door osmtandigheden, maar nog steeds als je verhalen er zijn ben ik van de partij, en lees ik mee. Je kwaliteit daar hebben we het ook al vaker over gehad.

Op naar de volgende 10 jaar, en de volgende verhalen.

hoe staat het met je boek?

dikke x,

Ray

dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Re: 10 jaar later, echt.

Bericht door dkz09 » do 16 jan 2014, 22:34

Hoi Oliver,

Ook al ben ik hier pas sinds maart 2010. Dus nog net geen 4 jaar. Maar des ondanks geniet ik keer op keer van je verhalen. Ook al heb ik niet alle verhalen gelezen. Maar Terence, Vlucht, Nieuw begin, Uitzicht, Voorbeeld, Uitbeeld en Trouw heb ik sowieso gelezen. Telkens weer wist je mijn aandacht er helemaal in te betrekken. Elke keer kijk ik verlangd uit naar je nieuwe verhalen. Als er dan 1tje komt kijk ik telkens elke 2 weken uit naar het nieuw deel. En dat is een hel voor mijn. Ik ben gek op lezen ondanks mijn dyslexie. Door jouw ben ik zelf ook eens wat gaan proberen te schrijven. Dan resulteerde in het verhaal Liefde. Intussen ben ik echt besmet met het schrijf virus. Want ben nu aan een tweede verhaal bezig en er spoken ook nog 3 andere idee voor verhalen rond in mijn hoofd. Dus uit geschreven ben ik nog niet.

Maar Oliver gefeliciteerd met dit jubileum en doe er nog eens wat jaartjes bij. Want naast Carry Slee, Francine Oomen en nog een paar schrijvers ben jij mijn grootste favoriete schrijver. Dus als er een boek van jouw verschijnt dan koop ik hem meteen.

Groetjes Geoff.
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Dolphinboy
Berichten: 36
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 22:23
Vul het getal in: 0
Locatie: Apeldoorn

Re: 10 jaar later, echt.

Bericht door Dolphinboy » do 16 jan 2014, 22:59

Hoi Oliver,

Al jaren behoor ik tot een trouwe lezer van je verhalen en na het lezen van alle bovenstaande berichten realiseer ik me pas goed hoe lang jij al een deel van mijn leven bent.

Ooit ben ik begonnen met het lezen van Luc op de pagina's van Het Net. Destijds zat je idd nog op MSN Groups en ook ik heb de verhuizing naar deze site meegemaakt. Al ben ik niet altijd een trouwe reageerder op je verhalen, er is er niet 1 die ik niet gelezen heb.

Inmiddels ben ik 31 en heb ik nu bijna 11 jaar een relatie. Door jouw verhalen heb ik deze relatie kunnen uitbouwen en in stand kunnen houden. Op dit moment maak ik heel wat strubbelingen mee in mijn relatie. Vooral het afgelopen jaar waren heel heftig en er bestaat zelfs een kans dat we er niet doorheen komen. Jouw verhalen waren, en zijn voor mij een lichtpuntje in deze moeilijke periode. Ze vertellen me keer op keer dat ook ik straks weer gelukkig kan zijn als alles achter de rug is. Ze geven me hoop op momenten dat ik me down voelde.

Stop dus zeker niet met schrijven want ik weet zeker dat ik voor iedereen spreek, als ik je zeg dat je ons allemaal, stuk voor stuk helpt met de verhalen die je schrijft. Iedereen haalt er voor zichzelf zijn eigen dingen uit. Een stukje acceptatie, het gevoel geliefd te zijn, begrip voor anderen in een bepaalde situatie. Noem het allemaal maar op maar je helpt ons allemaal.

Ik zie erg uit naar je nieuwe verhaal. En ik weet zeker dat al je lezers dan weer elke 2 weken op donderdag gekluisterd zitten achter het beeldscherm, lezend over de avonturen waat jij ons deelgenoot van maakt.

Gefeliciteerd met je Jubileum, en dat er nog vele jaren mogen volgen.

Veel liefs
Sander
Who Ever You Are, Whatever U Do Just Be Yourself

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: 10 jaar later, echt.

Bericht door Oliver » za 18 jan 2014, 16:07

Dank jullie wel allemaal, leuk en mooi om te zien dat er al zoveel me zo lang volgen.
Het extra gedeelte op dit forum, met alle verhalen van bezoekers, geeft me extra veel voldoening. Zeker als mensen voor het eerst de sprong in het diepe durven te wagen en hun verhalen online durven zetten. Dat mijn forum daar een veilige omgeving voor blijkt te zijn dat mensen dát durven, dat doet me goed.
Nogmaals, die sfeer maken we met z'n allen.
Thanx!

Plaats reactie